مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 14 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

روابط طبیعی کودک و والدین؛ (کودک پنج ساله)

1390/7/28 7:07
نویسنده : یه مامان
4,413 بازدید
اشتراک گذاری

معمولا کودک در سن پنج سالگی مشتاق کمک کردن و اطاعت کردن از مادر خواهد بود و آنچه را مادر می گوید از جان و دل انجام می دهد....

 معمولا کودک در سن پنج سالگی مشتاق کمک کردن و اطاعت کردن از مادر خواهد بود و آنچه را مادر می گوید از جان و دل انجام می دهد. کودک در دنیای تصورات خود، سعادت و خوشبختی خود را از مادر می داند، بنابراین بیشتر مادرها در این سن از کودک خود راضی هستند و او را به یک فرشته تشبیه می کنند.

موقعی که مادر با کودک خود ارتباط برقرار می کند، جریان انرژی احساسی فوق العاده ای از مغز مادر به مغز کودک و از بدن مادر به بدن کودک برقرار می گردد، این حالت در مورد افراد دیگری که با کودک تماس زیاد دارند نیز به وجود می آید. این حالات احساسی از قسمت فوقانی و جلوئی مغز مادر سرچشمه می گیرد و مستقیما در مغز کودک اثر خواهد گذاشت و کودک نیز احساس داشتن مادری می کند که او را دوست دارد و این حس را به زبان می آورد و می گوید: «مادر تو را دوست دارم»

در قسمت بعدی به ذکر مشخصات کودک شش ساله می پردازیم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان علي خوشتيپ
28 مهر 90 8:18
دقيقا همينجوريه
ممنون از مطلبتون

خواهش می کنیم. موفق باشید
مامان پریسا
28 مهر 90 9:46
چه خوب بالاخره به تفاهم رسیدن. حتما" سن خوبیه.

خدا رو شکر تا حالاش که خوب بوده
یک عدد مامان
28 مهر 90 13:22
آره آره ! توو این سن ارتباط با مادر خیلی بیشتر خودشو نشون میده ... جوری که آدم فکر میکنه کودکش وابستگیه کامل به مادر پیدا کرده و این وابستگی حالا حالاها ادامه داره ... !

منتظر ادامه ی مطلبیم


مامان آرین
28 مهر 90 14:31
وااااااای یعنی میتونیم به امید روز حرف شنوی بچه ها هم باشیم؟

بـــــــــله! تازه به جاهای خوبش نرسیدیم! اونجاهایی که بچه ها به هفت سالِ دوم می رسن، اگه امیری بچه ها توی هفت سال اول رعایت بشه، هفت سال دوم بهشت مادر میشه، یعنی وقتی که بچه ها غلام هستند و دوست دارند دستور بگیرند.
مامان ماهان عشق ماشین
1 آبان 90 16:17
واای خدا جون چه خوب.تو این سن ماهان میرم سراغ نی نی بعدی.

ان شاءالله