مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

چه عواملی باعث زمینه سازی انحراف جنسی کودکان می شوند؟

1390/6/6 10:07
نویسنده : یه مامان
7,299 بازدید
اشتراک گذاری

 

انحراف جنسی نوجوان، یکباره در دوران بلوغ پدید نمی آید؛ بلکه زمینه های پیشین در آن موثر است...

زمینه هایی که باعث انحرافات جنسی کودکان می شوند عبارتند از:

1-  یاد شیطان پیش از آمیزش: اگر زن و مرد پیش از آمیزش ، نام خدا را بر زبان جاری نسازند ، ممکن است شیطان در نطفه ی آنها شریک شود و سبب انحراف فرزند در آینده شود؛ به همین جهت توصیه شده است که زن و مرد ، پیش از آمیزش ، از شیطان رانده شده به خدا پناه ببرند و با نام خدا آغاز کنند و بگویند:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم . بسم الله الرحمن الرحیم

2-  دستکاری آلت تناسلی کودکان: برخی مادران و یا پدران ، الت تناسلی دختر و یا پسر خود یا قسمت های حساس بدن دختر (ران، پا، سینه) را لمس می کنند و می فشارند که عملی ناپسند است. گاهی اینگونه تماس ها هنگام بازی با کودکان انجام می شود که باید از آن پرهیز کرد.

امام علی (ع) فرمودند:

مادری که آلت تناسلی دختر 6 ساله ی خود را لمس کند ، نوعی زنا را مرتکب شده است.

3-  بوسیدن و در آغوش گرفتن کودک بوسیله ی نامحرم: بوسیدن کودکان بوسیله ی پدر و مادر و در آغوش گرفتن آنها ، سبب رشد عاطفی اشان می شود - البته باید به چگونگی بوسیدن کودک توجه داشت، چرا که  ممکن است آثار بد آن را در نوجوانی ببینند؛ مثلا بوسیدن لبهای کودک، می تواند تاثیر سوئی در روان کودک در سنین نوجوانی داشته باشد- اما بوسیده شدن دختر از سوی نامحرم از 6 سالگی به بعد و پسر از 7 سالگی به بعد پسندیده نیست.

رسول اکرم(ص) فرمودند:

هنگامی که دختر به 6 سالگی رسید ، پسر ، او را نبوسد و وقتی پسر به 7 سالگی رسید ، زن او را نبوسد.

نزدیک به همین مضمون از امام صادق (ع) نیز نقل شده است که فرمودند:

وقتی دختر به 6 سالگی رسید سزاوار نیست او را ببوسی.

امام علی (ع) افزون بر بوسیدن به مساله در آغوش گرفتن نیز اشاره می فرمایند:

هنگامی که دختر 6 ساله شد ، جایز نیست مرد نامحرم او را ببوسد و وی را در آغوش بگیرد.

این مطلب در حالی است که اسلام به محبت کردن به کودکان تأکید فراوان می کند و زیاد بوسیدن فرزند را، موجب افزایش درجات بهشتی می داند؛ ولی به لحاظ جلوگیری از انحرافات احتمالی، این حد و مرزها را معرفی کرده است. در واقع، این دستورات اسلامی پیش زمینه روانی و عقلی و ذهنی فرزندان را برای به دست آوردن خودِ واقعی شان مهیا می سازد تا بتوانند با شناخت هویت جنسی خودشان، به تعادل روانی و روحی و جسمی منطقی و صحیح برسند و حدود خود را بشناسند

4-  اشتراک بستر کودکان: بستر کودک باید جدا باشد. اشتراک بستر ، زمینه های انحراف جنسی را پدید می آورد ؛ بهمین جهت دین مبین اسلام آن را نهی کرده است:

رسول خدا (ص) فرمودند:

بستر کودکان را از 10 سالگی جدا کنید.

در روایات دیگر 6 سالگی ذکر شده است.

5-  رفتارهای عشقی- جنسی در حضور کودک: با توجه به اینکه پسران روحیه ی مردنمایی و دختران روحیه ی زن نمایی دارند، با دیدن رفتارهای جنسی-عشقی والدین یا دیگران، ممکن است آن رفتارها را با همسالان خود تقلید کنند.

این رفتار در ابتدا اگر چه جنبه ی جنسی و شهوانی ندارد و صرفا تقلید است ، کم کم جنبه ی جنسی می یابد و انحراف هایی را در پی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که عشق ورزی والدین به هم  (اظهار محبت) با عشق بازی فرق دارد.

6- مقدار پوشش مادر و پدر: بین برخی از خانواده ها تصور نادرستی وجود داردکه چون اعضای خانواده با هم محرم هستند ، هیچ گونه محدودیتی از جهت پوشش وجود ندارد و اعضای خانواده می توانند به تمام بدن هم نگاه کنند.

