مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

زنگ بازی (12)

1390/12/14 7:07
نویسنده : یه مامان
4,832 بازدید
اشتراک گذاری

 

این بار بازی ای رو با هم یاد می گیریم که به تقویت قوه ی لامسه ی کودک می پردازه . این بازی رو می تونیم گروهی انجام بدیم و همگی ازش لذت ببریم. بریم ببینیم و بازی کنیم...

 

لمس کن، احساس کن، بشناس

با وجود این که می دانیم کودکان بایستی اشیا را دست کاری کنند تا درباره ی آن ها چیزی را یاد بگیرند، ما بزرگسالان روزانه چند مرتبه از جمله ی «دست نزن» استفاده می کنیم. در این فعالیت از کودک درخواست می شود تا با دست هایش به اکتشاف بپردازد. لمس کردن اشیا بسیار با اهمیت است. کودکان به اقلام متنوعی در محیط اطراف خود دست می زنند و آن ها را می شناسند، دسته بندی می کنند، گروه بندی می کنند و طبقه بندی می نمایند. به علاوه چون به کلماتی برای توصیف آن چیزی که احساس می کنند نیاز دارند، دامنه ی لغاتشان نیز افزایش می یابد.

وسایل مورد نیاز: اقلام جمع آوری شده ی بیرون از منزل، برای مثال، سنگ ها، شاخه های کوچک، اشیای مشابه در اندازه های متفاوت برای لمس کردن. پاکت کاغذی.

روش اجرا

به کودکتان دو چیز بسیار متفاوت از نظر شکل و بافت نشان دهید. این چیزها را در پاکت بگذارید. از کودک بخواهید یک شیء را بردارد و آن را لمس کند. در زمانی که کودک آن شیء را لمس و احساس می کند، آن را خواهد شناخت. از کودک بخواهید نام آن شیء را که لمس می کند، بیان کند. بهتر است چشمان او بسته باشد.

چیزهای بیش تری را اضافه کنید: 4 یا 5 قلم. روش بالا را تکرار کنید.

از کودکتان بخواهید تا به دنبال چیزهایی بگردد که در بازی لمس کردن به کار می آید. آن ها می توانند چیزهای زیادی از داخل یا بیرون از منزل برای استفاده در این بازی پیدا کنند. از کودکتان بخواهید تا اشیائی را که هر کدام از آن ها جمع آوری کرده اند با یک دیگر معاوضه کنند و تلاش نمایند تا چیزهایی که دیگران پیدا کرده اند، مورد شناسایی قرار دهند. از کودکان بخواهید تا چیزی را که در پاکت آن ها قرار دارد، برای دیگران به نحوی توصیف کنند که آن ها قادر باشند اسم آن شیء را حدس بزنند.

یک مسابقه ی شناخت اشیا ترتیب دهید به این صورت که شما یک شیء را نام می برید و کودک به سرعت به سوی پاکتی که اشیا درون آن قرار داده شده است، می رود. آن شیء را انتخاب می کند، بر می دارد و به سرعت بر می گردد. سرعت و صحت، برنده ی مسابقه را تعیین می کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان رهام
14 اسفند 90 8:03
بايد خيلي جالب باشه

می تونید امتحان کنید
مامان پریسا
14 اسفند 90 9:49
خیلی جالبه
بچه ها هم که عاشق این جور فعالیتها هستن


واقعــــــا
مامان علی خوشتیپ
14 اسفند 90 14:15
بازیه قشنگیه.تقریبا مثلشو قبلا با علی بازی کردیم.
البته اشیا تو پاکت نبودن.ولی چشمای همو میبستیم و باید حدس میزدیم چی رو داریم لمس میکنیم.
پنجشنبه جمعه هم که رفتیم کنار دریا علی یه عالمه ماسه بازی کرد...

وای! این ماسه بازی و درست کردن قلعه و اشکال مختلف خیلی دوست داشتنیه! حتی برای بزرگ ترا...
موفق باشید
مریم(مامان روشا)
14 اسفند 90 15:46
بازی جالبیه ممنون

خواهش می کنیم مامان مهربون