مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 18 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

بازی با انگشتان؛ 2

1390/7/21 7:42
نویسنده : یه مامان
3,651 بازدید
اشتراک گذاری

 

توی این بازی انواع شغل ها رو بیان می کنیم و می تونید در مورد اون شغل ها با فرزند دلبندتون صحبت کنین...

 بازی با انگشتان؛ 1

*********************

ابتدا دست کودک را مشت کنید. یکی یکی انگشت ها را باز کنید. به انگشت شست که رسیدید صدایتان را عوض کنید و ادای آدمهای پولدار را درآورید.

توی یه بازارچه ، چند نفر دکان داشتند.

 

اولی گفت: من کفاشم

دومی گفت: من نجارم

سومی گفت: من نقاشم

چهارمی گفت: من عطارم

پنجمی گفت: پول حسابی دارم

دستمالِ آبی دارم

دستمال و پول را می برم

هر چی دلم خواست می خرم

 *****************

می تونیم شغل های دیگه رو به جای شغل های ذکر شده نام ببریم و در مورد اونا صحبت کنیم و توضیح بدیم؛ همچنین می توانید شما بگویید :«اولی گفت» و از کودک خود بخواهید که  هر شغلی که دوست دارد جایگزین کند ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان ماهان عشق ماشین
21 مهر 90 7:51
خیلی با مزه و عالیه.خیلی از عکسش هم خوشم اومد.


مامان پریسا
21 مهر 90 8:44




مامان رادين
21 مهر 90 12:03
سلام
موفق باشيد
جالب بود

سلام مامان مهربون
شما هم موفق باشید
مامان محمدجان
21 مهر 90 12:55
خیلی جالبههههههههههههه


یک عدد مامان
21 مهر 90 23:12
چه بامزه

اینا واسه شماست

ممنون. اینا هم واسه ی شما
مریم(مامان روشا)
22 مهر 90 0:08
وای چه با مزه بود من لی لی حوضک و براش وقتی کوچیک بود انجام میدادم و روشا خیلی دوست داشت الانم اسم انگشتا شو با یه شعر خوشگل یاد گرفته حتما" از این بازی هم خوشش میاد

خیلی عالیه، خوشحال میشیم اون شعر خوشگل رو هم یاد بگیریم
مامان علي خوشتيپ
22 مهر 90 0:40
ممنون.بازيه جالبيه
از وقتي علي كوچيك بود دستاي من يكي از وسايل بازي اون بود
مهمترينش كه هنوزم ادامه داره بازي با انگشت اشارمه.من با انگشت اشارم با اون حرف ميزنم،براش داستان ميگم،نصيحتش ميكنم.البته صدامو عوض ميكنم.علي خيلي دوسش داره و حرف اونو بيشتر از من گوش ميدهالان هم پسر برادرم كه سه سال از علي كوچكتره به انگشت اشاره ام علاقه مند شده.كلا يكي از اعضاي خانواده به حساب مياد

خواهش میکنیم. خیلی خوبه که شما اینقدر قشنگ و ساده با علی کوچولو بازی می کردین. براتون در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت می کنیم.
مامان پرنیا خانوم
23 مهر 90 13:40
خیلی قشنگ و زیباست ممنون از این مطالب مفید

خوشحالیم که خوشتون اومده. موفق باشید
مریم (مامان روشا)
23 مهر 90 16:42
سلام این شعر مربوط به یکی از سی دی های با نی نی هستش که من به همه ی مامانا پیشنهاد میکنم تهیه کنند
انگشت شصدت تو کجایی من اینجام من اینجام از خدا براتون روز خیلی خوبی من میخوام من میخوام من میخوام
انگشت اشاره تو کجایی من اینجام من اینجام از خدا براتون روز خیلی خوبی من میخوام من میخوام
انگشت وسط تو کجایی من اینجام من اینجام از خدا براتون روز خیلی خوبی من میخوام من میخوام
انگشت حلقه تو کجایی من اینجام من اینجام از خدا براتون روز خیلی خوبی من میخوام من میخوام
انگشت کوچیکه تو کجایی من اینجام من اینجام از خدا براتون روز خیلی خوبی من میخوام
تو هرکدوم از انگشتام طبق سی دی عروسک انگشتی میذارم و دستم مشت میکنم و هر کدوم رو که صدا میکنم اون انگشت رو بالا میارم تا اینکه دستم باز میشه روشا هم خیلی زود یاد گرفت و توی خونه که با خودش بازی میکنه میخونتش

ممنون مامانِ مهربون که این شعر رو یادِ ما هم دادین...
مامان آناهل
25 مهر 90 14:44
خیلی بامزه بود . فقط پیشنهاد میکنم به جای اینکه انگشت شست رو پولدار کنیم ؛ بگیم تپلی، قهرمان، باهوش یا....

این هم فکر قشنگیه، مثلا بگیم من تپلم/ شیکمِ گنده دارم / گرد و قلمبه دارم/ مغازه ی بقالی رو / من خیلی دوست می دارم خوب بود؟