مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه ی خوشمزه 3؛ قابلمه های پارچه ای

1392/6/25 6:53
نویسنده : یه مامان
3,726 بازدید
اشتراک گذاری

اولش که غذاخور شده بود خیلی ذوق داشتم و براش انواع غذاها رو درست می کردم و هی ظرفهای کوچولو کوچولو کثیف میشد؛

مدیریت زمان ایجاب می کرد که وقتی که قراره به شستن ظرف های اضافی و درست کردن غذای فرزندم اختصاص بدم رو جوری از بین ببرم و به کوچولوم بیشتر رسیدگی کنمتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد؛ و این شد که روش قدیمی ها به کارم اومد. بریم ببینیم...

مامانم برای اینکه بچه های کوچیکش هم بی نصیب از سفره نمونن و به همه ی کارهاش به خوبی برسه، کیسه ی کوچیکی می دوخت از پارچه هایی که آب رو خوب جذب می کنند و سرش رو به روش شلوارهای مامان دوزنیشخند بند میداد  و توی اون برنج میریخت و مینداخت توی خورشت مورد نظر.connie_feedbaby.gif

قبل از اینکه بچه ها مجوز خوردن ادویه جات رو داشته باشند میتونیم گوشت و پیاز و هر چیزی دیگه ای که مجوز خوردنش رو دارند توی قابلمه بذاریم و کیسه رو هم بندازیم توی آب همون خورشت تا بپزه، و بعد از اینکه غذای فرزندمون رو درآوردیم به اون رب و ادویه جات رو اضافه کنیم.

با این روش  هم غذای مقوی به فرزندمون دادیم و هم مدیریت زمان داشتیم. مژه تازه من توی کیسه اش برنج و سیب زمینی و گاهی اوقات شوید اضافه می کنم و هر دفعه کته با طعم خورشت های گوناگون رو می چشه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان پریسا
25 شهریور 92 7:51
آفرین به شما

یاد زمانی افتادم که برای پریسا انواع این غذاها رو درست میکردم و الان پریسا به همون غذاها علاقه ی خاصی پیدا کرده

من هم یه توصیه برای مامان هایی دارم که نی نی شون تازه میخوادبا طمع های مختلف اشنا بشه ...
برای این که نی نی در آینده به اصطلاح بد غذا نشه از همین الان سعی کنید انواع مواد غذایی رو بهش بدبد وگرنه یه مدت بعد دیگه هر کاری بکنید به اون غذایی خاص علاقه نشون نمیده....


سلام مامان عزیز
واقعا خوب غذا خوردن بچه ها یک نعمت بزرگه که امیدواریم هر کس از این نعمت برخورداره شکرش رو به جا بیاره و ان شاالله مامان هایی که بچه هاشون خوب غذا نمی خورن بتونن صبورانه با اون ها برخورد کنن چون این مرحله هم یکی از مراحل رشد هست و با کمی صبر و حوصله میگذره...
خدا به همه ی مامان ها کمک کنه و ظرفیتشون رو بالا ببره
مامان شبنم
25 شهریور 92 12:46
سلام

مامان من هم روی سیسمونی که بهم داد از اینا برام درست کرد بیچاره کلی هم گشت تا یه پارچه مناسب گیر بیاره ولی من ازش خوشم نیومد نمیدونم چرا احساس میکردم یه جوریه ...


عجب! اما واقعا بچه ها از این نوع غذا خوششون میاد
(زهره)مامان فاطمه
26 شهریور 92 7:20



نی نی وان
26 شهریور 92 8:42
سلام چه جالب ، من تا حالا ندیده بودم می شه بگین اسم پارچه ش چیه ؟ من نی نی ندارم ولی دارم اطلاعات جمع می کنم واسه چن وقت دیگه ، مرسی مامان مهربون.

سلام مامان عزیز
خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته. جنس پارچه بهتره وال یا کدری باشه
امیدواریم که خیلی زود مامان یه فرشته کوچولوی صالح و سالم بشید
مریم (مامان روشا)
26 شهریور 92 13:03
چقدر جالب و مفید
منم وقتی روشا به غذا افتاد براش اینطوری غذا درست میکردم : توی یه ظرف شیشه ای یه ماهیچه یه قاشق غذا خوری برنج (ازنوع شمالی ) یه دونه هویج بعضی وقتا با گوجه بعضی وقتا بدون گوجه ، یه ریزه جعفری !در ظرف شیشه ایی رو میبستم و توی کتری میگذاشتم اگر برای ناهارش میخواستم شب قبل خواب میذاشتم و صبح از کتر بیرون می آوردم خودش آب مینداخت و با آب خود موادی که توش بود میپخت...بعد هم چند قطر لیمو بهش میزدم به عنوان چاشنی ....روشا که خیلی دوس داشت بعد مرحله به مرحله وقتی اجازه ی نمک و ادویه هم پیدا میکرد خیلی کم بهش میزدم
ظرف شیشه ایی چون بهترین نوع ظرف برای غذا پختنه برای این روش خیلی مناسبه ...البته این مدل رو مامانم بهم یاد داده


آفــــــــــــــــــرین به شما مامان خوب و مهربون و با حوصله. ممنون که از تجربیات خوب و مفیدتون برای ما و مامان های دیگه نوشتید
مامان ایلیا
26 شهریور 92 16:03
منم به پیشنهاد مامانم از این روش استفاده کردم و به نظرم خوب جواب داد الان که ایلیا دو سالش تمام شده خدا رو شکر بچه خوش غذایی شده


آفـــــــــــــرین به شما مامان خوب و مامان عزیز و مهربون و با تجربه ی شما، خدا رو شکر که ایلیا جان خوش غذاست نعمتیه واقعا
SARA
27 شهریور 92 11:28
سلام
خیی جالبه...
من هنوز نی نیم به دنیا نیومده ولی از تجربه ی خوب شما استفاده خواهم کرد...
من مایل به تبادل لینک هستم ....من شما رو لینک کردم اگر شما هم دوست داشتین منو لینک کنید
با تشکر


سلام مامان مهربون
ان شاءالله که به سلامتی استفاده کنید...
راستی آدرستون اشتباه بود و نتونستیم شما رو لینک کنیم، اگه امکان داره دوباره برامون آدرستون رو بذارید