مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 17 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نغمه ی دینی 1؛ بسم الله

1390/6/7 15:57
نویسنده : یه مامان
4,245 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از راه های آموزش ، که به صورت نمادین و غیرمستقیم ارزش های مورد نظر را به کودک انتقال می دهد و در اثر تکرار ، آن ارزش به ضمیر ناخودآگاهِ کودک انتقال می یابد، شعر است. به این ترتیب آن ارزش را با اثرِ ماندگار در ذهن، به فرزند هدیه خواهید داد.

در این مجموعه سعی بر این داریم تا شعرهایی با مضمون دینی را معرفی کنیم و هر شعر به منظور یادگیری یکی از قسمت های دین آموزش داده می شود.

هدیه ی ارزشمند اول: اولِ کار بسم الله...

 

می تونید برای بچه های کوچک تر هم این شعر رو بخونید . خواهید دید که در اثر تکرار ، آخر هر بیت که همان بسم الله است را همراه شما خواهند خواند.لبخند

پس با ریتم شاد بخونیم:

به نام خدا بسم الله                      مشکل گشا بسم الله

ما فرزند اســلامیم                        گفتـــار مــا بسم الله

داریم بـر لـب خـود                       در هر کجا بسم الله

ورد زبانِ ما هست                        وقت غــذا بسـم الله

مــا را بُوَد نگـهدار                          از هــر بلا بسم الله

موفق باشید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان ماهان عشق ماشین
7 شهریور 90 11:09
سلام.ممنون بازم مث همیشه موضوع خوبی رو انتخاب کردین.من که با اجازتون کپیش کردم.
با ماهان همین الان تمرین کردم یاد گرفت.
میگه مامان خاله میبینه من دارم شعر میخونم.

سلام مامان عزیز
آفرین به شما و گل پسر نازتون
یادم باشه یه جایزه براش بفرستم
مامان پریسا
7 شهریور 90 13:22
خیلی قشنگه من هم برای پریسا می خونم. تازگی ها کشف کردم که پریسا علاقه عجیبی به صدای اذان داره و تا صدا از تلویزیون پخش میشه برمیگرده نگاه میکنه. خودم هم برای اولین بار با صدای بلند براش صلوات فرستادم خیلی خوشش اومد و خندید. منتظر هستیم دوباره برامون بذارید ممنون

بچه ها به خاطر پاک بودنشون درباره ی صداهای الهی احساس خوبی دارن. اگه بتونید این حس را برای پریسا جون حفظ کنید ان شاءالله باقیات صالحات خوبی براتون میشه.
موفق باشید
یک عدد مامان
7 شهریور 90 15:12
توو گوشیم یادداشت کردم که همیشه همراهم باشه ! من و قند و عسل کلا به خوندن شعرای دسته جمعی خیلی علاقه داریم
این شعر چون بسم الله داره همه جا کاربرد داره و با خوندنش آرامش پیدا میکنیم . مررررررررررررررررسی

همیشه خدا پشت و پناه قند و عسل و مامانِ خوبشون باشه ان شاءالله.
امیدواریم که همیشه با یاد خدا قلبتون آرامش واقعی داشته باشه
مامان بیتا
8 شهریور 90 17:20
با اجازه این شعر رو توی وبلاگ بیتا میزارم تا هر روز برای بیتا بخونم

خواهش می کنم امیدواریم که بیتا جون همه ی کارهاش رو با نام و یاد خدا شروع کنه و همیشه موفق باشه
مامان نیایش
13 شهریور 90 11:54
خیلی قشنگه و جالبه بچه ها اول همیشه کلمه آخر شعر رو یاد میگیرن و تکرار می کنن ممنون


بله، همینطوره که می گید ان شاالله که همیشه هر کاری رو با نام خدا شروع کنیم
مامان علی خوشتیپ
14 شهریور 90 15:26
شعر قشنگیه .ممنون

خواهش می کنم، ان شاالله باز هم از این نمونه شعرها براتون می ذاریم امیدواریم که به مدرسه ی خودتون سر بزنید و ازشون استفاده کنید
مامان گلها
23 فروردین 93 8:33
بسم الله شروع میکنم با این نغمه زیبای بسم الله خیلی نغمه های زیبایی تو وب گذاشتین ممنون، دیدمشون. با نغمه بسم الله شروع میکنم برای دختر گلم.
یه مامان
پاسخ
خواهش می کنیم، خوشحالیم که خوشتون اومده