مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه موفق ۴۱؛ ترس کودک

1397/11/28 9:19
نویسنده : یه مامان
2,820 بازدید
اشتراک گذاری

🔹  تجربه ای موفق از ترس کودک! 

یک روز دختر دو ساله ی من تصویر یک سایه سیاه با چشمهای قرمز رو توی کارتون های تلویزیون دید که سریع رد میشد و اتفاقا دختر بچه ای از اون سایه میترسید و فرار میکرد!... 

همون لحظه ترس رو توی چهره ی دخترم دیدم

بعد هم مدام درباره اش از من سوال میپرسید که اون چی بود رد شد؟ اون سیاهه!... 
فکری به ذهنم رسید بردمش توی اتاق و گفتم بیا بهت بگم چی بود🤔

👈 دفتر نقاشیش رو آوردم همون تصویر سایه سیاه با چشمهای قرمز رو براش کشیدم اما با یه لب خندون و مهربون! دختر بچه رو هم کشیدم که ازش نمیترسید 

دخترم گفت این گربه اس گفتم یه کم شبیه گربه شد گفت مهربونه؟ لب خندونش رو نشون دادم و گفتم داره میخنده

 چند دقیقه ای نگاهش کرد و انگار که خیالش راحت شده باشه بلند شد و رفت... 

👈 میدونستم اگه این کار رو نمیکردم اون تصویر رو توی ذهن خودش ترسناکتر از اون که دیده بود تصور میکرد و خودش رو هم میذاشت جای اون دختر بچه و این فکر رو در ذهنش پرورش میداد و مدام بر ترسش اضافه میشد! 

برای همین سعی کردم اون تصویر رو روی کاغذ بیارم تا از ذهنش بیرون بره و فکر میکنم موفق شدم چون دیگه حرفی ازش نزد 😏👌

تهیه و تنظیم: مدرسه ی مامان ها

پسندها (6)

نظرات (1)

✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)
28 بهمن 97 13:18
جالب بود👏👏
یه مامان
پاسخ
ممنون🌷