مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

انتخاب...

1390/12/12 7:07
نویسنده : یه مامان
3,773 بازدید
اشتراک گذاری

 دیروز رفته بودم خرید ، یه کفش خریدم؛ ولی اصلا دوستش ندارم و از خریدم راضی نیستم.

سه سال پیش ازدواج کردم ، با مردی که اصلا شناختی در مورد اون و طریقه ی زندگی اون نداشتم، اصلا از انتخابم راضی نیستم...

بعد از کنکور چون رتبه ی خوبی داشتم مهندسی برق رو انتخاب کردم، ولی حالا می بینم اصلا به این رشته علاقه ندارم و نمی تونم توش موفق باشم، در واقع فهمیدم که رتبه ی کنکور معیار خوبی برای انتخاب رشته نبود.

نه ساله پیش به خاطر اینکه دنبال کار می گشتم به این در و اون در زدم ، مهم نبود چه کاری، فقط درآمدش برام مهم بود، به خاطر این بعد از پیشنهاد کار توی یه شرکت تجاری با حقوق و مزایای خوب، خیلی خوشحال شدم و الان مشغول اون کار هستم؛ اما الان اصلا شغلم رو دوست ندارم و احساس می کنم که به خاطر این کار خیلی شکسته تر از همسن و سالای خودم شدم، حالا فهمیدم که حقوق بالا در مقابل اون چیزایی که من از دست دادم اصلا ارزشمند نیست. هِـــی... پشیمونم،... خیلی پشیمون...


و هزاران انتخاب اشتباه دیگه...

زندگی ما با انتخاب عجین شده است، هر روز و هر لحظه باید بین خوب و بد ، یا خوب و خوب تر و یا بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم.

اصلا برای اینکه زندگی فردی و اجتماعیمون رو پیش ببریم مجبوریم به انتخاب.

کسی که توی هر انتخابی شرکت می کنه، می تونه اظهار نظری هم در اون مورد بکنه؛ چون با انتخاب و فکر کردن در مورد اون موضوع ثابت کرده که اون موضوع براش اهمیت داره .

اما بهترین انتخاب ها چه معیاری داره و چی باعث میشه که در نهایت از انتخابمون پشیمون نباشیم؟!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان پریسا
12 اسفند 90 20:17
سلام به نظر من بهترین انتخاب با چند شرط همراهه.
1- با اعتماد به نفس انتخاب کنیم.
2- تا اونجا که ممکنه عواقب کاررو مد نظر داشته باشیم تا پشیمون نشیم.
3- مشورت با کسانی که قبولشون داریم.
4- یادمون نره که شرایط فعلی چی بود که مجبور به این انتخاب شدیم. این مورد شاید از پشیمانی بعدی بتونه جلوگیری کنه.و خیلی هم مهمه.


سلام
ممنون از توجهتون و نکاتی که برامون نوشتید، شاهد مورد آخری که ذکر کردید در افراد بودیم
مامان علی خوشتیپ
14 اسفند 90 14:50
فکر کنم یه بار نظر گذاشتم نیومده...
منم از این انتخابای اشتباه قبلنا زیاد داشتم.بعد که خوب دقت کردم متوجه شدم به دو مورد توجه نداشتم.یکی هدفم از اون انتخاب مشخص نبوده و دوم اینکه اصلا خودم و تواناییها و علایقمو خوب نشناختم.
حتی توی مسایل ساده مثل خرید یه جفت کفش هم باید به این دومورد توجه داشت.مثلا هدفمون از خرید کفش جیه؟میخوایم اداری و راحت باشه یا مجلسی و هم رنگ لباس...بعد ببینیم این مدل کفش بهمون میاد یانه؟مثلا قدمونو بلند میکنه یا نه رنگشو دوست داریم یا نه؟اصلا پولمون چقدره؟...
برای مسائل مهم ترم همینجوره که وقتم کمه نمیتونم خیلی توضیح بدم.ببخشید.
توضیحات مامان پریسا جونم کامل بود باهاشون موافقم
موفق باشید

ممنون مامان مهربون
این هدف که گفتین خیلی مهم بودا! شاید گاهی مجبور به انتخابی باشیم که مسیر زندگیمون رو با مشکلات زیادی روبرو می کنه، ولی از اونجاییکه هدف مشخص و مقدسی پشت اون هست، این مشکلات همچون شهد شیرین خواهد شد...
براتون آرزوی موفقیت می کنیم
مریم(مامان روشا)
14 اسفند 90 15:58
وقتی من یه شناخت خوب ازخودم و سلایقم داشته باشم پس میتونم یه انتخاب خوبم داشته باشم

همینطوره! البته این شناخت شامل شناخت روحی و جسمی میشه، که باید هر دو بعد رو در نظر بگیریم
ممنونیم از نظر خوبتون