مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آموزش مهارت قصه گویی؛ گام اول

1391/12/5 11:30
نویسنده : یه مامان
4,099 بازدید
اشتراک گذاری

 

قصه گویی مهارتی است که می تواند شما را در دنیای کودکان وارد کند.ممکن است قصه ای به نظر بسیار ساده بیاید ولی طریقه ی تعریف کردن آن و نوعِ ارتباط برقرار کردن با کودک چنان در او تاثیر گذارد که علاقمندی وی را در پی داشته باشد. برای اینکه قصه گویی خوب باشیم در طی چند فعالیت با هم تمرین می کنیم. 

 

از چه سنی می توان برای کودک قصه گفت؟

از زمانی که کودک به حرف های شما توجه می کند و دوست دارد که شما برای او حرف بزنید، زمان قصه گویی شروع می شود.

به این ترتیب از دوران نوزادی می توان برای کودکان قصه گفت.شیرخواران متوجه ارتباط گیری شما می شوند.البته ممکن است حرف های شما را نفهمند، اما متوجه می شوند کسی با آنها صحبت می کند. اساس قصه گویی همین ارتباط است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان پریسا
5 اسفند 91 11:34
این پست خیلی به درد من میخوره.
چون مرتب از جریانات روز مره برای پریسا قصه میگم.پریسا هم کلی دوستشون داره و میگه یکی بود یکی نبود برام بگو.

منتظر گام های بعدی هم هستم. ممنون

الهی...
امیدوارم مثل همیشه ما رو همراهی کنید و این مطالب براتون مفید واقع بشه
مامان فرشته ها
6 اسفند 91 13:43
".البته ممکن است حرف های شما را نفهمند، اما متوجه می شوند کسی با آنها صحبت می کند. اساس قصه گویی همین ارتباط است."
کاملا صحیحه و دقیقا به همین علت من اعتقاد دارم از همون دوران جنینی باید با فرزندانمون حرف بزنیم و براشون قصه بگیم
بعضی ها فکر میکردن من کمی خلم وقتی برای بچه تو شکمم لالایی میخوندم و بعد میخوابیدم
یا آقای همسر بعضی وقتها منو مسخره میکرد وقتی نوزادم رو که میخواستم تو رختخوابش بزارم واسش توضیح میدادم که عزیزم ببخشید مامان باید بره چراغای حیاط رو روشن کنه،یا باید بره غذا درست کنه...
ولی به نظر من نتیجه کارم بعدها معلوم میشد
و الان با خوندن این مطلب کلی ذوق کردم


همینطوره مامان مهربون! در واقع فکر می کنم این قسمت از رابطه برقرار کردن رو فقط ما مامانا می تونیم درک کنیم...
فرشته
20 اسفند 91 0:11
امیدوارم منم یه روزی بتونم برای کودکم غصه بگم


ان شــــــــــــــــــــــــــــــــــــاالله