بین تمام افراد خانواده ، فقط زن و شوهر هیچ گونه محدودیتی در دیدن اعضای بدن هم ندارند و بر بقیه ی اعضا واجب شرعی است که از نگریستن به مواضع خاص بدن دیگری بپرهیزند.

به جز مواضع خاص بدن که پوشاندن آنها از فرزند بر مادر واجب است ، توصیه می شود قسمت های تحریک کننده ی بدن نیز پوشانده شود . این مساله در مورد پدر و دختر نیز صادق است.

گاهی پوشش در حد مناسب است ؛ اما نوع آن ، بدن نما و یا چسبان و تنگ است که می تواند آثار سویی بر کودک داشته باشد.

مساله ی پوشش نامناسب مادر یا پدر برای پسر یا دختر از 6 سالگی به بعد ، اهمین ویژه ای می یابد ؛ زیرا ممکن است سبب بلوغ زودرس شود و زمینه ی انحراف جنسی کودک را در نوجوانی فراهم می کند.

باید توجه داشت که این مساله با دستور دین مقدس اسلام، مبنی بر آراستن زن برای مرد و داشتن پوشش باز برای همدیگر منافاتی ندارد و مخصوص خلوت زن و مرد یا عدم حضور کودک است.

به طور کلی از زمان تولد کودک سعی بر این باشد که کودک را از نظر جنسی کاملا بی اطلاع نگه داشت، و از آگاه شدن کودک در مورد مسایل جزئیِ جنسی هم توسط کودکان پرهیز شود.

___________________________

 مطالب مرتبط:

بلوغ زودرس چیست؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

یک عدد مامان
5 شهریور 90 19:58
من و یک عدد بابایی با هم این پستتون رو خوندیم .ممنونم . جالب بود

خوشحالیم که این رو می شنویم
مامان پریسا
6 شهریور 90 9:03
ببخشید ولی این دو خط آخر یه کم سوال بر انگیز میشه. میدونید آخه این جور سوالها برای بچه ها کاملا طبیعیه. و حتما هم پرسیده میشه که ساده ترینش اینه که من چطوری به دنیا اومدم. واین والدین هستن که با آگاهی و درایت بتونن پرسشها رو جواب بدن نه این که نطقه مبهم دیگه ایی به ذهن بچه اضافه کنن.و نا خود آگاه بچه از راههای دیگه دنبال پاسخ میره.

بچه ها دنبال پاسخ هایی در حد فهم خودشون هستن نه پاسخهای پیچیده ی علمی. لزومی نداره به سئوالات اونا پاسخ های تخصصی داده بشه، بچه ها با یک پاسخ ساده و کودکانه قانع می شن و این هنر پدر و مادره که چطوری به سئوالات اونا پاسخ بدهند.
مامان ماهان
6 شهریور 90 10:54
ممنونم بابت اطلاعات مفیدی بهمون میدین

خواهش می کنم، خوشحالیم که براتون مفید بوده
مامان ماهان عشق ماشین
6 شهریور 90 11:20
سلام.کاش در مورد آثار سوء بعضی از فیلمها و شبکه های...... هم گفته بودید.
مادر پدرها معمولا خیلی از مسائلی که گفتین رو رعایت میکنن.ولی تلویزیونها و کامپیوترها که بعضا توی اتاق بچه ها هم هست مراقبت بیشتری احتیاج داره.
در مورد سوال مامان پریسا هم:خانم دکتر فردوسی میگفتن که بگین بچه ها توی شکم مامانا هستن ولی خیلی کوچولو هستن.به اندازه یه عدس به مرور رشد میکنن و بزرگ میشن.بعد خانم دکتر با وسایل پزشکی اونا رو از شکم مامانا بیرون میارن و بعد شکم مامانو ترمیمش میکنن.(البته اینو در حد بچه های کوچک میگفت. بسته به سن بچه ها میشه توضیحات رو بیشتر کرد)


سلام مامان عزیز
ممنون از اینکه اطلاعات مفیدتون رو در اختیار ما و مامان های دیگه قرار می دید، امیدواریم که همه ی مامان ها مثل شما اینقدر دقیق به مسایل نگاه کنن و به تربیت بچه هاشون اهمیت بدن
رهگذر
6 شهریور 90 15:01
فوق العاده بود


مامان پریا
6 شهریور 90 18:08
مطمئنن از راهنمایی های خوبتون استفاده می کنم


موفق باشید مامانِ مهربون
مامان سهند
18 فروردین 91 12:21
خیلی حساسه من از این دوران میترسمممممم

همونطور که گفته شد نکات زیادی باید مورد توجه قرار بگیره و عوامل مختلف میتونه روی بچه تاثیر داشته باشه امیدواریم گه با توکل به خدا بتونید فرزندتون رو طوری تربیت کنید که مورد رضای خدا باشه
موفق باشید