مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نکته ای برای رنده کردن پیاز

1393/11/2 6:37
نویسنده : یه مامان
8,464 بازدید
اشتراک گذاری

کدبانوان عزیز امروز با یک نکته ی کوچولو اما کاربردی درباره ی رنده کردن پیاز در خدمتیم. من که خودم خیلی استفاده کردم، شما هم امتحان کنید!...راضی

شاید تا به حال برای شما هم پیش اومده باشه که وقتی میخواید پیاز رو رنده کنید هرچی به آخر کار نزدیک تر می شید پیاز بیشتر لایه لایه میشه و همه از هم جدا میشه و رنده کردنش خیلی سخت میشه. دلیلش هم اینه که اغلب وقتی پیاز رو پوست می کنیم سر و تهش رو میزنیم تا پوستش راحت تر جدا بشه، حالا برای اینکه خیلی راحت و بی دردسر بتونید پیاز رو تا آخر رنده کنید کافیه که وقتی پیاز رو پوست میکنید قسمت انتهای پیاز یعنی همون ریشه ی اون رو جدانکنید به این ترتیب لایه هاش دیگه از هم جدا نمی شن و خیلی راحت پیازتون رنده میشه.

من خودم این نکته رو در دوران دانشجویی از یکی از همخوابگاهی هام یاد گرفتم و همیشه به یادش هستم امیدوارم شما هم وقتی اشکتون جاری شد با اون دل پاکتون ما رو یاد کنید و دعا کنیدخندونکچشمک

پسندها (4)

نظرات (20)

مامان فرنیا
2 بهمن 93 8:18
ممنون از نکته خوبتون من خودم وقتی پیاز را پوست میکنم اولا وقتی برای رنده باشه پیاز را نصف نمیکنم و برعکس شما این قسمت را میکنم و ان سر پیاز را جدا نمیکنم اینطوری خیلی راحت رنده میشه ولی فکر نکنم فرقی کنه مهم اینه که از یکطرف لایه ها به هم متصل باشه
مامان اهورا
2 بهمن 93 10:09
سلام دوست عزیز ممنون از نکته خوبتون ،جالبه بدونید من بادیدن هر صحنه غمناک توی تلویزیون اشکم در میاد اما نمیدونم چرا معمولا از رنده کردن پیاز اشکم در نمیاد ولی در عوض سرم درد میگیره پس در موقع سردرد بیادتونم
مامان شبنم
2 بهمن 93 10:40
سلام بسیار جالب بود این دوستی های دانشجویی هزار تا خوبی داره یکیشم همین انتقال تجربیاته که باعث میشه دوستیا همیشه موندگار بشن ...
مامان آروین(مهناز )
2 بهمن 93 11:02
سلام عزیزم کاملا موافقم منم همیشه همین کار رو انجام میدم ولی هر کار میکنم اشکم در میاد بخاطر همین از رنده کردن پیاز متنفرم
رز کاغذی
2 بهمن 93 11:23
از هنرهای دستی ما دیدن فرمایید و کاردستی های زیبای خود را در سایت ما قرار دهید و با ما شریک شوید.
بابا و مامان
3 بهمن 93 1:28
سلام ممنون از مامان علی اقا اتفاقا این مشگلی بود که من همیشه با اون روبرو بدم ممنون که تجربه مفیدتون را برامون گذاشتید
مامان علی آقا
4 بهمن 93 9:44
مامان فرنیا: _________________ سلام مامان عزیز این هم نکته ای بود تا حالا ااز اون طرف امتحان نکرده بودم، اما درسته نکته ی اصلی همونه که برش نزنیم و لایه ها از هم باز نشن و از یک طرف به هم متصل بمونن حالا یک دفعه هم باید از روش شما استفاده کنم ببینم کدوما بهتره
مامان علی آقا
4 بهمن 93 9:50
مامان اهورا: _________ سلام مامان عزیز اهورا اتفاقا کمتر پیش میاد که اشک من هم با پیاز در بیاد مگه اینکه پیازش خیلی پدر و مادر دار باشه ولی خدائیش فکر می کنم سردرد خیلی خیلی بدتر از اشکه، نه؟ به هر حال ممنون از دعاتون البته ما راضی به سردرد شما نیستیم
مامان علی آقا
4 بهمن 93 9:52
مامان شبنم: _____________ سلام بر مامان عزیز شبنم بله دقیقا همینطوره، البته این نکته تنها مختص دوستی های دانشجویی نیست و همیشه انتقال تجربیات خوب و مفید میتونه یکی از روش های ماندگار شدن در ذهن دوستان باشه
مامان علی آقا
4 بهمن 93 9:56
مامان آروین(مهناز ): ________________ سلام مهناز خانوم امیدواریم که سوزش چشمتون در هنگام پیاز رنده کردن خیلی زود از بین بره، البته یک روش رها شدن از رنده کردن پیاز هم همون مولینکس کردنش هست که میتونید ازش استفاده کنید راستی اگه از این قبیل تجربیات باز هم بلد هستید خوشحال میشیم در قسمت همیار معلم عضو بشید و به قلم خودتون برامون بنویسید
مامان علی آقا
4 بهمن 93 10:01
رز کاغذی: ______________ سلام چشم سعی می کنیم در اولین فرصت بهتون سر بزنیم موفق باشید
مامان علی آقا
4 بهمن 93 10:01
بابا و مامان: _____________ سلام به روی ماهتون خواهش می کنم، خوشحالم که این تجربه براتون مفید بوده دعاش رو به جون سهیلا جون دوست دوران دانشجوییم بکنید
مامان پارسا
4 بهمن 93 10:59
سلام مامان علی آقا خسته نباشید دوست خوبم ممنون از نکته خوبی که گذاشتین من که خودم با پیاز مشکل دارم امیدوارم از این به بعد با راهنمایی شما حل بشه
Kosar
4 بهمن 93 17:46
چه جالب مامانم خوشش اومد خاله جونم
مامان علی آقا
5 بهمن 93 8:22
مامان پارسا: ___________ ســـــــــلام مامان عزیز و مهربون پارسا خواهش میشه، قابل شما رو نداشت، منم امیدوارم که از این به بعد بتونید خیلی راحت پیازهای زندگیتون رو رنده کنید
مامان علی آقا
5 بهمن 93 8:22
کوثر: ___________ سلام کوثر جان خواهش می کنم، قابل شما و مامانت رو نداشت
زهره مامانی فاطمه
19 بهمن 93 12:22
بسیار بسیار عالی ممنونم
مامان علی آقا
20 بهمن 93 4:50
زهره مامانی فاطمه: __________________ سلام مامان عزیز خواهش میشه، قابل شما رو نداشت
فاطمه مامان گلها
22 بهمن 93 2:27
سلام خیلی روش خوبی بود از وقتی این مطلب رو خوندم چند بار تا حالا امتحان کردم خیلی خوب بوده و هم راحتتر رنده میشه هم هدر نمیرن پیازا خیلی خیلی ممنون
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز گل ها خیلی خوشحالم که براتون مفید واقع شده قابل شما رو نداشت
مامان دو تا فرشته ناز
19 شهریور 94 2:24
سلام انشاالله حاجت روا بشید با اطلاعات خوبی که در اختیار دوستان وبلاگی میزارید
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز ممنون از لطفتون و دعای خیرتون