مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

کاربردهای حس جاندار پنداری قسمت چهارم؛ بیرون رفتن از منزل

1397/5/6 6:09
نویسنده : یه مامان
1,544 بازدید
اشتراک گذاری

✅ حس جاندار پنداری و بیرون رفتن از منزل

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

👈 موقعیت:  فرض کنید کار واجبی پیش آمده و باید با کودک سه ساله ی خود بیرون بروید و می دانید که ممکن است مقاومت کند چون تازه از خواب بیدار شده و بی حوصله است در ضمن تا حدودی باید پیاده روی کنید!

 با پیش بینی این موضوع می توانید از حس جاندارپنداری کمک بگیرید و به او بگویید میخوایم بریم بیرون دوست داری از بین این حیواناتت یا عروسک هات کدوم رو با خودمون ببریم؟🦁🐼🐱🐶🐤🐵🐯🐸

فرزندتان یکی را انتخاب می کند و شما به جای او صحبت می کنید و سناریو شروع میشود.

همه ی کارهایی که می خواهید قبل از بیرون رفتن از منزل و بیرون از منزل انجام دهد را از زبان آن عروسک بگویید.

👈مثلا آقا شیره با صدای کلفتش به کودک شما می گه: 🦁

آخ جون میخوایم بریم بیرون؟ 
پس بدو اول بریم دستشویی که توی راه دلمون راحت باشه 

👈بعد از بیرون اومدن از دستشویی آقا شیره می گه:🦁

حالا بدو بریم لباسهات رو بپوش زودتر بریم من خیلی دلم میخواد بیرون رو ببینم!

وقتی لباس هاش رو پوشید می گه: 🦁

حالا من رو بذار توی کیف مامانت وقتی از پله ها پایین رفتی من میام بیرون تا همه جا رو ببینم!

یادت باشه دست مامانت رو ول نکنی ها، مواظب من هم باش

👈توی مسیر هم میتونید هر چی میخواید رو به همین ترتیب بهش بگید.

✅ اینطوری دیگه مسیر برای فرزندتون طولانی نمیگذره و مدام نمیخواد از خستگی بیاد بغل شما چون مثلا میخواد تا رسیدن به اون موتور سفیده که کمی جلوتر  پارک شده با آقا شیره مسابقه بده ! یا مثلا آقا شیره ازش میخواد که ویترین مغازه ها رو بهش نشون بده!

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

✅ نکته: 

اگه فرزندتون اسباب بازی رو انتخاب کرد که امکان بیرون بردنش نبود یا به هر دلیلی نمی خواستید اون رو با خودش بیاره باز هم شما خودتون دخالت مستقیم نکنید بلکه از زبان خود اون عروسک صحبت کنید و بگید که من خوابم میاد همینجا منتظرت می مونم تا بیای و بعد از طرف یکی از اسباب بازی های موجه ترش با ذوق بگید من، من رو انتخاب کن، من تا حالا بیرون نیومدم و...😉👌

ان شاالله در آینده باز هم مثال هایی از کاربردهای حس جاندارپنداری براتون میگیم

موفق باشیدگل

پسندها (7)

نظرات (3)

مامانمامان
6 مرداد 97 8:40
واقعا موثره ولی چرا بچه ها حرف مارو گوش نمیدن حرف آقاشیره را گوش میدن.به خدا ماهم جانداریم!!گریه
یه مامان
پاسخ
😅😅😅😅😅😅
تا حالا از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم😁
نمیدونم شاید برای اینه که بچه ها توی هفت سال اول فرمانروا هستن و بهتره تا جایی که میشه امر و نهی مستقیم نشن و ما باید نقش وزیر زیرک رو براشون بازی کنیم دیدید وزیرا توی کارتون ها و فیلما نظر خودشون رو یه جوری میگن که پادشاه فکر میکنه نظر خودشه و اونوقت همون کاری که وزیر میخواد رو خودشون امر میکنن؟🤔
حالا حکایت ماست
وقتی ما یه حرفی رو بهشون میگیم فکر میکنن امر میکنیم و چون ما رو در موضع قدرت میبینن و خودشون رو در برابر ما در موضع ضعف میبینن مقاومت میکنن که به فرمانرواییشون خدشه وارد نشه
ولی وقتی آقا شیره و پلنگه و اسباب بازی هاشون باهاشون حرف میزنن اتفاقا خودشون رو توی موضع قدرت میبینن و استقبال هم میکنن
این چیزیه که به ذهن من میاد
باز خوبه خدا در کنار اون ویژگی و حس فرمانروایی این ابزار تربیتی رو هم در اختیار ما گذاشته وگرنه که بیچاره میشدیم😉😁
مامانمامان
6 مرداد 97 9:47
جواب جالبی بود.ممنوووووووووووووون
یه مامان
پاسخ
زیبازیبازیبا
خواهش میکنم ممنون از حضور همیشگی تونمحبتبوس
مامان پریسامامان پریسا
13 مرداد 97 14:58
واقعا خیلی کاربردیهتشویق

البته من دیگه این مراحل رو پشت سر گذاشتم.ولی پریسا از همون کوچولوییش هم عاشق عروسکهای حیوونیش بود.الان هم هر جا بخوایم بریم چندتا بر میداره با خودش میبرهقه قهه
یه مامان
پاسخ
چه جالبخندونکخندونکخندونکخندونک
اتفاقا دختر منم عاشق حیوانات برادرشه مخصوصا ببرهاشزبان