مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آموزش مهارت قصه گویی؛ گام سوم

1392/1/24 7:26
نویسنده : یه مامان
4,130 بازدید
اشتراک گذاری

 

برای اینکه مهارت قصه گویی رو در خودمون و آموزش قصه گوش دادن رو در کودکان شش ماهه تا یک ساله افزایش بدیم، با هم بریم که داشته باشیم...یول

 

 

انواع کتاب های پارچه ای را درست کنید (آموزش کتابسازی). می توان از شش ماهگی کتاب های پارچه ای مختلفی تهیه کرد. همچنین مجموعه عکس ها و نقاشی ها را زیادتر کنید و حرف زدن روزانه را فراموش نکنید.

 انواع وسیله هایی را که مربوط به کودک است، جمع آوری کنید ؛ مانند عروسک ها، اسباب بازی ها، ظروف غذا، پوشاک و...

 هر بار یکی از این وسیله ها را به کودک نشان دهید و درباره ی آن حرف بزنید. می توانید همزمان یک ماجرای ساده را نیز بیان کنید:

 ·         عروسک رو ببین، موهاش قشنگه، مگه نه؟ من می خوام موهاش رو شونه بزنم، لباس خوب تنش کنم و با تو به گردش بریم.

 ·         این عروسک خیلی خوابش میاد. میگه مندوست دارم بخوابم. تو هم دوست داری بخوابی؟

 ·         این قاشق توست. من با اون به تو غذا میدم، غذاهای خوشمزه رو تو میخوری و بزرگ میشی. این قاشق دوست داره همیشه غذاهای خوب به تو بده، دلت میخواد سوپ بخوری؟ فرنی بخوری؟

 می توان برای همه وسیله ها ماجراهای ساده بیان کرد. همان طور که اشاره شد همه ی این کارها شروع یک قصه گویی خوب برای کودک است. سپس خواهید دید که کودک شما به قصه هایی که بعدها شما برای او تعریف می کنید، توجه می کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان آنی
25 فروردین 92 12:01
ممنون عالی بود


خواهش میشه، موفق باشید
زینبی
26 فروردین 92 13:02
ایده ی خوبی بود.
حتما استفاده خواهم کرد



ممنون
موفق باشی
مامان پریسا
28 فروردین 92 16:57
فکر کنم این کار قدرت تخیل بچه رو هم تقویت میکنه.


فکر میکنم همینطور باشه که گفتید
مریم(مامان روشا)
30 فروردین 92 0:33
سلام
منم از این روش استفاده کردم و هنوزم وقتی لازم باشه استفاده میکنم و عجیبم نتیجه میده


سلام مامان مهربون
بالاخره شما از مامانای فعال مدرسه هستید و درس ها رو جلو جلو بلدید...
خوش به حال روشا جون به خاطر داشتن مامانِ به این مهربونی
مامان ملینا و کوروش
31 فروردین 92 10:50
ممنون خیلی جالب بود حتما از این روش برای پسر 11ماهه خودم استفاده می کنم


براتون در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت داریم