مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آیا می دانید که؟...

1392/3/29 7:27
نویسنده : یه مامان
4,328 بازدید
اشتراک گذاری

آیا می دانید معما و چیستان بر هوش کودک شما اثر دارد؟

شما دلتان می‌خواهد بچه‌های باهوشی داشته باشید یا نه؟ احتمالاً مثل هر پدر و مادر دیگری می‌گویید: بله. اما باهوش بودن، ذاتی است یا اکتسابی؟ سؤال اصلی بحث، همین است و جوابش این است ‌که با وجود تأثیر عوامل ژنتیکی در تعیین سطح هوش بچه‌ها، تازه‌ترین تحقیقات علمی نشان می‌دهند که به ‌کارگیری روش‌های معین، می‌تواند ضریب هوشی و سرعت یادگیری کودکان را افزایش بدهند. یکی از راه های تقویت هوش کودک طرح معما و چیستان برای اوست که بهتر است این کار را می توانید در قالب بازی انجام دهید.

سعی کنید از چیستان های ساده شروع کنید و مرحله به مرحله آن را سخت تر کنید. در مورد بچه های کوچکتر می توانید با بیان ویژگی های اشیا و وسایل ساده ای که کودک با آن ها آشنایی دارد چیستان بسازید و نام آن وسیله را از کودک خود بپرسید.

حتی می توانید بعد از اینکه فرزندتان با معما و چیستان آشنا شد از او بخواهید برای شما معما طرح کند. ممکن است در ابتدا معماهایی طرح کند که جوابش کاملا مشخص باشد. مثلا به ساعت دیواری نگاه کند و بعد از کمی مکث بگوید آن چیست که عقربه دارد و عقربه هایش می چرخد! شاید این معما در ابتدا ساده به نظر بیاید اما شما نباید به او بخندید و از معمایش ایراد بگیرید، با کمی تمرین خواهید دید که به مرور زمان مهارت او در این کار افزایش خواهد یافت.

در واقع این کار تمرینی است که مغز را برای تفکر سریع و هوشمند آماده می‌کند. سعی کنید ذهن فرزندتان را با این‌گونه معماها به چالش بکشید و از او در حل مسائل پیچیده کمک بخواهید.

ما هم سعی می کنیم برای کمک به شما مامان های عزیز از این به بعد چیستان هایی رو در مدرسه قرار بدهیم. خوشحال میشیم نظر شما رو هم در این زمینه بدونیم.

پسندها (1)

نظرات (4)

مریم (مامان روشا)
29 خرداد 92 15:36
وای خیلی کار خوبی میکنید...من موافقم

حالا بازیهای فکری و هوشی روشا به پدرش مربوط میشه...خداروشکر خیلی با حوصله است که خیلی با روشا وقت میذاره و بازیهای انگشتی و فکری زیاد انجام میده...از بچگی با روشا پانتومییم بازی میکرد و روشا خیلی خوب با دقت نگاه میکنه تا حدس بزنه که پانتومییم راجب چیه

این روشی که شما هم گفتید جالبه حتما انجامش میدم



ان شاالله که خدا این پدر و مادر خوب و نمونه رو برای روشا جان حفظ کنه

راستی منتظر شنیدن چیستان های قشنگ ساخت روشا جون هستیم
زینبی
30 خرداد 92 4:50
در یک کلمه میگم فوق العاده بود.
منتظر چیستان های جذابتون هستم.


ممنون از لطف همیشگیت نسبت به مدرسه ی مامان ها
مامان پریسا
3 تیر 92 17:40
چه کار جالبی من هم خوشم میاد

پریسا چند روزه یاد گرفته کاری که داره یا چیزی رو که میخواد با اشاره بهم میگه. نمیدونم چرا اینکار رو میکنه شاید خوشش میاد


احتمالا این کار براش حکم بازی رو داره و به قول شما خوشش میاد:x
مامان فاطمه
26 تیر 92 11:33
خیلی عالیه .....و بی صبرانه منتظر معماها و چیستان های شما هستم