مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تبریک عید قربان

1392/7/24 6:00
نویسنده : یه مامان
3,432 بازدید
اشتراک گذاری

نشانم ده صــراط روشنم را                         خـــودم را، باورم را، بـودنم را

خداوندا! من از نسل خلیلم                        به قربانگاه می آرم «منم» را

نکته:

خیلی خوبه که بچه هامون رو با داستان ها و آموزه های دینی آشنا کنیم، ولی نکته ای که جا داره یادآوری بشه، اینه که یادمون باشه سن و فهم بچه هامون رو و اینکه هر آموزه ای توی هر سنی نتیجه مثبت نخواهد داشت.

از جمله ی این داستان ها، داستان قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) توسط پدر بزرگوارشون به دستور خداوند است. ممکن است بعد از شنیدن این داستان، ذهنیت نادرستی از خدا و رسول گرامیش برای کودکان به وجود آید و خدایی ناکرده (نعوذباالله) خدا را موجودی بی رحم تلقی کنند که فرمان به کشتن بچه ها می دهد و از حضرت ابراهیم (ع) نیز فردی ظالم در ذهن خود بسازند که متاسفانه اثرات بدی در حال و آینده اشان خواهد داشت.

همانطور که می دانید در مجموعه ی «اهمیت مطالعه رشد و تکامل درک دینی» به درک کودکان از مسایل دینی پرداخته شده است. برای یادآوری و یا آشنایی با این مقوله ، مطالعه ی این مجموعه خالی از لطف نیست. برای دنبال کردن این مجموعه در قسمت «آموزش مفاهیم دینی» همراه ما باشید...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

صادق صالح
24 مهر 92 21:20
با عرض سلام
از شما دعوت می کنم از وبلاگ " جهان آموزش " با محتوای خبری، آموزشی، علمی و مذهبی بازدید بفرمائید.
ضمنا در صورتی که تمایل به تبادل لینک داشتید بفرمائید تا وبلاگتان را لینک کنم.
موفق باشید.


سلام علیکم
از حضور شما در مدرسه ی مامان ها سپاسگزاریم. ان شاالله خدمت میرسیم.
موفق باشید
زینبی
24 مهر 92 22:38
عیدتون مبارک


سلام
ممنون، عید شما هم مبارک باشه
مامان یاسمن و محمد پارسا
25 مهر 92 4:02
سلام عیدتان مبارک عزیزم
من واقعا موندم تو تعریف کردن داستان حضرت ابراهیم تلویزیون داستان حضرت ابراهیم را نشون می داد یاسمن همش ازم درباره فیلم سوال می کرد دلم نمی خواست بدون مقدمه و اشنای اون قسمت قربانی کردن حضرت ابراهیم را ببینه حواسش و پرت کردم و جواب سوالی که کرده بود را دادم که مامان چرا بابای پسره گریه می کنه گفتم اخه باباش می خواد از پیشش برهو... سعی کردم طولانی جواب بدم لحظه قربانی کردن و نبینه و واقعا موندم تو جواب سوالهای یاسمن منتظر خوندن مطالب مفیدتون در این باره هستم ممنونم از لطفتون


سلام مامان عزیز
عید شما هم مبارک باشه، خیلی خوبه که حواستون بوده و این کار رو انجام دادید. یه بنده خدایی پیشنهاد داده بود که خیلی خوب میشه مثل فیلم های سینمایی که پایینش می نویسه مثلا -14 شبکه پویا هم پایین کارتون هاش رده ی سنی رو مشخص کنه تا ما بدونیم که این کارتونی که فرزندمون میخواد ببینه مناسب سنش هست یا نه. خیلی خوبه که شما و مامان های دیگه هم این درخواست رو به شبکه پویا بدن.اونا اگه ببینن درخواست های اینچنینی زیاد هست ممکنه ترتیب اثر بدن.
مامان پریسا
25 مهر 92 15:44
عید شما هم مبارک.

اتفاقا ما روز سه شنبه که برای بچه های مهد این داستان رو تعریف میکردیم و نقاشی بهشون دادیم تا رنگ بزنن.... من بهشون میگفتم که خدا به حضرت ابراهیم یه بره داد تا اونو در راه خدا و برای سلامتی پسرش قربانی کنه. و سعی کردم اشاره ایی به مورد قربانی فرزند نکنم.... دست اخر هم حضرت ابراهیم با گوشت ببعی یه ابگوشت خوشمزه درست کرد...


ایام بر شما هم مبارک
انتهای داستان رو خوشمزه تموم کردیدها! فکر کنم نزدیک ناهار بوده و داشتید این قصه رو تعریف می کردید...
مامان شبنم
27 مهر 92 1:39
سلام

اول عیدتون مبارک

ما چند روز تعطیلی رفتیم سفر اب و هوایی عوض کنیم فرصت نشد سر بزنیم و گفتیم حتما غیبت می خوریم اما ظاهرا خانوم معلما هم نبودن چون نظرات به روز نشده ... یادم افتاد یه زمانی دم عید یا بین تعطیلی می رفتیم مدرسه و اگه معلم نمیومد خیلی بیشتر مزه میداد


به به ! ســـــلام مامان شبنم عزیز
رسیدن به خیر! خوش گذشته؟ همیشه به سفر و خوشی باشید ان شاءالله...
این چند روز درگیر کارهای عقب مونده امون شدیم و نتونستیم نظرا رو جواب بدیم.
راستی عید شما هم مبارک
مریم (مامان روشا)
29 مهر 92 0:17
عیدتون با کلی تاخیر مبارررک البته چون عید تا عیدیم این روزها همش عیدِ
مثلا خواستم خودمو توجیح کنم


سلامت باشید... ماهی رو هر وقت از آب بگیریم تازه اس این هم توجیهی بر دیرکردِ ما
گل نرگس
5 آبان 92 5:18
سلام خسته نباشید جالب بود


سلام مامان مهربون
سلامت باشید