مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

لبخند کودک

1390/5/1 11:15
نویسنده : یه مامان
6,068 بازدید
اشتراک گذاری

لبخند

 می گویند لبخند كودك بزرگترین پاداش برای زحمات مادر است . زیبایی تبسم كودك در این است كه به كوچكترین  كاری كه برایش می كنید پاداش می دهد و روزتان را سرشار از نشاط و شادمانی می سازد.تبسم،بخشی از تلاش های كودك است كه بلافاصله بعد تولد آغاز می شود.

كودكان جسماً توانایی تبسم كردن را دارند ، ولی نخستین لبخندشان انعكاسی است . نوزاد شما نمی داندكه حالات چهره اش می تواند تأثیر چشمگیری در شما و دیگران داشته باشد….

لبخند

  در واقع لبخند جزیی از مجموعه رفتاری همچون شیر خوردن یا سكسكه كردن است. زمانی كه او بیدار است ، بی آن كه حواس خود رابر روی چیزی متمركز كند ، می خندد و حتی در خواب هم دست به این كار می زند .

شاید نخستین تبسم های كودكان نشانه های شادمانی یا شناسایی نباشد ولی موقعی كه لبخند آنان را با تبسم  پاسخ می دهید به كاری مبادرت می ورزید كه  نه تنها طبیعی،بلكه مهم است. 

لبخندهای نخستین كودك محبت و دلبستگی پدید می آورد. او نمی خواهد خنده اش مایه سرگرمی باشد بلكه كنش متقابلی را بین خود و پدر و مادرش پدید می آورد كه از همان آغاز فرح افزاست .

 

بیشتر كودكان در یك تا دو ماهگی شروع به لبخند زدن می كنند. هر چند كودك از  لحظه تولد تبسم می كند،  اما در اولین لبخند شادی بخش و هدفمندش، شما متوجه این تفاوت می شوید . كودك پس از یك ماهگی صورت شما را می شناسد .

ممكن است این شناخت را همیشه با لبخند نشان ندهد . ولی درچهارماهگی ، لبخندش نمایانگر بازشناسی واقعی است . او ترجیح می دهد كه به رخ شما بنگرد و علت لبخند زدنش به شما این است كه در می یابد  چهره روبه رویش به چیزی می ماند كه قبلاً دیده است .

دوران لبخند ، همانند تمام فرآیندهای رشد ، در میان نوزادان  متفاوت است. در ضمن كودكان از حیث سهولت و شمار تبسم ها با هم فرق دارند و این مسئله نمایشگر  تفاوت های ذاتی آنهاست. اگر چه ممكن است قادر به تغییر خلق وخوی كودكتان نباشید ولی یك مورد قطعی  است و آن این كه وقتی او لبخند می زند شما هم به او تبسم می كنید ..

امیدوارم که لبخند همیشه غنچه ی لبخند بر لبان کودکان دلبندتان شکوفا باشد. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

ملی(مامانه نقطه )
1 مرداد 90 12:59
قشنگترین لحظه زندگی یک مادر وقتیه کودکش به او لبخند می زنه


ان شاالله زندگیتون پر از لحظه های قشنگ باشه
يك عدد مامان
1 مرداد 90 21:18
لبخند زيباست
لبخن بچه ها زيباتررررررررر


khale
3 مرداد 90 15:59
هنوز اولین لبخند کودکم یادمه وقتی رفته بودیم بیمارستان برای عیادتش و من اون رو نوازش کردم لحظه تلخ ولی شیرینی بود


لحظات زندگیتون سرشار از شادی و لبخند باشه