مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

طرز تهیه ماکارونی به شیوه ای جالب و ساده تر

1393/12/7 6:0
نویسنده : یه مامان
9,046 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان عزیز بوس

یه روز جاری محترم زنگ زدتلفن خونمون و باهم صحبت کردیم توجه کنید صحبت نه غیبت درسخوانودر اخر به این نتیجه رسیدیم که 2 ساعت کمه برا حرف زدن و من ازشون خواستم بیان خونمون برا اینکه ازشون هم بافتنی یاد بگیرم هم  اینکه بقیه حرفها را   تو خونه بزنیم تا سر ماه شرمنده تلفن و و هزینش نشیم و به همون40  یا 50 تومن اکتفا کنیم خندونکخلاصه صبح زود جاری جان اومدن خونمونچشمک  با وسایل ماکارانی که می خواست خونه ما بپزه و ببره خونشون اصرار منم برا اینکه بمونه نهار و خونمون فایده نداشت خلاصه آستینها بالا و کمر همتمون را بستیم و رفتیم اشپزخونه برا تهیه ماکارانی روش مهمونم با تهیه ماکارانی با من کاملا متفاوت بود و صد البته روش ایشون خیلی غذا را خوشمزه تر کردخوشمزه یه وقت پیش خودتون فکر نکنید  اشپزی من بده ها نه جانم منم بدک نمی پزم زیبا خلاصه که امروز فکر کردم که نهایت همیاری را داشته باشم و براتون بنویسم که ما چطور ماکارانی را تهیه کردیم .

حالا بفرمایید ادامه مطلب...

اول مواد لازم:

ماکارانی و روغن که البته ما نصف ماکارانی را استفاده کردیمآرام

رب 4 قاشق 3 تا پیاز گوش چرخ کرده به میزان لازم نمک و فلفل و زرد چوبه کمیآرام

اب  و گذاشتیم تا جوش بیاد فقط اب هیچ چیز اضافه نشهآرام

اون وسط که مشغول صحبتی برا اینکه دهنت خوش نشه باید

چای بخوریخندونک

حالا بعد از پذیرای وسط کار پیازها را رنده می کنیمگریهگریه

حالا رب اضافه میشهآرام

حالا گوشت چرخ کردهآرام

و حالا زرد چوبه و فلفل و نمکآرام

خوب هم در این بین ماکارانی ریخته شده تواب جوش و ابکشی می کنیمآرام

جاری محترم اینبار در حال ابکشیآرام

اینجا  کمی روغن می ریزیم ته قابلمه آرام

 حالا مواد ومی ریزیم ته قابلمهآرام

خوب پهنش می کنیمآرام

حالا 30 دقیقه دم بکشهآرام

اماده که شد مواد زیر و میاریم به طرف بالا و با ماکارونی خوب مخلوط می کنیمآرام

غذا آمادست بفرمایید نوش جان کنید خوشمزهآرام

این گزارش تصویری کار ما حالا بفرمایید توضیحاتمون را هم بخونید اهان یادم رفت که این تصویرم بزارم که

در پایان کار پذیرایی از خودمون یادمون نره اخش اخرش این طاووسه افتادخندونکچشمک

راستی مینا خانم هم حضور داشتند یه دو سه باری سلام دادند و بعد با دقت مشغول تماشای اشپزی ما بودند

