مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه موفق ۳۹؛ همه ی مسواک های من!

1397/4/24 9:15
نویسنده : یه مامان
2,137 بازدید
اشتراک گذاری

مسواک زدن بچه ها از سنین کم مساله ای هست که خیلی از والدین با اون درگیر هستن اینکه بچه های خیلی کوچیک مثلا یکی دو ساله دهنشون رو اصلا باز نمیکنن و همکاری نمیکنن تا براشون درست مسواک بزنیم و اصلا نمی دونیم توی دهنشون چه خبره و اجازه نمیدن که اوضاع دندوناشون رو با دقت بررسی کنیم ذهن خیلی هامون رو درگیر کرده امروز با هم تجربه ی موفقی رو در این زمینه میخونیم که خیلی میتونه در رفع این نگرانی ها کمکتون کنه پس با ما همراه باشید

👇👇👇👇👇

مادری میگفت:

من هر وقت میخواستم برای دختر دو ساله ام مسواک بزنم فرار میکرد یا مسواک رو از دستم میگرفت و دیگه بهم نمیداد خیلی نگران دندوناش بودم که خراب نشه برای همین دنبال یه راه حلی میگشتم که بتونم دندوناش رو قشنگ براش مسواک بزنم و خدا رو شکر موفق شدم و هر شب دهنش رو تا آخر باز میکنه تا من با خیال راحت چند دور دندوناش رو مسواک بزنم و دقت کنم که خرابی نداشته باشه

چطوری؟

خب الان براتون میگم😊

نکته ای که در مورد دختر من وجود داشت این بود که مسواک رو میگرفت و به من نمیداد و میخواست خودش مسواک بزنه و خب خودشم که نمیتونست درست این کار رو انجام بده برای همین من سه چهار تا مسواک بچگونه با رنگا و مدلای مختلف گرفتم که وقتی یکیش رو از من گرفت باز هم مسواک داشته باشم و کم کم این برامون تبدیل به بازی شد

الان هر شب قبل از خواب میخوابونمش روی یه بالشت که کنترل بهتری روی دندوناش داشته باشم و خودشم خسته نشه بعد میگم بیا ببینم چی خوردی و همه ی مسواکاش رو میارم و از طرفشون حرف میزنم مسواک ها یکی یکی میان و با صداهای مختلف میگن بذار ببینم امروز چیا خوردی اونم سریع دهنش رو باز میکنه و من یکی یکی خوراکی هایی که در طول روز خورده رو اسم میبرم و با یه حالت تعجبی از طرف مسواک میگم سوپ خوردی؟ میگه بله دوباره مثلا میگردم و میگم بذار ببینم اونجا چیه؟ برنج؟ میگه بله و همینطور این دیالوگ ادامه پیدا میکنه و مسواکای دیگه هم میان که اونا هم ببینن چی خورده و کلی تعجب میکنیم و میخندیم حتی گاهی خودش چیزایی که خورده رو اسم میبره و به این ترتیب با صبر و حوصله همه جای دهنش رو میگردم دنبال خوراکی هایی که خورده😁

بعضی وقتا هم خودش انتخاب میکنه که کدوم مسواک بره بگرده و به ترتیب مسواکا رو میده به من و میگه حالا این ببینه😅

این روش واقعا به من کمک کرد و نگرانیم راجع به مسواک نزدنش و خرابی دندوناش برطرف شده پیشنهاد میکنم شما هم انجامش بدید خیلی خوبه👌

 

امیدواریم این تجربه ی موفق به شما هم کمک کنه که نگرانیتون در مورد بهداشت دندون های کوچولوهاتون برطرف بشه و بدون کشمکش و درگیری و بلکه با شادی و خنده مسواک بزنید و از این کار لذت ببرید

خوشحال میشیم تجربه های شما رو هم توی مدرسه منتشر کنیم پس اونا رو برامون بفرستید شاید برای بقیه ی مامان ها مفید باشه و کمکشون کنه

شاد و پیروز باشیدگل

مطالب مرتبط:

چگونه کودک را به مسواک زدن تشویق کنیم؟

تجربه موفق ۲۳؛ سلام مسواک

ایده ای برای تشویق بچه ها به مسواک زدن

پسندها (4)

نظرات (3)

مامان صدرامامان صدرا
24 تیر 97 10:53
چه روش خوبی👌
یه مامان
پاسخ
بله خیییییلی خوبه چشمکزیبا
مامانمامان
24 تیر 97 14:17
سلام مثل همیشه جالب بود.ممنووووووووون
بااجازتون منم تجربه ام را بنویسم.من هم برای پسرکم مشکل داشتم.تااینکه تصمیم گرفتم صدای میکروب را دربیارم.حدودا سه سالش بود.ادای میکروب را باصدای قوی درمیاوردم.وقتی مسواک میزد ادای صدای آخ و اوخش را درمیاوردم و بعدکه تف میکرد همینطور.خیلی عالی بود و پسرم از شبهای بعدهمش مشتاقانه میخواست ببینه داستان میکروبهای دهنش چی میشه.یعدکه مسواک تموم میشد دیگه صدای میکروب نمیومد و راضی بود.
یه مامان
پاسخ
سلاممممممم
ممنون که تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید
آفففرین تشویقدقیقا همینطوره حس جاندارپنداری بچه ها خیلی میتونه به ما کمک کنه ان شاالله بعدا کاربردهای دیگه ی این حس ارزشمتد و این ابزار تربیتی خیلی خوب رو هم توی مدرسه میذاریم
مامان نرجس خانوممامان نرجس خانوم
17 دی 97 0:58
خیلی عالی