مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 14 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

همسر دوست داشتنی 11؛ صمیمانه با زن و شوهر 4

1390/12/25 7:07
نویسنده : یه مامان
4,340 بازدید
اشتراک گذاری

 

بریم ببینیم توی این قسمت چه نکته هایی بیان شده...

 

قبل از شروع این قسمت هم، یادآوری می کنیم که در قسمت«همسر دوست داشتنی 6؛ مقدمه ای بر ذکر وظایف همسران در مقابل هم »تذکری داده شد، حتما قبل از خواندن این قسمت به آن تذکر توجه کنید تا ان شاءالله نتیجه ی خوبی برای شما داشته باشد.

*****************************************************************

فقط آقایان بخوانند...

وقتى يك گلدان زيبا را خريدارى مى‏ كنى و به خانه مى ‏آورى، آيا آن گلدان را به حال خود رها مى‏ كنى؟

نه، بلكه هر روز از آن گلدان مواظبت مى‏ كنى و مرتب آن را آب مى‏ دهى.

زيرا اگر به گلدان خود آب ندهى بعد از مدتى پژمرده مى‏ شود.

پس چرا بهترين گلِ زندگى خود را فراموش كرده‏ اى؟

همسرت را مى‏ گويم.

يادت هست با چه عشقى به خواستگارى او رفتى!

آرى، بهترين لحظه‏ ها براى تو لحظه ‏اى بود كه او قدم به خانه تو گذاشت و شما زندگى مشترك را با هم شروع كرديد.

اگر مى ‏بينى كه زندگيت ديگر آن صفا را ندارد براى اين است كه خودت از گل زندگيت غفلت كردى!

آيا مى‏ خواهى جبران گذشته را بكنى و دوباره زندگيت پر از عشق و محبّت شود؟

من يك دستور ساده برايت دارم.

اگر اين دستور را عمل كنى به زودى دوباره قلب تو از عطر عشق و محبّت، مدهوش خواهد شد.

البته از شما چه پنهان، كه اين دستور از من نيست!

اين دستور از پيامبر مهربان ماست.

پس گوش فرا ده!

آن حضرت فرمود:

وقتى مرد به همسر خود بگويد «دوستت دارم»، اين سخن هيچ‏گاه از قلب همسرش بيرون نمى‏رود.

بارها پيش آمده است كه وقتى اين حديث را براى مردم مى‏ خوانیم مى‏ بينم كه در غمى بزرگ فرو مى ‏روند.

غم اين‏كه چرا زودتر اين دستور پيامبر را نشنيده‏ اند؟

آرى، ساليان زيادى از زندگى آن‏ها گذشته ولى اكنون با اين دستور آشنا مى‏ شوند.

من از شما مى‏ خواهم هر وقت تازه دامادى را ديدى، اين حديث را به او هديه كنى!

اى كاش ما اسلام را فقط در نماز و روزه خلاصه نمى‏ كرديم!

آيا مى ‏شود آن روزى بيايد كه همه ما جمله «همسرم ! دوستت دارم» را هم به عنوان يك برنامه دينى خود بدانيم.

آيامى دانيد كه هر زنى نياز دارد كه حداقل روزى سه بار اين جمله را بشنود؟

پس هيچ‏گاه اين جمله سحرآميز و جادويى را از همسرت دريغ مكن!

دوستت دارم!

دوستت دارم!

دوستت دارم!

و اين را باور كن كه هيچ‏گاه همسرت از شنيدن اين جمله خسته نمى ‏شود.

هر بار كه به همسرت از صميم دل مى‏ گويى: «دوستت دارم»، قلب او را از عشق لبريز مى ‏كنى و روحيه او را شاداب مى‏ سازى.

************************************

فقط خانم ها بخوانند...

- من ديگر خسته شده ‏ام، نمى ‏توانم با اين مرد زندگى كنم، مى‏ خواهم طلاق بگيرم.