در ادمه گزارش نوشتاری ملاحظه بفرمایید


محبتآرام

در ابتدا آب و جوش اوردیم  هیچ چیزیم به آب اضافه نکردیم (اخه من اینطور یاد گرفته بوم که به اب کمی زردچوبه و روغن اضافه می کردم)  اب که شروع کرد به قل قل کردن و داد و هوار  رفتیم سراغش و ماکارانیهارا که تو صف مرتب ایستاده بودند رو ریختیم داخلش ( البته من کمر بیچاره ماکارانیها را میشکنم اما اینجا ماکارانیها درسته رفتن داخل قابلمه  ) حالا تا ماکارانی ها دارن خودشون را اماده می کنند برا ابکشی رفتیم سراغ تهیه مواد  گوشت چرخ کرده را ریختیم داخل یه ظرف بعدش به مقدار لازم رب زدیم سه  عدد پیاز درشت  اوردیم و رندش کردیم بماند که چقد اشک ریختیمگریهگریه، تا پیاز جان و رنده کردیم آراممواد را  خوب ورز دادیم  تا خوب خوب مخلوط بشه یکم زردچوبه و نمک و  فلفل سیاه هم زدیم من فلفل نزدم اخه برا حساسیت خوب نیست  یکم هویج خیلی خیلی ریز کردیم و زدیم به مواد (میشه فلفل دلمه ای هم اضافه کرد که من نداشتم ) اون وسطا هم ماکارانیها را ابکشی کردیم  و بعد یکم روغن ریختیم ته قابلمه و مواد اماده شده را مثل ته دیگ گذاشتیم ته قابلمه و  بعد ماکارانیها را که حسابی رنگ و روشون باز شده بود و ریختیم تو قابلمه و درش و بستیم عجب بوی تو خونه پیچیده بود نیم ساعت بعد رفتیم و زیر قابلمه را خاموش کردیم  و بعد  دو تا قاشق برداشتیم و رفتیم سراغ قابلمه نرفتیم دو لپی بخوریمشنه رفتیم ارام ارام مواد زیر قابلمه را از دو طرف  اوردیم بالا و خوب مخلوط شدآرام  در قابلمه را گذاشتیم رفتیم سراغ بقیه حرفهاخندونک و اموزش بافتنیمون ایشالاه بپزید و بخورید و خوشتون بیاد نوش جانتونبای بای

پسندها (2)

نظرات (14)

