مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

15 نکته برای انتخاب لباس کودکان

1390/4/12 12:59
نویسنده : یه مامان
6,050 بازدید
اشتراک گذاری

 

تماشای لباس‏های کوچولو و زیبا در طرح‏ها و رنگ‏های مختلف پشت ویترین فروشگاه‏های لباس کودک لبخند را بر لب بزرگ‏ترها می نشاند. خرید لباس کودک برای بزرگ‏ترها سرگرم‏ کننده و جالب است و شاید به همین علت است که دوستان و اقوام در مناسبت‏ های مختلف برای کودک لباس هدیه می‏ آورند.

اما هنگام خرید لباس کودک لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار داد تا لباسی که انتخاب می‏کنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست‌داشتنی به همراه داشته باشد. اگر قصد خرید لباس کودک را دارید، بهتر است هنگام خرید نکات ایمنی و بهداشتی را هم در نظر داشته باشید و پیش از خرید به این ۱۵ نکته توجه کنید...

 

١- کودکان در حال رشد هستند. اندازه ‏های آنها به سرعت تغییر می‏کند و لباس ها برایشان کوچک می‏شود بنابراین لازم نیست برای لباس کودک زیاد هزینه کنید. راحتی و سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و لباس ‏های راحت و گشاد که پوشیدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنید. دقت کنید لباس در قسمت‏های یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش‏های سرآستین و پاچه شلوار تنگ نباشد. لباس‏ هایی با سگک‌‏های قابل تنظیم که امکان بزرگ‏تر و کوچک‏تر شدن دارند را می‏توان مدت بیشتری استفاده کرد. برای این منظور می‏توانید شلوارها و سارافون‏ های پیشبندی با سگک‏های قابل تنظیم را انتخاب کنید.

۲-کودکان لباس ‏های خود را زود کثیف می‏کنند. غذا را روی لباسشان می‏ ریزند و لکه ‏های شکلات و بستنی روی لباسشان دیده می‏ شود. همچنین بیشتر ساعات روز مشغول بازی هستند و لباسشان را خاکی و کثیف می‏ کنند. هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید و لباس‏هایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشین لباس‌شویی را داشته باشد.

۳-هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنید و وقتی برای خرید به فروشگاه می‏روید برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباس‏های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند. لباس‏هایی که پارچه‏ هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه می‏شود لباس‏ های زیر و لباس‏ هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس‏ های رویی پارچه‏ های حوله‏ ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.

۴-اگر کودک در سنی است که پوشک استفاده می‏کند، لباس‏هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمهدار هستند و امکان دسترسی راحت‏تر به پوشک در آنها وجود دارد.

۵-اگر کودک در سنی است که چهار دست و پا راه می‏رود، لباس‏هایی انتخاب کنید که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند.

۶-اگر کودک در سنی است که تازه یاد گرفته است لباس‏ هایش را خودش بپوشد، لباس هایی که پوشیدن و درآوردن آن برایش راحت است را انتخاب کنید. این موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس کودک می‏ شود. به جای شلوارهای زیپ‏دار و سگک‌‌‏دار، شلوارهای کمرکش را انتخاب کنید. به جای لباس‏های دکمه ‏دار، لباس‏های چسبی و زیپ‏دار را انتخاب کنید. بستن و باز کردن بست‏ های چسبی برای کودک راحت است. اگر روی زیپ لباس یک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت‏ تر می‏تواند زیپ لباس را باز و بسته کند.

۷-لباس ‏های ساده برای کودکان مناسب‏ترین انتخاب هستند. لباس ‏های سگک‌‏دار و لباس‏ هایی که روی آنها تور، رمان و مهره ‏های رنگی وجود دارد برای کودکان مناسب نیستند چون ممکن است دست کودک در آنها گیر کند یا از لباس جدا شوند و کودک آنها را ببلعد.

۸-دکمه‏ ها و بست‏های لباس را کنترل کنید. لباس‏هایی که بست‏های محکم داشته باشد را انتخاب کنید چون ممکن است در طول روز مجبور شوید چند بار دکمه‏ های لباس کودک را باز و بسته کنید. لباس‏هایی که دکمه‏ هایشان راحت باز نمی‏شود و امکان شکستن و افتادن دکمه‏ هایشان وجود دارد را انتخاب نکنید.

۹-تحرک بچه‏ ها زیاد است. پس بهتر است لباس‏هایی برای آنها انتخاب کنید که گشاد و راحت باشد و امکان حرکت و تحرک در آنها وجود داشته باشد. بچه‏ های کوچک‏تر معمولا در لباس ‏های سرهمی احساس راحتی می‏کنند.

۱۰-سر کودکان نسبت به بدن‏شان بزرگ است. اگر می‏ خواهید لباس ‏هایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباس‏های جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارند انتخاب مناسبی هستند. در صورتی که می‏ خواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه ‏های فشاری دارند را انتخاب کنید.

۱۱-روند رشد کودکان با هم متفاوت است. برای خرید لباس کودک به اطلاعات برچسب روی لباس اکتفا نکنید و همیشه اندازه دقیق کودک‏تان را همراه داشته باشید.

۱۲-رنگ‏های شاد را برای کودک‏تان انتخاب کنید. رنگ‏ های تند اصلی برای کودکان دختر و پسر مناسب است.

۱۳-اگر می‏خواهید برای کودک کلاه بخرید، کلاه ‏های لبه ‏دار را انتخاب کنید تا علاوه بر محافظت از سر کودک پوست صورت او را در برابر پرتوهای خورشید محافظت کند.

۱۴-به سلیقه کودک هم توجه کنید. گاهی وقت‏ها یک رنگ خاص یا وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک مهم است. می‏توانید لباس را انتخاب کنید و انتخاب رنگ یا طرح را به عهده کودک بگذارید.

۱۵-نکته آخر اینکه برای حفظ سلامت پوست کودک لباس ‏ها را پس از خرید و قبل از پوشیدن بشویید و در جایی که هوا جریان دارد و ترجیحا زیر نور خورشید خشک کنید.

منبع: هفته نامه سلامت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان ماهان
12 تیر 90 12:38
عالی بود


خیلی ممنون که همیشه به ما سر می زنید
خاله خاطره
12 تیر 90 12:55
خیلـــــــــــــــی ممنون و خسته نباشید

بسیار عالی ،مفید و آموزنده بود


خواهش می کنم، خوشحالیم که براتون مفید بوده
مامان سید ابوالفضل
12 تیر 90 15:22
عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود ممنون

ممنون، شما لطف دارید

مامان آریان
13 تیر 90 23:34
ممنون.عالی بود.
خیلی مفید بود.


مامان فاطمه جون
23 مهر 90 12:19
من به تازگی با سایتتون اشنا شدم.واقعا عالی و کم نظیره.از تمامی مطالب زیباتون خیلی ممنون.مخصوصا که مطالب دینی زیبایی هم داره

خوشحالیم که شما هم به جمع مامانای مدرسه پیوستین.
امیدواریم مدرسه ی خودتون رو از نظرات خوبتون بهره مند کنید.