مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

شهادت یادگار کربلا

1390/9/30 10:28
نویسنده : یه مامان
3,413 بازدید
اشتراک گذاری

 

شهادت یادگار کربلا ، فرزند سالار شهیدان ، حضرت امام زین العابدین (ع) را به همه ی عاشقان تسلیت عرض می کنیم.

برای آشنایی بیشتر با حضرت با ما در ادامه ی همراه باشید... 

حضرت امام زین العابدین علیه السلام دو سال ابتدای کودکی خود را در زمان خلافت جدّش، حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، گذراند؛ چرا که در سال 38 هجری متولد شد و امیرالمؤمنین علیه السلام در سال چهلم هجری به شهادت رسید.

امام سجاد علیه السلام پس از شهادت جدش، به مدت 10 سال در عصر امامت امام حسن علیه السلام و دوران نوجوانی خود را در زمان امامت پدر بزرگوارش، امام حسین، سپری فرمود.

از شهادت حضرت امام حسن علیه السلام تا شهادت حضرت امام حسین علیه السلام در سال 61 هجری در کربلا، حدود ده یا یازده یا دوازده سال فاصله است و در این مدت، امام سجاد علیه السلام شاهد حوادث تلخ و اسفباری بوده است که بر امت اسلامی می‌ گذشته است.

حضرت سجاد علیه السلام در همه‌ی این مراحل، پدرش را همراهی کرد تا سرانجام امام حسین علیه السلام در کربلا به شهادت رسید. امام سجاد در آن هنگام 23 سال داشت. امام سجاد(ع) در عصر عاشورا و پس از شهادت پدرش حسین بن علی( ع ) به مقام امامت نایل آمد. آن حضرت(ع) از آن پس تا زمان شهادت، در مدت 34 سال حضوری ویژه داشت که با دوره های سه امام پیش از خود متفاوت بود. 

گفته شده که سیاست امویان اقتضا می کرد مردم را به نادانی سوق دهند و آنان پایه های حکومت خود را بر جهل استوار کرده بودند و آگاه شدن مردم، ستون های نظام حکومتشان به لرزه در می آورد. امام سجاد(ع) یکی از ارکان مهم و زیربنایی را، بالا بردن سطح علمی مردم و جامعه می دانست. رساله حقوق امام سجاد(ع) کتاب قانون اسلام است و در تمام شئونات و همه مناسبات و تعاملات انسان با خویشتن، با خدا، با دیگران و با محیط اطراف آن، قوانینی وضع و حقوق متقابلی تعریف کرده است. 

ان شاالله که خدا توفیق خواندن و عمل کردن به این رساله ی ارزشمند را به همه ی ما بدهد.

اصول تربیت؛ بخش اول: حق فرزند

اصول تربیت؛ بخش دوم: حق خردسال

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان پریسا
30 آذر 90 10:20
من هم شهادت این بزرگوار را به شما تسلیت میگم.


ممنون
مامان علی خوشتیپ
30 آذر 90 10:49
امام سجاد - عليه اسلام - فرمود: بسيار عجيب است از كساني كه براي اين دنياي زودگذر و فاني كار مي كنند و خون دل مي خورند ولي آخرت را كه باقي و ابدي است رها و فراموش كرده اند.
شهادت سرور عابدان عالم بر شما هم تسلیت باد



ممنون از سخن زیبایی که برامون نوشتید، ما هم تسلیت می گیم
یک عدد مامان
30 آذر 90 11:58
هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد
او ماند که در کنار زینب باشد
سجّاد که سجّاده به او دل می‌بست
تدبیر خدا بود که در تب باشد
شهادت وارث نهضت عاشورا تسلیت باد

یه پیشنهاد براتون داشتم ، خصوصی خدمتتون عرض میکنم


خیلی ممنون از لطف شما و شعر زیبایی که برامون نوشتید
مریم(مامان روشا)
30 آذر 90 16:43
ممنونم میشم اگر در توانتون هست از این کتاب بیشتر بگید یا حتی پست بذارید

کتاب خیلی جالبیه! توی این کتاب کوچک ترین حقوقی که به گردن انسان است شرح داده شده، مثل حق تک تک اعضای بدن، همسایه، فرزند و ....
اگه به عنوان کتاب مرجع بتونید اون رو تهیه کنید که خیلی خوبه، اگر نه سعی می کنیم در آینده بعضی از این حقوق رو توی مدرسه قرار بدیم.
راستی اگه تهیه کردید ، می تونید قسمت هایی رو که به نظرتون جالب تره برامون بگید تا همون قسمت ها رو برای مدرسه قرار بدیم تا همه ازش استفاده کنن.
موفق باشید
معصومه مامان سهند
1 دی 90 18:55
شهادت امام سجاد رو خدمت همه شیعیان بخصوص دوستای خوبم در مدرسه مامان ها تسلیت عرض میکنم


ممنون، ما هم این روز رو به شما تسلیت می گیم