مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 14 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آیا می دانید که؟...

1390/10/13 7:07
نویسنده : یه مامان
5,334 بازدید
اشتراک گذاری

 

آیا می دانید که سلامت روحی مادر بر خلق و خوی کودک شیرخوار تاثیر بسزایی دارد؟

 

پژوهشگران دانشگاه های تربیت مدرس و پیام نور ، تاثیر سلامت روانی ۶۰ مادر را برکودکان شیرخوار ۳ تا ۱۲ ماهه آنان بررسی کردند.
بر اساس این بررسی که مشروح آن در مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر شد، سلامت روان مادر بر ابعاد مختلف خلق وخوی فرزند شیرخوار، تاثیر بسزایی دارد .

به گفته پژوهشگران با توجه به این بررسی، آشفتگی‌های روحی – روانی مادر نیز می‌تواند تأثیر ماندگاری بر تکامل ‌کودک و خلق ‌و خوی او داشته باشد.

چگونگی رابطه متقابل میان مادر و نوزاد تاثیر تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری شخصیت ، عملکردهای اجتماعی ، شناختی ، خلق ‌و خو و بهداشت روانی آینده کودک خواهد داشت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان پریسا
13 دی 90 10:03
همیشه بزرگترها به مادرهای جوان توصیه میکنن که وقتی نگران یا خسته یا عصبانی هستید به بچه شیر ندید.....

ممنون از این توصیه های خوب بزرگ ترها
یک عدد مامان
13 دی 90 12:30
بله ! 100% تاثیر داره


مریم (مامان نخودچی)
13 دی 90 14:12
سلام هرکاری کردم برات یه سیب خشگل بفرستم نسد....
حالا بیا از تو وبلاگم براش دار.....
تازه چند مدل تزیین غذا بچه هم میزارم....

سلام مامان مهربونِ آینده
مرحبا! خیلی هنرمندین ها!!!
ماشاءالله
کاش مواد تشکیل دهنده ی هر کدوم رو هم برامون می نوشتید...
باز هم
این هم از طرف مدرسه ی مامان ها به شما
مریم(مامان روشا)
13 دی 90 15:02
سلام منم کاملا" موافقم و خیلی سعی میکردم وقتی ناراحتم به روشا شیر ندم

سلام مامان مهربون

مامان علی خوشتیپ
14 دی 90 8:18
کاملا موافقم.
برای همینه میگن قبل از شیردهی وضو بگیرید و بسم الله بگید و صلوات بفرستید...چون همه اینا یه جورایی باعث آرامش روحیه مادر میشه.
ممنون از مطلبتون


بله همینطوره، ممنون از نکته ای که بیان کردید
مامان یاسین و ستایش
15 دی 90 0:18
من این گفته شما رو به وضوح تجربه کردم هر وقت حوصله نداشتم و خسته بودم وضعیت کودک هم نامساعد بود


ممنون که تجربه ی خودتون رو برامون نوشتید
تینا
15 دی 90 0:41
سلام به نظر من روحیه مادر کلا توی بچه تاثیر میذاره و مسلما توی دوران شیردهی شدیدتره
من خودم همین الان که خودم مامان شدم هنوز خیلی تحت تاثیر حالتهای مامانم قرار میگیرم
ممنون از مطلبتون


بله، واقعا همینطوره