مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

سئوال6: برفک نوک سینه چرا به وجود می آید و چگونه درمان می شود؟

1392/3/6 7:30
نویسنده : یه مامان
7,991 بازدید
اشتراک گذاری

 برفک نوک سینه چرا به وجود می آید و چگونه درمان می شود؟

برفک معمولا به دنبال درمان ماستیت و سایر عفونت ها با آنتی بیوتیک به وجود می آید. این عفونت پوست نوک سینه را زخم کرده و خارش ایجاد می کند و نوک سینه کمی کم رنگ تر می شود. گاهی شیرخوار هم مبتلا به برفک دهان است که در این حالت هم مادر و هم شیرخوار باید درمان شوند.

برخی مادران آن را به صورت احساس سوزش و تیرکشیدن توصیف می کنند. مدت درمان مادر 14 روز و با محلول یا کرم نیستاتین است که روزی 4 بار بعد از شیردادن روی نوک و هاله سینه مالیده می شود. مادر باید قبل از شیردادن سینه ی خود را شسته و خشک نماید.

درمان شیرخوار نیز 14 روز و فقط با محلول نیستاتین می باشد که روزی 4 بار و هر بار 15 قطره از محلول را باید به آرامی در سطح داخلی دهان شیرخوار یعنی داخل گونه ها، لثه ها و روی زبان مالید. بهترین زمان بلافاصله بعد از تغذیه است که اثر آن تا نوبت بعدی تغذیه باقی می ماند.

درمان مادر و کودک باید تواما ادامه یابد. مادر باید سینه بند خود را روزانه عوض کند و با آب داغ و صابون بشوید. در صورت استفاده از گول زنک و سرشیشه استفاده از آنها را متوقف کنید و یا روزانه 20 دقیقه بجوشانید و به طور هفتگی آن ها را عوض کنید. 

تهیه و تنظیم: مدرسه ی مامان ها 


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان علي خوشتيپ
9 خرداد 92 9:30
وااااااااااااي من بدترين حالتشو فكر كنم داشتم.جوري كه وقتي به علي شير ميدادم فرشو چنگ ميزدم از فرط درد و سوزش
با همون قطره نيستاتين خوب شديم،آخه اول دهن علي برفك زد...ولي صرف خوردن قطره كافي نيست...بايد گذاشت بچه قطره رو مزه مزه كنه وگرنه بي تاثيره.
ممنون از مطلبتون

آخــــه!!!!
خیلی دوران سختیه! ولی می گذره و وقتی خاطره میشه و به عنوان یکی از افتخارات مادرانه میشه که ما چقدر آدمای با صبر و تحملی هستیم...
بنفشه(مامان آنیسا)
10 خرداد 92 15:47
سلام گلم ممنون که به سایت آنیسا سر زدید.
خیلی خوشحال شدم که این سایت رو بهم معرفی کردید.



یه تجربه دارم راجبه ترک سینه مادران شیرده :
از همون روز اولی که نی نی جون به دنیا میاد همراشون تویه بیمارستان یه کمی روغن گاو خوب ببرند تا که به نی نی جون شیر دادند و تمام شد یه کمی روغن گاو به نوک سینه و حاله دورش بزنند و خوب ماساژ بدند که جذب پوست بشه بعد موقعی نوبت شیر بعدی شد با یه دستماله خیس سینه رو تمیز کنند تا 2 هفته مرتب این کار و بکنید بهتون تضمین 1000درصد میدم که حتی یه شکاف کوچولو هم نخوره آخه روغن گاو
پوست رو محکم میکنه بعدشم سینه رو زیاد با آب و صابون نشورید یکی از دلایل اصلی شکاف خشکی پوسته.من که اصلا سینم شکاف نخورد.


سلام مامان مهربون
ما هم خوشحالیم که شما به جمع مامانای مدرسه اضافه شدید و خوشحالی تر هستیم که تجربه ی ارزنده اتون رو در اختیار همه ی مامانها قرار دادید.
مریم (مامان روشا)
14 خرداد 92 17:17
فکر کنم برای این پست نظر گذاشتم درسته!!!


برای این پست نظری از شما به دست ما نرسیده ...