مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آیا می دانید که؟...

1390/7/8 15:00
نویسنده : یه مامان
4,443 بازدید
اشتراک گذاری

آیا می دانید که چرا بعضی نوزادان چاق به دنیا می آیند؟...

 افراد بالای ۲۵ سال با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و اضافه وزن بیش از سایرین در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری و تولد کودک چاق قرار داشته و کودک آنها نیز در آینده با احتمال بیشتری در معرض چاقی قرار دارد.

این نوع دیابت در سه ماهه دوم بارداری و پس از آن و یا در بعضی موارد از هفته ۲۰بارداری بروز می‌کند. گلوکز بالای موجود در خون مادر وارد جفت شده و گلوکز بالایی را وارد خون کودک می‌کند.

این امر باعث می‌شود تا لوزالمعده کودکفعالیت بیشتری داشته و برای تنظیم این قند اضافه که باعث تولید انرژی زیادی می‌شود، انسولین بیشتری ترشح کند. بخشی از این انرژی صرف رشد کودک شده و اضافه آن در بدن کودک به شکل چربی ذخیره می‌شود و در نتیجه کودک هنگام تولد دارای اضافه وزن خواهد بود.

این کودکان با مشکلات متعدد سلامت مانند پائین بودن سطح قند خون هنگام تولد، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی، مشکلات قلبی و نواقص ستون فقرات قرار دارند. از این رو انجام آزمایشات لازم بطور مرتب برای تشخیص دیابت دوران بارداری ضروری است .این تست معمولاً بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری و در افرادی که در معرض ابتلا به این نوع دیابت قرار دارند زودتر از آن انجام می‌شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

یک عدد مامان
9 مهر 90 11:27
خدا رو شکر ما فرد دیابتی ناریم و به خاطر همین اطلاعات زیادی درباره اینجور مسائل نداشتم .
باور غلط توو جامعه ی ما اینه که هر بچه ای که تپل تر باشه فکر میکنن سالم تره ...!
ولی شما با این پستتون ثابت کردین اصلا هم اینطور نیست . ممنون ، آموزنده بود

بله متاسفانه همین طوره!
آرزوی سلامتی برای همه ی بچه ها داریم
مامان پریسا
9 مهر 90 15:55
چه اتفاق بدی!!!!!


مامان ماهان عشق ماشین
9 مهر 90 18:06
یکی از دوستان من نوزادی با وزن 6 کیلو بدنیا آورد.و اینقذر برای زایمان و بعد از اون اذیت شد که دیگه قصد نداره بچه دوم ئبیاره(قبلش 3 تا میخواست)بچه ش 4 ماهگی دندون در آورد و متاسفانه 2 سالگی دیگه یک دندون سالم هم توی دهنش نداشت و همه رو عصب کشی کرد.چقدر هم که زجر کشید بچه .دکتر گفت قند شیر مادرش بالا بوده.

آخه! چقدر سخت!
آرزوی سلامتی برای دوستتون و فرزند عزیزشون داریم