مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 19 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

اهمیت داشتن الگوی مناسب

1390/4/22 11:54
نویسنده : یه مامان
3,496 بازدید
اشتراک گذاری

«ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان رو تبریک می گیم»

ما همیشه آرزو داریم فرزندانی داشته باشیم که در شیوه زندگی، روش برخورد با دیگران، چگونگی سخن گفتن، شهامت، شجاعت، دلیرمردی و بی‏باکی الگویی برای دیگران باشد. اما تا چه حد الگوهای صحیح زندگی را می شناسیم و به فرزندان خود می شناسانیم؛ الگوی زندگی خودمان را چه کسی قرار داده ایم؟...

 از بنی هاشم، حضرت علی اکبر اولین کسی است که در کربلا به شهادت رسیده است. امام حسین علیه السلام که همانند پدرانش از تمامی اصول اساسی و شیوه‏های‏شیرین تربیتی از بنی هاشم، حضرت علی اکبر اولین کسی است که در کربلا به شهادت رسیده است.

امام حسین علیه السلام که همانند پدرانش از تمامی اصول اساسی و شیوه‏های‏شیرین تربیتی آگاهی داشت، خود را با دنیای کودکی هماهنگ می‏کرد و رفتاری که شایسته نوباوگی و کودکی فرزندش بود، انجام می‏داد تا همانند جد عزیز خود عمل کرده، لحظه‏ای از شرایط روحی روانی کودک ‏دلبند خویش دور نماند. 

همراه با بزرگ شدن علی، پدر سخنان برتر، آداب والاتر و شیوه‏های زندگی و احترام بیشتر به او می‏آموخت تا خصیت‏خود راباز یابد و از ارزش وجود خود بیشتر آگاه شود. بدین خاطر هنگام بردن نام او، از الفاظی همراه بااحترام استفاده می کرد تا از آغاز زندگی، احساس سرافرازی و شخصیت کند و در فردای حیات خود، راست قامت و قوی دل از حقوق محرومان دفاع‏کرده، در برابر ستم ستمکاران بی تفاوت یا مایوس نباشد. 

علی که هفت‏ساله شد، به تمرینهای فکری و آموزش‏های دینی‏پرداخت و با مراقبت‏های صحیح سنجیده پدر، بنیان‏های اعتقادی در روان او و شیوه‏های رفتاری در اعمال او رشدی بیشتر یافت. روزی پدر، عبدالرحمان را به آموختن سوره حمد به فرزندش‏گمارد. وقتی آموزش تمام شد و علی در حضور پدر سوره حمد راقرائت کرد، پدر، پول و هدایای فراوان به عبدالرحمان بخشید ودهانش را پر از مروارید ساخت. آنگاه به اطرافیان که از این همه‏بذل و بخشش تعجب کرده بودند، فرمود: 
«این هدایا توان برابری عطای معلم علی را ندارد که در برابرتعلیم قرآن، همه هدایا ناچیز است.» 

ان شاالله که ما نیز در آموختن کلام وحی به فرزندان خود تلاش کنیم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

سحر
22 تیر 90 11:56
سلام
روز جوان بر همه جوانان سرزمینم مبارک

لطفا در مورد نوع حرکات و احساسی که مادر از این حرکات دارد از هفته 16 به بعد توضیح دهید من در هفته 19 هستم اما هیچ حرکتی رو احساس نمیکنم

سلام
مبارک باشه. امیدواریم قدم فرزند پاکتون براتون همراه با خیر و نیکی باشه.
چشم،ان شاءالله در این مورد هم مقاله ای قرار خواهیم داد.
مامان بیتا
22 تیر 90 12:29
باعرض سلام و خسته نباشید
لطفا در مورد سن شروع و نحوه آموزش قرآن هم برامون مطلب بزارید
ممنون از زحمات شما

سلام مامان مهربون.
به مطلب خوبی اشاره کردید.میشه گفت ابتدا باید آموزش های دینی را به فرزندتون بدید و برای این کار می تونید با مدرسه مامان ها تحت عنوان «آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد» همراه باشید . آموزش قرآن از زمان بارداری می تواند شروع شود. ان شاءالله در آینده مطالب کامل تری را برای مامانای بامسئولیت قرار میدیم.