- شوهر شما چه مشكلى دارد كه مى‏ خواهى از او جدا شوى؟

-«شوهر من خيلى بداخلاق است، در خانه هميشه فرياد مى‏ كند، در اين دو سال زندگى اصلاً با من خوش اخلاقى نكرده است».

- آيا مى‏ دانى كه شهيد چقدر مقام دارد؟

- از اخلاق بد شوهرم به تنگ آمده‏ ام تو به من مى‏ گويى كه شهيد چقدر ثواب دارد؟

- كمى صبر داشته باش.

شهيد كسى است كه به بالاترين فضيلت رسيده است و نزد خدا مقامى بس بزرگ پيدا كرده است.

آرى، شهادت بيشتر نصيب مردانى مى‏شود كه براى دفاع از اسلام به جنگ رفته ‏اند و به اين فيض بزرگ نائل شده‏ اند.

اما آيا زنان از ثواب شهادت بى بهره ‏اند؟

همان دينى كه براى شهيد اين قدر ثواب بيان كرده است، براى زنان هم، راهى را قرار داده است تا به ثواب هزار شهيد برسند.

در حديث آمده است:

چند گروه از زنان در روز قيامت با حضرت زهرا محشور مى‏شوند و خداوند ثواب هزار شهيد به آنها مى‏ دهد.

يكى از آن زنان، زنى است كه بر بد اخلاقى شوهرش صبر كند.

به راستى بقاى كانون خانواده اين قدر براى خداوند مهم است كه حاضر است ثواب هزار شهيد را به آن زنى بدهد كه تلاش مى‏كند تا يك خانواده از هم نپاشد.

شما در كجاى دنيا مى ‏توانيد چنين اهميّتى را كه اسلام به خانواده داده است، بيابيد!

آرى، زنى كه در زندگى خود با بد اخلاقى شوهر خود مى‏ سازد و نمى‏ گذارد فرزندان او به «بچه ‏هاى طلاق» تبديل شوند، فداكارى بزرگى مى‏كند و خداوند نيز در مقابل اين فداكارى، ثواب هزار شهيد به او مى ‏دهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان علي خوشتيپ
25 اسفند 90 13:33
خيلي عالي بود ممنون.
اميدوارم اوناييي كه به بن بست رسيدن با خوندن اين مقاله راه درست رو پيدا كنن.البته ايشاالله كه تو ني ني وبلاگيها مورد اينجوري نداشته باشيم


ان شاءالله که هیچ جا این مشکل وجود نداشته باشه و همه ی همسران در کنار هم آرامش را به هم هدیه کنند.
سمانه مامان پارسا جون
25 اسفند 90 14:19
خیلی عالی بود ممنون

خواهش می کنیم مامان مهربون
مریم (مامان روشا)
27 اسفند 90 17:30
خداروشکر ما از اون دسته خانوادهایی هستیم که به هم ابراز علاقه میکنیم ...حتی موقعی که از هم خدافظی میکنیم بهم میگم دوستت دارم ...الان روشا هم خیلی این جمله رو به کار میبره و روزی چند بار میگه من پدر مادرمو خیلی دوست دارم یا پدرمادرم منو خیلی دوست دارن


بچه ها آینه ی تمام نمای پدر و مادرشون هستند.
برای شما و خانواده ی گرمتون بهترین آرزوها رو داریم و دعا می کنیم که همیشه شیطان از خانه ی پرمهرِ شما به دور باشه
مامان پریسا
28 اسفند 90 10:05
مطلب خیلی خوبی بود.
البته دعا میکنم که تمام باباهای مهربون در منزل هم مهربون باشن تا ایشالله مامنانها دچار مشکل نشن.

ما هم برای دعای خوبتون آمین می گیم
مامان سهند
18 فروردین 91 12:09
خیلی عالی بود دستتون درد نکنه، سال خوبی داشته باشید


خیلی ممنون، ما هم سال خوبی رو براتون آرزو داریم