مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه ی خوشمزه 7؛ عصرونه ای سنتی به سبک مدرن

1392/8/18 6:00
نویسنده : یه مامان
4,289 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی برام مهم بود که میان وعده های فرزندم ، خوراکی های سالم باشه، این هم یه مدل از همون خوراکی های سالمه که همه جا ، حتی بیرون خونه هم به راحتی استفاده میشه...

چند وقت پیش هم مطلبی برای اهمیت صبحانه گذاشته بودیم و عکس اون رو نون و پنیر و گردو انتخاب کرده بودیم؛ مامان علی خوشتیپ نکته ای رو که شنیده بودند برامون گفتند که نون و پنیر و گردو بعنوان عصرونه و شام اثربخشی بیشتری خواهد داشت، ما هم اندک تحقیقاتی کردیم و به همین نتیجه رسیدیم که بهترین موقع برای صرف این خوراکی مقوی برای شام و عصرونه هست. از همین جا به خاطر تذکر بجای مامان علی آقای خوشتیپ تشکر می کنیم.تشویق

این هم یه مدل نون و پنیر گردو برا بچه هایی مثل دختر من که از دندون کافی برای خوردن این غذای مقوی بهره مند نیستند.

1) گردو رو به وسیله ی صافیِ چای پودر می کنیم، البته می تونیم از آسیاب هم استفاده کنیم، ولی یه نکته ای که هست اینه که اینطوری روغن زیاد میندازه و به صرفه تره که مقادیر زیادتری گردو رو یکباره پودر کنیم ولی صافی روشی ساده تریه که همه جا ، حتی در مسافرت هم در دسترسه.

 

2) نون تست رو با پنیر آغشته می کنیم (البته اگه پنیر خامه ای باشه بهتر روی نون می چسبه). انتخاب نون تست هم بخاطر راحت خوردن اون هست ، بخاطر همون دلیل دندون های ناکافی برای خوردن.چشمک (اینطوری نون و پنیر و گردوی راحت الحلقومی هست.خوشمزه)

 

3) پودر گردو رو روی پنیر میریزیم و پخش می کنیم و با ضربه های چاقو ، اونا رو محکم به هم می چسبونیم.

 

4) حالا نون پنیر گردوی ما آماده اس، فقط باید برش بدیم و فرزند گلمون نوش جان کنه.

 

حتی بیرون از خونه بجای تنقلات و کیک و خدایی نکرده پفک و چیبس ، به راحتی می تونیم ازش استفاده کنیم. امتحان کنید.مژه (راستی یادتون باشه که خودتون ازش امتحان نکنید، چون دیگه برای بچه ی بیچاره چیزی نمی مونهنیشخند)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان شاران
18 آبان 92 10:18
ممنونم واقعا عالیه البته من بعضی وقتها برای شاران سیب زمینی آب پز برمی دارم


خواهش می کنیم، چه خوبه که شارانِ عزیز سیب زمینی آب پز میخوره، خدا حفظش کنه. دخمل من فقط سیب زمینی سرخ شده دوست داره، منم درشت درشت برش میزنم و نیم پز می کنم و یه تفت کوچولو میدم، البته با روغن کنجد، اینطوری با علاقه می خوره.
✿مامان علی خوشتیپ✿
18 آبان 92 13:31
ای جانم...من نیومده بودم ادامه مطلبچقدر خوبه که توی بیشتر پست های خوردنی وبا میرم اسم خودمو اونجا میبینم
منم این مطلب رو از زن داداشم که دارن طب سنتی میخونند شنیدم.من هم تا حدودی درمورد صبحانه های کشورهای مختلف تحقیق کردم و متوجه شدم هیچ کدومشون پنیر رو موقع صبحانه نمی خورند!در عوضش انواع حبوبات و میوه ها و پروتئین ها و...رو در صبحانشون جای میدند...ولی چه کنیم که ترک عادت مرضه
دقیقا این صبحانه ی بعضی روزهای علی آقای ماست..البته من توی تستر میذارم که کاملا بهم بچسبه و توی مدرسه راحت بتونه بخوره
ممنون از مطلب مفیدتون

ذکر خیر شما همه جا هست، نه فقط موقع خوردن.
راستی چه زن داداش خوبی دارید، همون عروس خانم جدید رو میفرمایید؟ بهشون سلام برسونید و این نکته رو هم از قول ما بپرسید ازشون، قبلا شنیده بودم که پنیرها (انواع پنیرها، حتی پنیرهای پیتزا) در اثر حرارت دیدن اثرات بدی به جا میگذارند. درسته؟

مامان شبنم
18 آبان 92 14:10
وای خدا چه بامزه .... من فکر کردم شیرینی هستن یه نکته اگر مغزهایی مثل گردو و بادام رو پس از اسیاب کردن در فریزر نگه دارید دیگه روغن نمیندازه که خراب بشه البته هرچی کمتر در فریزر باشه قطعا خاصیتش بیشتره


نکته ی جالبی بود، ممنون...
ولی به قولِ شما خاصیتش کمتر میشه.
نکته ای که الان به ذهنم رسید، توصیه میشه که مغزها رو بی پوست نخرید، چون وقتی تازه پوست می کنی و میخوری کلی بیشتر خاصیت داره.
روش فریز کردن برا فرصت های محدود خیلی کارآیی داره، بالاخره هر چی نباشه بهتر از چیبس و پفک هست که!
مریم(مامان روشا)
18 آبان 92 14:59
عالیه


نوش جان
زینبی
18 آبان 92 19:18
حتما که نمیمونه واسه بچه های طفلکی.
مامان هوس کردم


به نام بچه و به کام بزرگترها!
مامان پریسا
18 آبان 92 19:58
خب ما هم میتونیم بخوریم دیگه؟


بفرمایید، نوش جونتون باشه.
✿مامان علی خوشتیپ✿
19 آبان 92 10:20
ممنون
در مورد حرارت دادن پنیر نشنیده بودم!برم از زن داداشم بپرسم
البته زن داداش بزرگه
کوچیکه دامپزشکی میخونهالبته احتمالا باز به کار ما بخوره(اشاره به همون خرس مادر و فرزند پستهای قبل)


خدا ایشان را برای شما و شما را برای ایشان حفظ کنه.
در مورد ربط شما با زن داداش کوچیکتون، نفــــــرمایید. شما بزرگوارید.
مامان شبنم
19 آبان 92 14:53
سلام


ســـلام مامان مهربون
مامان پریسا
19 آبان 92 15:41
کامنت من کو؟


دقیقا همین الان اومده بودیم برا جواب دادن کامنت ها! از بالا به پایین داشتیم جواب میدادیم .
مامان پریسا
19 آبان 92 15:57
خسته نباشید. خب چکار کنیم که عجول هستیم.


همینکه میاید و سراغ نظراتون رو می گیرید، کلی باعث افتخار ماست... اینطوری هم بیشتر می بینیمتون (البته از نوع مجازی)و هم می فهمیم که براتون اهمیت داریم و صد البته که دوباره میرسیم به این مقوله که دل به دل راه داره...