مامان فاطمه زهرا
7 اسفند 93 9:23
سلام همکار عزیز خیلی روش جالبی بود، باید امتحانش کنم. ولی خدایی سرعت کار عالی بود راستی یه سوال: با این روش گوشت ها ریز می شن یا درشت درشت توی ماکارونی هستند عایا؟
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم مواد را خوب هم می زنیم قبل از پخت بعد از پخت هم خوب هم می زنیم تا گوشتها باز شه گوشتهای بهم چسبیده هم با قاشق باز میشه
مامان اهورا
7 اسفند 93 9:31
سلام خسته نباشید جاریهای محترم ،خدا شمارو برای هم نگه داره ،منم عاشقه جاریم هستم بدون اون نفس کشیدن هم برام سخته،البته عرض کنم که جاریم خواهرمه بماند که بقیه رو هم خیلی دوست دارم ،حالا یه سوال ،یعنی مواد رو خام میریزید ته قابلمه ،سرخ نمیکنید؟باید خیلی جالب باشه امشب میرم تو کارش،فکر کنم فقط بدیش به این باشه که ته دیگ ندارهممنون از شما و جاری عزیز
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفتون بله عزیزم مواد و خام میریزیم
بروزترین سایت تفریحی و سرگرمی
7 اسفند 93 15:33
سلام وبلاگت عالیه لینک شدید لینکم کنید maedeh-yeganeh.ir
مامان شبنم
7 اسفند 93 16:09
سلام سیار جالب بود ولی منم با نظر مامان عزیز اهورا موافقم چون ته دیگ نداره و حداقل تو خونه ما حرمت ته دیگ ماکارونی از خود ماکارونی هم بیشتره و حسابی ارج و قرب داره ولی خوب این روش برای وقتایی که وقت نیست عالیه ممنون
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم خوشحالم که خوشتون اومده بله ماکارانی با ته دیگ جای خودش و دار
مامان نازنین زهرا
9 اسفند 93 0:07
بسی استفاده نمودیم ممنون
یه مامان
پاسخ
قابل نداشت عزیزم ایشالاه که بپذید و خوشتون بیاد
فاطمه مامان گلها
9 اسفند 93 1:01
خیییییلی جالب بود این مدلیش رو دیگه ندیده بودم گوشتا میپزن خوب؟ باید یه بار امتحانش کنم
یه مامان
پاسخ
عزیزم امتحان کنید ایشالاه که خوشتون بیاد
فاطمه مامان گلها
9 اسفند 93 1:02
خودمونیم همیار فعالی هستی هااا
یه مامان
پاسخ
ممنون عزیزم شما لطف دارید
مامان فرنيا
9 اسفند 93 10:34
روش جالبيه البته من براي پلو با ته ديگه نان اين روش را امتحان كردم يعني روي نان اين مواد ته ديگه را گذاشتم وگاهي گوشتها را از نان جدا كردم گاهي هم نه يعني دخترم خيلي ته ديگ دوست داره و اگر ته ديگه باشه ديگه غذا نميخوره و خودش را با ته ديگ سير ميكنه اينجوري فقط ته ديگ خالي نميخوره خوب
یه مامان
پاسخ
سلام دوست عزیزم اینم روش خیلی خوبیه قابل توجه مامانای ته دیگ خور
آیدا و دوستاش
9 اسفند 93 20:04
به به چه چیزه خوشمزه ای خوش حال میشم به وب اشپزیمون سربزنید
یه مامان
پاسخ
شما که نیومده پریدید
مامان پارسا
11 اسفند 93 8:06
ممنون حتما امتحان می کنم
یه مامان
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم ایشالاه که خوشتون بیاد
مادر خانومي
11 اسفند 93 9:20
جالب بود. حتما باید درست بکنم ببینم چه مزه ای میشه. مرسی مامانهای خوب و جاری های محترم
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم حتما امتحانش کنید خیلی خوشمزست
یک عدد مامان
11 اسفند 93 15:14
چه پست خوشمزه و جالبی! چه همکاری دلپذیری! چه پذیرایی خودمونی و با صفایی! چه راه جالبی واسه پخت ماکارونی ایی!! و عجـــــــــــــــــــب طاووس قشنگی!! چقدر خوشگله ! جنسش چیه؟! از کجا خریدینش؟ همین یه دونه اس یا جفت بوده؟؟ حدودا قیمتشو میشه بگین؟!
یه مامان
پاسخ
ممنونم عزیزم طاووسه را 4 سال پیش خریده شده 40000 تومن البته من نه جاری جان خریده جنسشم از خمییر گل چینیه این طاووسم تک بوده البته مدلهای دیگه هم بودند اونا جفت بودند از مغازه خریده شده[شوخی(مغازه که چیزای لوکس ومجسمه داشته
مامان علی آقا
11 اسفند 93 20:18
سلام همیار و همکار عزیزم ببخشید من دیر نظر میدم آخه جاتون خالی اندر مسافرت بودم! این روش ماکارونی درست کردنتون واقعا جالب و جدید بود برام حتما یه بار امتحانش می کنم. از شما و جاری جان عزیزتون هم ممنونیم که تجربیاتتون رو به ما منتقل می کنید اینا هم برای جاری های نمونه و استثنایی
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم رسیدن بخیر ممنونم از محبتتون ایشالاه درست کنید و خوشتون هم بیاد عزیزم
مامان علی آقا
13 اسفند 93 0:03
سلام و عرض ادب مجدد خدمت شما مامان عزیز واقعا دسسسستتون درد نکنه جاتون خالی شام ماکارونی داشتیم به روش شما، خدا خیییییرتون بده خیلی خیلی از این روش راضی بودم اندر مزایای روش شما باید عرض کنم که ماکارونیش چرب نبود و با اندک روغنی درست میشد و این برای ما که همیشه از غذاهای چرب و پر روغن فراری هستیم حسن بزرگی بود دیگه اینکه گوشتش فوق العاده نرم و ریز بود و به همین خاطر پسرم که همیشه وقتی گوشت ماکارونی میرفت زیر دندونش یه جوری میشد امشب حسسسسسابی ماکارونی خورد اونم با اشتها و با گوشت! درست کردنش هم که خیلی سرعتی و راحت بود و دیگه توی خونه بوی سرخ کردنی راه نمی افتاد به قول آقای پدر راحت بود هم راحت درست میشد هم راحت الحلقوم بود نکته آخر هم اینکه چون پسرم گرسنه بود و ممکن بود قبل از درست شدن ماکارونی هله هوله بخوره و خودش رو سیر کنه قبل از زدن رب به گوشت مقداری از اون رو برداشتم و سه تا کباب تابه ای کوچیک براش درست کردم و خورد تا موقع شام همه ی این مزایا باعث شد که من از ته دیگ ماکارونی چشم پوشی کنم و دیگه همیشه از روش شما استفاده کنم بازم ممنووووووووونم
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم نوش جونتون با خوندن پیامتون خیلی ذوق زده شدم خوشحالم که پسر گلتون هم خوشش اومده نوش جونش ایشالاه همیشه سالم سلامت باشه و ممنون ازاقای پدر به خاطر اسم بسیار با مسمای راحت الحلقوم ایشالاه همیشه از این راحت الحلقومها درست کنید و همینطور خوردنش براتون دلچسب باشه ممنونم از اینکه محبت کردید و برام نوشتید که غذا را پختید و خوشحالم که خانواده خوششون اومده همیشه سالم و سلامت باشید