مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه ی خوشمزه 6؛ سوپ شیر

1392/7/27 7:40
نویسنده : یه مامان
3,751 بازدید
اشتراک گذاری

 

چند وقت بود که هیچ چیزی نمی خورد، خیلی بد غذا شده بود فکر میکنم به خاطر دندون هاش بود که داشت در می آورد یه روز که رفته بودیم خونه ی مادر شوهرم؛ سوپی پخته بود که خیلی مقوی بود به اسم سوپ شیر که یک کاسه اش رو خیلی با اشتها خورد! من هم دستورش رو گرفتم و براش درست کردم. البته چندین دستور برای این سوپ هست اما دستور اونی که بچه ی من دوست داشت و خورد رو می تونید در ادامه ی مطلب ببینید...

مواد لازم:

 جو پرک، مرغ، قارچ، پیاز،هویج، شیر، خامه، کره، نمک، دارچین

دستور پخت:

ابتدا جو پرک رو به صورت جدا بپزید و بذارید آب اون کم بشه سپس مرغ رو با پیاز و هویج و قارچ آب پز کنید که به توصیه مادر شوهرم از زدن زردچوبه به اون خودداری کنید!

(داخل پرانتز بگم علت اینکه جو پرک و مرغ رو جدا پختم به خاطر این بود که یه وقت استخوان های مرغ داخل سوپ باقی نمونه و برای بچه خطرناک باشه! اینطوری خیالم راحت تر بود...)

وقتی مرغ پخت استخوان هاش رو جدا کنید و گوشتش رو ریش ریش کنید و اون رو به همراه هویج و قارچ های پخته شده به جو پرک اضافه کنید و اجازه بدید کمی با همدیگه بپزن بعد از اون شیر و خامه و کره رو به سوپ اضافه کنید و اجازه بدید کمی بجوشه تا سوپ با غلظت دلخواه شما به دست بیاد و در نهایت هم نمک و دارچین رو به میزان دلخواه بهش اضافه کنید. لازم به ذکره که بعضی ها کمی جعفری خرد شده رو هم به سوپ اضافه می کنن تا خوشمزه تر و قشنگ تر بشه اما توی سوپی که بچه ی من با علاقه خورد سبزی نبود!

تبصره:

مادر شوهرم پیاز و قارچ رو به صورت نگینی خرد کرده بودن و مرغ رو هم کمی درشت ریش ریش کرده بودن اما من چون برای بچه ی کوچیکم میخواستم و البته وقت هم نداشتم و مهم تر از اون در آخر سر همه ی مواد رو مخلوط میکردم همینطوری اونا رو به هر اندازه ای بود ریز کردم و بعد از جدا کردن استخوان های مرغ اون رو به همراه جو پرک و قارچ و پیاز و هویج پخته شده ریختم توی مخلوط کن و حسابی مخلوطشون کردم و بعد از اون شیر و خامه و کره رو همراه دارچین و کمی نمک به مواد مخلوط شده اضافه کردم و مخلوط به دست اومده رو گذاشتم کمی بجوشه تا غلیظ بشه.

سوپ شیر شما آماده است نوش جان

 امیدوارم خودتون و کوچولوهاتون از خوردن این سوپ مقوی لذت ببرید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان شبنم
27 مهر 92 12:16
سلام

بسیار جالب بود قیافه اش که خیلی خوشمزه هست ... اینو دیدم یه نکته ای یادم اومد گفتم برای شما هم بگم مامانایی که بچه های کوچولو تر دارن اگر بتونن براشون توی دیگ مسی غذا بپزن هم خاصیتش بیشتره هم یه مزه خاصی می گیره که بچه ها معمولا دوست دارن حتی اگر خودتون هم بخورید متوجه میشید که طعم متفاوتی میگیره و خوشمزه تره ما که این کار رو کردیم خیلی خوب بود البته از طرف بابای بچه هم متهم شدیم که برای بچه غذای خوشمزه تری می پزیم معمولا دیگ های سایز کوچیک که برای غذای نی نی مناسبه قیمت بالایی هم نداره ....



سلام مامان مهربون
نکته ی جالبی بود، ولی چند وقت پیش زیرنویس شبکه ی سلامت خوندم که غذای بچه ها رو داخل قابلمه مسی نپزین، دلیلش رو نمیدونم ، برا بزرگترا هم میگن حواستون باشه که قابلمه قلع اندود باشه و زود به زود بدین سفید کنن...
اطلاعات زیادی در این زمینه نداریم، شاید اگه زود به زود دیگ رو بدیم سفید کنند برا بچه ها هم مشکلی نداشته باشه...
به هر حال ممنونیم از اینکه تجربیات خوبتون رو در اختیار ما قرار میدید، اگه اطلاعات بیشتری پیدا کردید خوشحالی میشیم بشنویم.
مامان علی خوشتیپ
28 مهر 92 10:29
سلام
ممنون از آموزشتون...نوش جون کوچولوتون


سلام مامان مهربون
ممنونیم از لطفتون
مریم (مامان روشا)
29 مهر 92 0:33
اتفاقا میخواستم سوپ شیر براتون بفرستم که ماشالا خودتون زرنگترید
البته به نظر من اگر آرد توی کره تفت بدیم تا بوی خامیش گرفته بشه بهتره...بعدهم شیرو به آرد اضافه میکنم و مرتب هم میزنم تا غلیظ بشه بعد به سوپ اضافه میکنم
واقعا طعمش عالیه


ممنونیم ار تبصره اتون؛ این هم یه روش...
مامان پریسا
29 مهر 92 21:09
من که دلم اب افتاد

واسه همینه که نی نی جون اینقد خوشش اومده

البته با کمی ابتکار به خرج دادن و یه تغییرات کوچولو میشه انواع این سوپ ها رو هم درست کرد . مثل سوپ ورمیشل یا سوپ گوجه یا سیب زمینی و گوشت چرخ شده.

من برای پریسا همه ی این ها رو امتحان کردم.

با ورتون نمیشه الان پریسا هیچ غذایی رو با سوپ عوض نمیکنه. یعنی اگر هر روز بهش بدم باز هم میخوره.


اتفاقا با تنوع سوپ موافقیم، دخمل من که مدتی بود سوپ نمی خورد، توی مسافرت توفیق اجباری شد و هر روز سوپ های متنوع رو تجربه کرد، الان باز هم علاقمند شده... خوشحالی میشیم طریقه ی پخت سوپ های مختلفتون رو بهمون یاد بدید...
مامان بردیا شیطون
2 آبان 92 10:31
حتما درست میکنم


نوش جونتون
گلی
22 آبان 92 21:43
خوش به حال مادر شوهر خوبت