مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نغمه دینی 19؛ یه دل دارم...

1393/11/14 8:15
نویسنده : یه مامان
3,952 بازدید
اشتراک گذاری

شده تا حالا بچه اتون یه شعری بخونه که همینطور نگاش کنید و اشکتون ناخودآگاه جاری بشه؟

وقتی حرف دل از زبون بچه شنیده بشه، یکی از اون موقع هاست که احساسات آدم یهو به وجد میاد و شبنم های تو چشاش دیگه طاقت نمیارن و سرازیر میشن.

 

من به شخصه هر وقت پای شیعه بودن و مخصوصا امام علی (ع) در میون باشه، همچین حالتی بهم دست میده. وقتی این شعر رو دیدم سریع به دخترم یاد دادم و احساس کردم که این از همون شعراست. بخاطر همین گفتم شما رو هم از این حظ قشنگ بی بهره نکنم.

هم خیلی شعرش کوتاهه و هم به خاطر آهنگ آشناش خیلی زود بچه ها از بر میشن. من دو بار برای دخترم خوندم و دفعه ی سوم دخترم گفت حالا من بخونم.

نکته ای که توی یاد دادن شعر به بچه ها باید رعایت بشه، حالا نه فقط این شعر ، بلکه هر شعر دیگه ای، اینه که بچه ها احساس نکن که دارن آموزش شعر می بینن، بلکه ما باید خودمون اون رو بخونیم و توی بازی هامون اون رو به کار ببریم و بعد از تکرار به دلیل حافظه ی بالای بچه ها، ناخودآگاه حفظشون میشه.

منم موقع خواب گفتم میخوای برات یه لالایی جدید بخونم؟ و وقتی دخترم موافقت کرد براش دو بار متوالی اون رو خوندم و تمام مدت دخترم به دهنم نگاه می کرد و بعد یاد گرفت.

با هم بخونیم:

یه دل دارم حیدریه            عاشق مولا علیِ (علیه السلام)

من این دلو نداشتم          از تو بهشت برداشتم

خدا بهم عیدی داد            عشق مولا علی (علیه السلام) داد

پسندها (2)

نظرات (5)

مامان اهورا
14 بهمن 93 8:32
سلام صبح زیباتون به خیر و شادی،عالی بود حتما برای اهورا میخونم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز وقت شما هم بخیر و شاید باشه ان شاءالله
مامان فرنيا
14 بهمن 93 8:39
سلام و صبح بخير ممنون بخاطر اين به شراكت گذاشتنهاي كوچولو و شيرين و صد البته اموزنده
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز و وقت شما هم به خیر و شادی باشه ان شاءالله خواهش میشه! فرنیای عزیز و همه ی بچه ها زیر سایه ی امام علی (علیه السلام)
مامان شبنم
14 بهمن 93 11:43
سلام واقعا خیلی نازه کلماتشم ساده هست انشاالله به دخترم یاد میدم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز شبنم بله همینطوره، بچه های ما که خوششون اومد امیدواریم شبنم جان هم دوست داشته باشه
مامان پارسا
15 بهمن 93 8:15
سلام ،خیلی خوشحالم که حال مامان پریسا جون بهتره خدارو هزار مرتبه شکر شعر زیباییه حتما به محمد پارسا یاد میدم در ضمن داریم شعر قبلی دوازده امام رو با پسرم تمرین می کنیم ان شاءا.. که شیعه واقعی مولامون باشیم و مصداق مسلمون واقعی
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز پارسا امیدواریم باز هم خبرهای خوش بهمون برسه و به زودی شاهد پسام خودشون باشیم ممنون از اینهمه توجه و همراهیتون برای دعای خـــــــــــــوب و قشنگتــــون هم آمین میگیم
بابا و مامان
15 بهمن 93 10:17
سلام ممنون خیلی عالی بود در اولین فرصت حتما شعرای یاسمنم براتون می فرستم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز و مهربون خواهش میکنیم ممنون از لطفتون البته خیلی خوشحال تر میشیم شما رو در بخش همیاران مدرسه ببینیم و شعرها رو خودتون برامون بذارید چشم ما همچنان به همیاری شماست