مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

سئوال2: آیا نشت شیر مادر با کافی نبودن شیرش رابطه دارد؟

1391/12/5 16:27
نویسنده : یه مامان
4,467 بازدید
اشتراک گذاری

سینه هایم نرم و سبک هستند و نشت شیر ندارم، آیا شیرم کافی نیست؟

سینه هایم نرم و سبک هستند و نشت شیر ندارم، آیا شیرم کافی نیست؟

مادر عزیز نگران نباشید، حدود شش هفته پس از زایمان و یا حتی زودتر که میزان هورمون ها کاهش می یابد و بین عرضه ی شیر مادر و تقاضای شیرخوار برای شیرخوردن تناسب ایجاد می شود، سینه ها سبک تر می شوند که این حالت کاملا طبیعی است.

قسمت اعظم شیر در فاصله بین وعده های تغذیه ی شیرخوار در مجاری شیر ذخیره می شود اما جریان پیدا نمی کند تا وقتی که شیرخوار شروع به مکیدن نماید. همراه با مکیدن شیرخوار ساخته شدن شیر ادامه یافته و شیر به جریان می افتد.

نشت نکردن شیر نیز دلیل بر کافی نبودن شیر نیست زیرا در بسیاری از زنان نشت شیر و خروج خود به خود شیر از سینه فقط در طول چند هفته ی اول زایمان دیده می شود.

تهیه و تنظیم: مدرسه ی مامان ها

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مریم (مامان روشا)
25 بهمن 91 8:52
بازم منو یاد اون دوران قشنگ انداختین
مرسی


مامان آینده
25 بهمن 91 12:38
دعا می کنم همه مامان ها همیشه شیر کافی داشته باشن که هم نی نی کوچولو سیر بشه و هم مادر غصه نخوره...
به نظر من ،که تجربه ندارم همین غصه خوردن و استرس داشتن این که شیرم کافی نیست یا استرس هایی که برای بیماری های نوزاد متحمل می شود یک مادر هم می تونه روی کاهش شیر مادر تاثیر بگذاره که با روحیه دادن و تقویت جسمی مادر این نیز بهبود پیدا می کنه!!
اگه حرفم اشتباهه بگین که با باور غلط زندگی نکنم


ممنون مامان آینده از اینکه در این کورد هم که تجربه نداشتید نظر خودتون رو برامون نوشتید
در واقع همینطوره که شما فرمودید، استرس و نگرانی عامل مهمیه می تونه روی شیر مادر تاثیر داشته باشه، هم روی کیفیت و هم روی کمیت شیر... به خاطر همینه که مادری که در حال شیر دادن هست باید کاملا آرامش داشته باشه و در حال ذکر گفتن و قرآن خواندن باشه تا تاثیر خوبی روی شیر و در نتیجه روی کودک دلبندش داشته باشه.
آرزوی موفقیت برای شما و همه ی مامانای مهربون داریم
مامان پریسا
26 بهمن 91 1:09
ایشالله که همه ی نی نی ها از شیر مادر بهره ببرن.

من هم شنیدم که شیر مادر که زیاد باشه گاهی نشت میده و یا طبق گفته ی قدیمی ها وقتی بچه گرسنه میشه شیر مادر شروع به نشت میکنه.(حالا این مورد دوم چقد صحت داره نمیدونم)


برای دعای خوبتون آمین میگیم
جالب تر اینه که گاهی پیش میاد وقتی بچه گرسنه اش باشه همون لحظه انگار سینه ی مادر تیرمیکشه و باخبر میشه مخصوصا در چندماه اول
مامان فرشته ها
26 بهمن 91 3:28
الهی که همه مادرا تو همه جای دنیا شیر کافی داشته باشن،وقت کافی داشته باشن و خودشون هم احساس مسولیت بکنن و همه بچه های دنیا با شیر سرشار از مهر و عاطفه مادر تغذیه کنن


برای دعای قشنگ شما مامان عزیز آمین میگیم
الهــــــــــــــی آمیــــن
مامان علی خوشتیپ
29 بهمن 91 10:09
الهی همه مادرها شیرکافی برای بچه هاشون داشته باشن


ان شاءالله