مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 20 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

اگر کودک موفق میخواهید!

1390/5/3 11:42
نویسنده : یه مامان
3,292 بازدید
اشتراک گذاری

lموفقیت

شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که در موقعیت های مختلف برای موفقیت فرزندان خود چه کارهایی می توانید انجام دهید...

lموفقیت

  در مدرسه:هیچ وقت از یک بچه با گفتن «تو خیلی باهوشی» یا «تو خیلی زود مطالب را می‌گیری» تعریف و تمجید نکنید. به جای آن، تلاش یا شیوه او را با گفتن این جمله که «پیشنهاد هوشمندانه‌ای دادی» یا «وجودت مایه افتخار من است»، تحسین کنید.

در ورزش:  به جای گفتن «تو ذاتا ورزشکاری» بگویید «تمرینات واقعا تو را بهتر کرده است» به‌جای پرس‌‌و‌جوی اینکه آیا «برنده شدی» بپرسید «آیا همه تلاشت را کردی؟» استعداد ژنتیکی رشد پیدا می‌کند، مگراینکه طرز تفکر شما به سمت موفقیت برود و رشد یابد.

سر میز شام به جای این سئوال همیشگی «امروزت را چگونه گذراندی؟» (که همه به طریقی از آن وحشت دارند) بپرسید:«امروز چه چیزی یاد گرفتی؟» یا «چه اشتباهی مرتکب شدی و از آن چه چیزهایی آموختی؟» و مسایل و مشکلاتی را که با آنها درگیر هستید و با آنها دست و پنجه نرم می‌کنید را با شور و اشتیاق توضیح دهید«تلقین اشتیاق برای یادگیری».

در برنامه‌ریزی: تنها از هدف‌هایی که بچه‌هایتان دارند نپرسید؛ بلکه درباره‌ برنامه‌هایی که برای رسیدن به اهدافشان دارند پرس‌وجو کنید.

در شکست و ناکامی به خودتان این اجازه را ندهید که به فرزندانتان لقب‌هایی مثل بازنده،شکست‌خورده و احمق یا دست و پا چلفتی نسبت دهید. هیچ وقت اجازه ندهید که شکست از یک عمل به یک شناسه تبدیل شود. همچنین به فرزندانتان برچسب نزنید. نگویید این یکی یک هنرپیشه است و این یکی یک دیوانه‌ کامپیوتر. هر کسی می‌تواند هر شغلی داشته باشد، به شرط رعایت اخلاق و هنجار اجتماعی!

در شک و تردید اگر متوجه شدید که فرزندتان به اینکه می‌تواند بهتر باشد شک دارد، از او بخواهید به کسانی فکر کند که توانایی‌های کمی داشته‌اند ولی حالا به طرز شگفت‌آوری از همه پیشی گرفته‌اند یا زمان‌هایی را به او یادآوری کنید که کسانی را دیده‌اید که چیزهایی را یاد گرفته‌اند که باورکردنی نبوده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

سمیرا مامان سپهر
2 مرداد 90 18:20
چرا انگده عصبی هستن این اقا ؟؟؟؟؟؟؟


زرنوشت
2 مرداد 90 23:04
ماشاالله این قدر سرعت بروز کردنتون بالاس که هر وقت میام کلی مطلب نخونده دارم. خیلی خوبه. احسنت


تینا
3 مرداد 90 15:29
مرسی عزیزم عالی بود


مامان شازده کوچولو
3 مرداد 90 15:50
سلام
خسته نباشید
عالی و مفید


سلام
سلامت باشید، خوشحالیم که مفید بوده
پریسا1390
3 مرداد 90 16:35
دستهشو نگاه چه جوری مشت کرده


مامان سید ابوالفضل
6 مرداد 90 18:53
سلام عزیزم مثل همیشه عالی بود ممنون


سلام
ما هم از شما ممنونیم که به مدرسه ی خودتون سر می زنید