مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

زمان تشخیص هویت جنین در شکم مادر

1390/4/15 12:51
نویسنده : یه مامان
15,815 بازدید
اشتراک گذاری

 آیات قرآن شیوه و زمان تشخیص هویت جنین در شکم مادر را قبل از دستگاه‌های پزشکی پیشرفته تبیین کرد...

به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه معلومات العربیه» با پیشرفت علم ژنتیک و تکنولوژی پزشکان توانستند دریابند که هویت واقعی جنین در شکم مادر از لحاظ دختر یا پسر بودن و یا سالم و غیرسالم بودن در کدام هفته‌های بارداری قابل تشخیص است.

این در حالی است که 14 قرن پیش آیات شریفه قرآن‌کریم مبنی بر «ثم جعلنا نطفة فی قرار مکین» که به وسیله پیامبر گرامی اسلامی امر فوق را به‌طور کامل تشریح کرده است. پیامبر گرامی اسلام طبق آیه شریفه مذکور فرموده است: «پس از استقرار 42 روزه جنین در شکم مادر، خداوند فرشته‌ای را به سوی او می‌فرستد تا هویت وی را مشخص کند و سپس از خدای متعال رزق او را می‌پرسد و آنچه را که خدای متعال می‌فرماید آن فرشته بر لوح سرنوشت جنین بی هیچ کم و کاستی می‌نویسد. «

جالب این که پزشکان و متخصصان ژنتیک در سالهای اخیر دریافته‌اند که تشخیص جنین در صورتی میسر است که حداقل 42 روز از عمر جنین در شکم مادر گذشته باشد چرا که پزشکان دریافته‌اند که اوج رشد نطفه در 42 روز‌گی است و این زمان طبق گفته رسول اکرم با استناد با آیات شریفه قرآن‌کریم زمانی است که فرشته مقرب خداوند وارد شکم مادر می‌شود.

البته نقطه قابل ذکر این که خداوند به هنگام شکل‌گیری نطفه فرشته‌ای را مامور حفظ و نگهداری جنین در شکم مادر می‌کند ولی تنها زمانی که فرشته مستقیما با جنین ارتباط پیدا می‌کند زمانی است که فرشته هویت جنین را مشخص می‌کند و این دقیقا زمانی است پزشکان نیز با دستگاه‌های ویژه‌ای متوجه این امر شده‌اند.

 از سوی دیگر طبق احادیث نبوی و آیات شریفه قرآن، روح پس از 4 ماهگی در جنین دمیده می‌شود و دمیدن روح در جنین پس از مشخص‌شدن خلقت وی انجام می‌شود در حالی که قبل از این کودک در مرحله نباتی به سر می‌برد چرا که همچون نباتات هیچ حرکتی از خود بروز نمی‌دهد

حدیث منقول در این زمینه مبنی بر این است که جنین در خلال 32 تا 50 روز استقرار در شکم مادر بصورت استخوان‌هایی بیش نیست که سپس طبق آیه (ثم کسونا العظام لحما) تا 70 روز پس از استقرار به استخوان‌ها، گوشت و پوست اضافه می‌شود. سپس طبق آیات مذکور جنین تا عمر 100 روزه همچون نباتات فقط در حال رشد و تغذیه است و تا 120 روز همچون حیوانات و پس از 120 روز که همان 4 ماهگی است روح خداوند در آن دمیده می‌شود و ویژگی‌های انسانی به او داده می‌شود.

در همین مرحله است که حرکت وی در شکم مادر حس می‌شود و این دقیقا همان چیزی است که متخصصان ژنتیک با کمک دستگاه‌های ویژه سونوگرافی پس از 42 روز قادر به تشخیص هویت جنین و پس از 4 ماهگی نوع حرکت و شروع حرکت جنین را درمی‌یابند و جالب این که همه این مراحل مذکور در آیات قرآن و احادیث نبوی طبق نظر متخصصان و علم ژنتیک صورت می‌گیرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان شازده کوچولو
15 تیر 90 14:10
سلام دوست خوبم
در مورد تعیین جنسیت قبل از بارداری خیلی جستجو کردم ولی جواب قطعی پیدا نکردم ، ممنون میشم اگه بهم کمک کنی


سلام
میدونید که دختر یا پسر بودن بچه زیاد مهم نیست مهم سالم و صالح بودنشه اما شما اگه دوست دارید می تونید کتاب «تعيين جنسيت فرزند دختر يا پسر» نوشته ی ستار پورابراهيم گلرودباري رو مطالعه کنید.
شاید در آینده مطالبی در این زمینه هم بذاریم واین کتاب رو به مادران دیگه معرفی کنیم.
موفق باشید
مامان باران
15 تیر 90 14:56
سلام ممنون از مطالبتون


سلام
خواهش می کنم
زهراگلي
16 تیر 90 11:59
فتبارك الله احسن الخالقين

چقدر زيبا بود اينكه در 42 روزگي فرزندم، فرشته خداوند به سراغ او مي آيد.

با اجازه وبلاگ شما رو لينك كردم


بله خیلی زیباست و حس خوبی به آدم دست می ده
منا مامان فینگیلی
18 تیر 90 10:41
سلام خیلی مطلب جالب و مفیدی بود و با اجازتون من قسمتهایی ازین مطلب را در وبلاگم میذارم

سلام
خوشحالیم از اینکه مورد توجه شما واقع شده و ممنون از امانت داریتون

yasi
22 تیر 90 0:35
kheyli matalebe jalebi boodan. vaghean mamnoon

خواهش میکنم. مسروریم از اینکه مورد توجه شما واقع شده است.
مادر
7 مرداد 90 14:26
خیلی جالب بود و من به شخصه معجزه خدا رو تو جنسیت بچم درک کردم چون بنا بر بعضی مسایل مصلحت بر پسردار شدن بودن ووقتی اوایل 5 ماهگی گفتن دختر شوکه شدم ولی وقتی تو هفته 25 گفتن پسر به بزرگی خدا و معجزه هاش پی بردم شاید کسی درک نکنه ولی من.......................

پسر نعمت است و دختر رحمت.
ان شاءالله قدر نعمات و رحمات خدا رو بدونیم و شکرگزار باشیم.

مهىيه
2 خرداد 91 11:13
salam
matalebetun alie
kheili estefade kardam


سلام
خوشحالیم که اینطور بوده