مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 21 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نگاه عاشورایی

1390/9/12 11:14
نویسنده : یه مامان
3,174 بازدید
اشتراک گذاری

اکنون در سرزمین کربلا غوغاست؛ هر کس به چیزی می اندیشد ولی انتهای اندیشه های همه را که نگاه کنی چیزی به غیر از خدا نمی بینی.

با توجه به نگاه هایی که به شخصیت های کربلا دارید، کدام شخصیت شما را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است ؟ چرا؟

این سوال را می توانید از همسر خود نیز بپرسید و د رمورد آن شخصیت هر چه می دانید بازگو کنید و همدیگر را در جریان دانسته های خود قرار دهید، سعی کنید این سوال و جواب ها در حضور بچه ها صورت گیرد ، تا هم آنها در جریان نوع گفتگو در مورد شخصیت های دینی قرار گیرند و هم از داستان ها و صحبت های شما به اطلاعاتشان افزوده شود (حتی می توان این سوال را بعد از همسرتان از فرزندتان نیز بپرسید و خانوادگی در مورد اطلاعاتی که کسب کردید صحبت کنید).

منتظر جواب های زیبای شما هستیم.

با آرزوی قبولی طاعات و عزاداریهای همه ی مامانای مهربون...


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان علي خوشتيپ
11 آذر 90 9:33
سلام
چه موضوع جالبي.من كه هر وقت جمله "امان از دل زينب "رو ميشنوم بدون استثنا اشكم جاري ميشه.وقتي اسم محرم و كربلا مياد اولين اسمي كه به ذهنم ميرسه اسم حضرت زينب(س)است.اونم به خاطر صبر استقامت و حيا و شجاعتشه....هر بار كه حادثه عاشورا رو مرور ميكنم خودمو جاي اون بانو قرار ميدم و اشكم در مياد و پيش خودم ميگم عجب صبري داشته...
توي 8 سال جنگ تحميلي خيلي از زنان مملكتمون با الگو قرار دادن حضرت زينب تونستن شهادت عزيزانشون و سختيها و بي خانمان بودن و ... رو تحمل كنن(يه نمونش كتاب دا سيده زهرا حسيني)حتما بخونيدش...
من كه توي سختيها و مشكلات با فكر كردن فقط به اسم اين بزرگ نيرو و انرژي و صبرم چند برابر ميشه.خوشبختانه وقتي سر علي 4 ماهه باردار بودم توفيق زيارتشون نصيبم شد.
بلافاصله بعد از خوندن اين پست اومدم و اينو نوشتم ،بعد ميرم بين خانواده هم مطرحش ميكنم
و جوابشون رو براتون مينويسم
ممنون از زحماتتون.با آرزوي قبولي طاعات و عبادات.التماس دعا


ممنون از شما، خیلی زیبا بود؛ لذت بردیم
براتون صبر و نگاهی زینب گونه رو آرزومندیم
یک عدد مامان
12 آذر 90 11:02
تمام شخصیتهای واقع ی کربلا قهرمان واقعی هستند در این شکی نیست ، من خودم شخصا به شخصیت حضرت ابوالفضل العباس خیلی علاقه دارم. درباره ی واقعه ی کربلا نمیتونم جزئیات رو توضیح بدم ، چون در حد ظرفیت امین و متین نیست . به مرور و به تدریج این واقعه رو براشون میگم .

ممنون از شما، کار درستی می کنید در این سن بیشتر باید مهربانی و شجاعت و دلیری حضرت برای بچه ها گفته بشه
منتظر هدیه ی نغمه ی دینی مدرسه باشید
مامان محمدجان
12 آذر 90 12:14
حضرت زینب(س)
صبر ایشون بعد از این همه مصیبت(از کودکی تا عاشورا) غیر قابل وصفه
با این همه درد و رنج حامی و دلگرمی همه ی اهل کاروان بودن همین مسولییت ادم رو از پا درمیاره
شجاعتشون که بعد از ماجرای دردناک عاشورا در مسجد اموی به افشاگری پرداختند و.......
چی کشیده خواهر شاه اسمون


آرزو می کنیم که الگوهای واقعی زندگی ما این بزرگواران باشند.
موفق باشید
مامان پریسا
12 آذر 90 19:10
سلام راستش من هر چی به شخصیتهای
ماجرای عاشورا فکر کردم نتونستم به یک مورد خاصی اشاره کنم. چون اون بزرگواران همگی خاص بودن و هر کدوم دارای ویژگی های خاص . از علی اصغر شش ماهه تا حر هفتاد ساله. همگی به نوعی میتونن الگویی برای ما باشن به شرط این که ما هم با چشم بصیرت به این واقعه نگاه کنیم.
و برای پریسا هم فعلا سعی میکنیم تا با شرکت در مراسم عزاداری از همین حالا اونو با این واقعه ی بزرگ آشنا کنیم.
از خدا میخوام بهم کمک کنه تا بتونم از حضرت زینب به عنوان یک الگو برای پریسا یاد کنم . و انو زینب گونه پرورش بدم.


ما هم برای شما آرزوی موفقیت در این مسیر رو داریم، ممنون از اینکه نظرتون رو برامون نوشتید
تینا
12 آذر 90 19:59
سلام سوال خوبیه اما به نظر من هر شخصیتی حالت خاص خودشو داره و نمیتونم بینشون کسی رو ارجح کنم همه با گذشت و فداکارن
با اینحال زنها همدیگه رو بیشتر درک میکنن ...


سلام مامان عزیز
ممنون که نظرتون رو برامون نوشتید
براتون آرزوی موفقیت داریم
مامان فاطمه جون
17 آذر 90 22:37
سلام عزاداری همه قبول انشالله.الهی هممون با این اشکها پاک شده باشیم و اونو حفظ کنیم.چه سایت زیبا عزیزی.الهی خداوند پشت و پناهتون باشه.راستش همه عاشوراییان حیرت انگیزند.همشونو عاشقانه دوست دارم. خیلی سخته گفتن از بهترین های عالم.از عظمت و محبت امام حسین(ع) بگیم. یا از بزرگواریهای ابوالفضل(ع).یا از رشادت و مهر و عشق علی اکبر و یا از حضرت زینب.....
واقعا سخت است بیان عظمت اقیانوس از زبان قطره....
امیدوارم در زندگی خوب باشیم تا موقع امتحان سربلند باشیم.برای هم خیلی خیلی دعا کنیم

سلام مامان مهربون
عزاداری های شما هم قبول باشه ان شاءالله
برای دعای خوبتون آمین می گیم...
مریم(مامان روشا)
19 آذر 90 15:10
سلامِ با تاخیر میدونید من خیلی به این فکر کردم که کدوم شخصیت بیشتر روم تاثیر گذاشته ولی دیدم واقعا" هر کدومشون یه ویژگی یا صفت رو بیشتر نشون میدادند ولی با این حال دوست دارم مثل که نه ولی تا حدودی وفاداری رو از حضرت عباس یاد بگیرم و سرلوحه ی زندگیم کنم من خیلی حضرت عباس رو دوست دارم

سلام مامان مهربون
ان شاءالله که سرلوحه ی زندگیمون بزرگوارانی چون ایشون باشه.