مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 21 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آیا می دانید که؟...

1390/6/17 7:30
نویسنده : یه مامان
3,713 بازدید
اشتراک گذاری

آیا می دانید که اسفناج در افزايش شير مادر و رشد کودکان موثر است؟

 نتايج تحقيقات نشان مي دهد: اسفناج موجب رشد کودکان و افزايش شير مادران شيرده مي‌شود. 
به گزارش سلامت نیوز، بررسي‌ها نشان مي‌دهد؛ اسفناج سرشار از ويتامين‌ها و املاح معدني گوناگون، کلسيم، فسفر، پروتئين، چربي، قند و يد است که موجب رشد دندانها، ترميم استخوان‌ها و جوش خوردگي شکستگي مي‌شود.

کارشناسان، خوردن اسفناج را به بيماران گواتري توصيه کرده و مي‌گويند؛ اين سبزي مقوي با داشتن آهن فراوان براي افراد با بنيه ضعيف و کم خون مفيد است.

همچنين اسفناج پخته سرفه‌هاي خشک و گرفتگي صدا را درمان کرده و التهاب و تشنگي را نيز از بين مي‌برد.

گفتني است، اسفناج هورموني بنام سکرتين دارد که باعث تراوش آنزيم‌هاي مفيد از لوزالمعده شده و هضم و جذب مواد غذايي را تسريع مي کند.

منبع: سلامت نیوز

مقاله ی مرتبط:

عوامل موثر بر شیر مادر 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان پریسا
17 شهریور 90 10:46
سلام آموزنده بود. من همیشه در مورد خواص اسفناج زیاد شنیدم. مخصوصا مصرف اون به صورت پخته و همراه با ماست. که بسیار خوشمزه میشه. ولی مصرف اسفناج برای بچه های زیر یکسال ممنوع است.

سلام مامان مهربون
ممنون از این نکته ای که اشاره کردین.

مامان قندعسل
17 شهریور 90 11:17
واسه بچه های زیر یکسال که ممنوعه حالا که محمدجان یکساله شده چند ماه دیگه بخاطر این همه فواید در رژیم غذاییمون استفاده میکنم

نوش جــــــــــــان
مامان علي خوشتيپ
17 شهریور 90 11:34
چه جالب ...من اينو نميدونستم
من شيرم كم بود و هر چي ميخوردم بجز چاق شدن خودم هيچ تاثيري روي شيرم نذاشت ولي نمي دونستم اسفناجم ميتونسته موثر باشه.هنوزم يادم مياد ناراحت ميشم كه نتونستم به علي جونم دو سال تمام شير خودمو بدم
از مطلب مفيدتون ممنون

ناراحت نباش مامان مهربون.
همین که براتون این مساله مهم بوده خیلی ارزشمنده،
امیدواریم که علی آقاتون در پناه ایزد منان و تحت تربیت مامانِ دلسوزی مثل شما پله های ترقی رو یکی پس از دیگری طی کنه.
یک عدد مامان
17 شهریور 90 11:59
خب خدائیش اسفناج پخته نه مزه ی خوبی داره نه قیافه ی جالبی !

وقتایی که من اسفناج میپزم ، توو یه ظرف جدا گانه پیاز داغ درست میکنم که زردچوبه داره و زرد رنگ میشه ...ماست رو هم با چند قطره آب لبو به رنگ قرمز یا صورتی در میارم ... یه مقدار گردوی ریز خورد شده و نعنا داغ هم جداگانه توی ظرف میریزم .بعد یه ظرف اسفناج پخته با مواد تزئینی میذارم جلوی بچه ها و خودمون و میگم هر کسی ظرف خودشو تزئین کنه و بخوره . و مثل حالت مسابقه 4 تایی شروع میکنیم به انجام تزئینات. امین و متین خیلی دوس دارن وقتیکه می بینن ما هم از غذایی که اونا میخورن میخوریم .متین همیشه به صورت چشم چشم دو ابرو غذاشو تزئین میکنه و امین به صورت گل و بوته (درهم برهمه و طرحشو فقط خودش متوجه میشه چی به چیه! ) قسمت جالب قضیه اینجاست که هر چی توو ظرفشون باشه با لذت میخورن
اگه خودم بخوام بهشون بدم یا مجبورشون کنم یه قاشق هم نمیخورن ! ولی چون دسپخته خودشونه و می بینن که من و بابایی هم واسه تزئین ظرف خودمون ذوق داریم اونا هم سر ذوق میان .

خیلی طرح جالبی بود مامان باسلیقه

حتما از اون توی مدرسه استفاده می کنیم.
حالا اسم این غذای رنگارنگتون رو چی گذاشتین؟

یک عدد مامان
17 شهریور 90 13:48
والا هر اسم عجیب غریبی که به ذهنتون بیاد ما روو دسپختمون میذاریم !

مثلا درباره همین اسفناج پخته ببینین نظرای امین ومتین چه قدر با هم متفاوته ! اسمایی که روی غذاشون میذارن کاملا سلیقه ایه و ممکنه هیچ ربطی به اون غذا نداشته باشه

امین:غذای نعنا و ریحوون !
متین: غذای آدمک راه رفته !




خدا بهتون ببخشتشون ، امیدواریم که هر روز زندگیتون از قبل شیرین تر باشه و در کنار هم از زندگیِ سالمی که خدا به بنده هاش اعطا کرده لذت ببرید.


مامان ماهان عشق ماشین
17 شهریور 90 15:27
غذاهایی که آهن دارند معمولا شیرافزا هستند.
ولی مامانای شیرده که بچه هاشون زیر ماه هست باید در مصرف اسفناج دقت کنند.ممکنه اثری که روی شیر میذاره با معده بچه سازگاری نداشته باشه.
برای بچه ها هم که زیر یکسال نمیشه داد.
راستی ته چین اسفناج هم خوشمزس.

ممنونم که این همه اطلاعات مفید در اختیار ما گذاشتین.
اگه امکان داره طرز تهیه ی ته چین اسفناج رو برامون بنویسین تا ما هم یاد بگیریم.

تینا
18 شهریور 90 16:06
مرسی هم از مطلبتون استفاده کردم هم از نظرات خوب دوستان

خواهش می کنم، خیلی ممنون از توجه شما و اینکه وقت گذاشتید و نظرات مامان های دیگه رو هم خوندید
مامان ماهان
19 شهریور 90 8:24
ممنونم از مطلبتون من زیاد اسفناج دوست ندارم
ولی از ایده یک عدد مامان استفاده میکنم شاید مفید باشه

اسفناج خواص زیادی داره، نوع تغذیه شما روی فرزندتون هم اثر خواهد داشت ما هم امیدواریم که ایده ی یک عدد مامان براتون مفید باشه