مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

روش گفتگو با فرزند؛ قسمت چهارم؛ همدردی با کودک

1397/4/31 17:00
نویسنده : یه مامان
1,563 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

سلام
تمرین هفته رو انجام دادید؟ 😊

امیدوارم موقع گفتگو با فرزندتون باهاش ارتباط چشمی برقرار کرده باشید، با دقت به حرف هاش گوش داده باشید و احساسشون رو با کلماتی که گفتیم تصدیق کرده باشید

👈امروز روش سوم از درک احساس کودک در گفتگوها رو همراه با ذکر مثال میگیم ان شاالله که مفید باشه براتون

 

 روش سوم:

به جای انکار احساسات، احساسات کودک را با جملاتی بیان کنید.

معمولا والدین پاسخ هایی از روی درک احساس، به کودک نمی دهند زیرا می ترسند اگر به احساسات آنان جوابی بدهند کارها بدتر می شود، اما بهتر است بدانید که درست خلاف این است!

✅ کودکی که کلماتی برای آنچه تجربه کرده است می شنود، عمیقا آرامش می یابد زیرا می بیند کسی بر احساس باطنی اش آگاهی یافته است.👌

 

به مثال زیر توجه کنید

×روش غلط گفتگو؛ انکار احساسات کودک از طرف ما

کودک: پرنده ی من مرده، اون امروز صبح زنده بود🙁 
پدر: حالا عزیزم اینقدر ناراحت نباش 😐

کودک گریه می کند ...

پدر: گریه نکن اون فقط یک پرنده بود

کودک: من دیگه پرنده ی دیگه ای نمی خوام..😔
پدر: این چه رفتاریه دخترم زشته تو دیگه بزرگ شدی!😠

گریه ی کودک بیشتر می شود!

پدر: بسه دیگه، من واست یه پرنده ی دیگه می خرم!

 

👇👇👇👇👇

✅روش درست گفتگو؛  بیان احساس کودک و همدردی با او

کودک: پرنده ی من مرده، اون امروز صبح زنده بود 🙁 
پدر: وای چه بد!... 

کودک: اون دوست من بود 😔
پدر:  آدم با از دست دادن یک دوست خیلی ناراحت میشه 

کودک: من هر روز به اون غذا میدادم 🙁
پدر: بله تو واقعا از اون پرنده مواظبت می کردی... 

کودک: من کارهای زیادی یادش داده بودم 

پدر: شما دو تا خیلی همدیگه رو سرگرم می کردید 

✅و کودک با ادامه ی این گفتگو احساسش را بیشتر به زبان می آورد و از اینکه کسی او را درک می کند آرامش میگیرد.👌👌👌

موفق باشیدگل

پسندها (6)

نظرات (5)

مامان پریسا
1 مرداد 97 1:31
با سلام و عرض ادب
ان شالله معلم های عزیزم و نی نی های نازشون در سلامتی کامل باشن.
مطلب بسیار خوب و مفیدی بود.
با توجه به این که بعد از مدتها به مدرسه ی خوبم سر زدم کلی لذت بردم.
ممنون از زحمات شما.
🌷🌷🌷
یه مامان
پاسخ
به به سلاااااااممممم
وای چقدر ذوق زده شدم نظرتون رو دیدممحبتبوسبغل
مثل تبلیغ اویلا یهو رفتم به قدیماخندونک
واقعا یادش بخیر چه روزایی داشتیم اینجا اتفاقا امروز به مامان شبنم جان میگفتمزیبا
ممنون که هنوز هم به مدرسه میاید
ما خوبیم همگی الحمدلله
پریسا جان خوبه؟ حتما خانمی شده برا خودشمحبت خودتون خوبید؟
مامان شبنم و نسیم
1 مرداد 97 15:31
سلام
منم اومدم . چه قدر خوب که اینجا دوباره جون گرفته منم قول میدم هر روز بیام زیبا
یه مامان
پاسخ
سلااااممممممم
خوش اومدیدمحبتبغل
چقدر خوب که مامانای قدیمی رو اینجا میینم دوبارهزیبا
خوشحال میشم؛ میگم حالا که هر روز میاید پس کلید مدرسه رو بدم دست شماخندونکچشمک
مامان شبنم و نسیم
1 مرداد 97 15:33
سلام
به به چه قدر خوب که اینجا دوباره جون گرفته منم از این به بعد سعی میکنم مرتب بیام زیبا
مامان پریسامامان پریسا
1 مرداد 97 16:48
سلام ممنونم.لطف دارید.خدا رو شکر خوبیم.پریسا هم خانم شدهمحبت
اگر خدا بخواد سعی میکنم بیشتر سر بزنم و از مطالب استفاده کنم.
ایا امکانش هست مطالبی در مورد بچه های بزرگتر مثلا همسن پریسا بگذارید.
ان شالله امسال دخترم به کلاس سوم میرهبغل
یه مامان
پاسخ
وای چقدر بزرگ شده ماشاالله ماشاالله کلاس سوم؟ چقدر ما پیر شدیم خندونک
خدا حفظش کنه ان شاالله

چشم سعی میکنیم مطلب بذاریم البته شاید نتونم مثل قبل فعال باشم اما در حد توان در خدمت هستم ان شاالله
راستی این سری مطالب روش گفتگو با فرزند به درد سن دختر شما هم میخوره قسمت های بعدیش رو هم دنبال کنیدبوسزیبا
 
مامان پریسا
3 مرداد 97 16:13
سلام.ممنونم از پاسخ گویی شما.بله حتما مطالعه میکنم.
آرام
یه مامان
پاسخ
خواهش میکنم
ان شاالله که مفید باشه براتونگل