مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 19 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نغمه ی دینی 6؛ ذکر بسم الله

1390/7/23 14:57
نویسنده : یه مامان
7,628 بازدید
اشتراک گذاری

 در این قسمت شعری پیشنهاد شده است که به صورت سوال و جواب مطرح می شود و کودک را تشویق به کارهای خوب می کند و ذکر بسم الله را به آن یاد می دهد.

هدیه ارزشمند دوم؛ ذکر بسم الله

 می توانید بیت های دیگری رو خودتون به این شعر اضافه کنید .

 به مرور زمان و با تکرار کودک شما این شعر را یاد خواهد گرفت و در مورد کارهایی که انجام می خواهد انجام دهد، از شما سوال خواهد کرد و جواب مصرع دوم را شما خواهید داد.

با هم و با صدای بلند بخونیم...

می خوام برم پیش خدا، تا بخونم نماز و دعا

                                    بسم الله بگم یا که نگم؟

                                    بگــو بگــو بگــو بگــــــــو

می خوام کنم بازی بازی، با بچه های ناز نازی

                                    بسم الله بگم یا که نگم؟

                                    بگــو بگــو بگــو بگــــــــو

می خوام که قرآن بخونم، سوره ی فرقان بخونم

                                    بسم الله بگم یا که نگم؟

                                    بگــو بگــو بگــو بگــــــــو

می خوام بپوشم لباس، تا که برم من کلاس

                                    بسم الله بگم یا که نگم؟

                                    بگــو بگــو بگــو بگــــــــو

می خوام بخورم غذا، تا نخورم من دوا

                                    بسم الله بگم یا که نگم؟

                                    بگــو بگــو بگــو بگــــــــو

می خوام برم بخوابم، درون رختخوابم

                                    بسم الله بگم یا که نگم؟

                                    بگــو بگــو بگــو بگــــــــو

قلب موفق باشید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مریم (مامان روشا)
23 مهر 90 16:50
سلام مرسی حتما" به روشا یاد میدم

سلام مامان مهربون
موفق باشید
مامان محمدجان
23 مهر 90 17:16
خدا میدونه چه اجری دارین شما

ان شاءالله که اینطور باشه، و همچنین چه اجری داره مادر بودن و اهمیت به شغل مادری...

مامان پریسا
23 مهر 90 17:26
خیلی قشنگ بود


مامان سید ابوالفضل
24 مهر 90 2:19
سلااااام عزیزم شعر قشنگیه حتماً برای پسرم میخونم ممنون

سلام مامان مهربون
موفق باشید
یک عدد مامان
24 مهر 90 10:50
یک روایت زیبا هدیه به شما وخوانندگان خوبتون:

شیطانی چاق روزی با شیطانی لاغر برخورد نمود.شیطان چاق از شیطان لاغر پرسید:چرا

تو اینطور لاغر و ضعیف شده ای؟شیطان لاغر در پاسخ گفت:من بر شخصی مسلط و مامور

گمراه کردن او هستم ولی او در اول هر کاری از قبیل خوردن و اشامیدن و موارد دیگر زبانش

به ذکر "بسم الله"گویا است.بدین جهت ازنفوذ در او و شرکت در کارهایش محروم هستم و

همین سبب لاغری من است حال تو ای عزیز بگو بدانم چرا چاق شده ای ؟ شیطان چاق

پاسخ داد :چاقی من به خاطر ان است که شاد هستم زیرا بر شخصی غافل و بی خبر و

بی تفاوت مسلط شده ام که در هیچ کاری "بسم الله"نمی گوید.مثلا به هنگام ورود و خروج

و خوردن و اشامیدن و سایر موارد او در هر کاری انچنان غافل و سرگرم است که اصلا به


یاد خدا نیست و همین سبب چاقی من شده است.شاید بعضیهاتان بگویید که این فقط یه

داستان است.حتی اگر داستان هم باشد ایا فکر می کنید گفتن "بسم الله"شیطان را ناامید نمی کند؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

یک حدیث زیبا :

وزى پیامبر اکرم صلى ‏الله ‏علیه ‏و آله از راهى عبور مى ‏کرد. در راه شیطان را دید که خیلى ضعیف و لاغر شده است. از او پرسید: چرا به این روز افتاده ‏اى؟

گفت: یا رسول ‏الله از دست امت تو رنج مى ‏برم و در زحمت‏ بسیار هستم .

پیامبر فرمودند: مگر امت من با تو چه کرده ‏اند ؟

گفت: یا رسول ‏الله، امت ‏شما شش خصلت دارند که من طاقت دیدن و تحمل این خصایص را ندارم .

اول این که هر وقت ‏به هم مى‏ رسند سلام مى ‏کنند. دوم این که با هم مصافحه - دست دادن- مى ‏کنند. سوم آن که ، هر کارى را که مى‏ خواهند انجام دهند «ان‏ شاء الله» مى ‏گویند ، چهارم از این خصلت ها آن است که استغفار از گناهان مى ‏کنند ، پنجم این که تا نام شما را مى‏ شنوند صلوات مى‏ فرستند و ششم آن که ابتداى هر کارى « بسم الله الرحمن الرحیم‏» مى‏ گویند.


سلام مامان عزیز
ممنون از روایت و حدیث زیبایی که برامون نوشتید، امیدواریم که مامان های دیگه هم ازش استفاده کنن و به زبان ساده و کودکانه برای بچه هاشون بگن
یک عدد مامان
24 مهر 90 10:55
من خودم ذکر بسم الله الرحمن الرحیم رو خیلی دوس دارم واکثرا میگم . داستان شیطون ِ لاغر رو هم واسه قند و عسل گفتم و اونا هم کاملا این ذکر رو برای شروع هر کاری میگن و به گفتن این ذکر عادت دارن

مثلا وقتی میبرمشون پارک قبل از اینکه برن سراغ بازی بسم الله الرحمن الرحیم میگن و وقتی میان پیشم میگن مامان چون بسم الله گفتیم زمین نخوردیم و اتفاقی برامون نیوفتاد چون فرشته ها مواظبمون بودن .... اگرم خدای نکرده زمین بخورن میگن چون بسم الله گفته بودیم خدا رو شکر زیاد اتفاق بدی برامون نیوفتاد و زیاد چیزیمون نشد ...

این استنباطها و حرفها رو خودشون میگنا ! یعنی عقیده شون اینجوری شکل گرفته که اگه بسم الله بگن توو کارشون موفق تر هستن ...

شعر بسیار قشنگ و زیبایی برامون گذاشتین ... ممنونم

ما هم از شما به خاطر نظرات قشنگ و آموزنده اتون واقعا ممنونیم. در پناه حق موفق و موید باشید
پريسا
24 مهر 90 17:01
سلام
اگه امكان داره ايميل شما داشته باشم چند سوال جنسد دارم دو هفته هست كه ازدواج كردم ممنون موفق باشي

سلام پریسای عزیز
مبارکتون باشه؛ آرزوی خوشبختی براتون می کنیم.
ایمیلِ ما در قسمت درباره ی وبلاگ نوشته شده است:
mamanschool@gmail.com
مامان علي خوشتيپ
24 مهر 90 19:41
قشنگ بود
از دوست خوب و عزيزم مامان متين و امين هم بابت حديث و داستان آموزنده اش بسيار سپاسگزارم.
با اميد موفقيت براي همه دوستان و البته شما

ما هم از شما و هم از یک عدد مامان و هم از همه ی مامانای خوبی که ما رو از نظرات خوبشون بهره مند می کنند ممنونیم.