مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

سوال9: نوک سینه ام دچار زخم و شقاق شده ؛ چه کنم؟

1392/5/1 7:00
نویسنده : یه مامان
21,607 بازدید
اشتراک گذاری

 

چرا نوک سینه ام دچار زخم و شقاق شده و چه باید کرد؟

وضعیت نادرست سینه گرفتن نوزاد شایع ترین علت زخم و شقاق نوک سینه است و در درجه ی بعد شستشوی مکرر سینه با الکل و صابون یا استفاده از محلول ها یا کرم هایی که نوک سینه را تحریک می کنند، کشیدن سینه از دهان شیرخوار بدون قطع مکش شیرخوار از سایر علل محسوب می شوند.

برای بهبود زخم و شقاق ابتدا باید علت را برطرف کرد. پس از شیردهی یک تا چند قطره شیر را روی نوک سینه بمالید تا نرم و چرب شود. در معرض هوا و نور خورشید قرار دادن سینه، استفاده از گرمای خشک سشوار با درجه ی کم روزی 3 تا 5 بار و هر بار 3 تا 5 دقیقه و با فاصله حداقل 7 تا 8 سانتی متر از محل شقاق، موثر و کمک کننده است.

شیرخوار را به دفعات و در حالات مختلف شیر بدهید ( مثل وضعیت گهواره ای متقاطع، دراز کشیدن و زیربغلی)، از شستن سینه با آب و صابون قبل از هر بار شیردهی و استفاده از کرم، لوسیون و پماد روی سینه پرهیز کنید.

 

شما می توانید از پمادهای ضد شقاق مثل هیدرودرم جهت درمان استفاده کنید. در مورد این پماد و برخی پمادهای دیگر که ترکیب گیاهی دارد نيازي به شستشوي سينه قبل از شيردهي نيست. اگر زخم نوک سينه با اين روش ها التيام نيافت ، بهتر است به پزشک مراجعه کنيد. ممکن است باکتري به اين محل رخنه کرده و باعث آماس سينه شده باشد. 

شیردهی را از سینه سالم و یا کم ضایعه شروع کنید تا واکنش جهش شیر قبل از شیردهی از سینه دردناک برقرار شود. قبل از شیردهی قرار دادن پارچه گرم و مرطوب به جاری شدن شیر کمک می کند. زخم یا شقاق را در معرض سرما قرار ندهید.

 

تهیه و تنظیم: مدرسه ی مامان ها

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان آرتین
1 مرداد 92 12:22
سلام نوک سینه خود من 3 روز اول زایمان بد جوری زخم شد طوری شد که دیگه نمی تونستم شیر بدم به خاطر همین رفتم دکتر ولی اثری نکرد تا اینکه یکی از فامیلامون پماد ویتامین AD رو پیشنهاد کرد با دو بار استفاده از این پماد خوب خوب شد حالا منم توصیه میکنم اگه دچار چنین مشکلی شدین از این پماد استفاده کنید


سلام مامان مهربون
ممنونیم از نکته ی خوب و تجربه ای که در اختیارمون گذاشتید
مامان پریسا
1 مرداد 92 23:27
اخییییی طفلیها مامان ها چه دردی دارن.


مامان بردیا جون
2 مرداد 92 16:55
مطالب جالبی گذاشتی
با تبادل لینک موافق بودی ادرستو بزار

سلام مامان عزیز
خوشحال میشیم یه مامان جدید به جمع مامان های مدرسه اضافه بشه

مامان آروین (مریم)
3 مرداد 92 11:46
سلام
دوست داری تو ماه مبارک رمضان ثواب داشته باشی ؟ اون هم کمک به کودکان نیازمند .....
تو مسابقه نی نی شکمو شرکت و هدفم از شرکت در صورت برنده شدن ، اهدا مبلغ مورد نظر به کودکان نیازمند می باشد. در صورت تمایل و شریک شدن در ثواب آن می توانید کد 737 را به شماره 20008080200 ارسال نمائید . همچنین می توانید به اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران و سایرین هم خبر بدهید تا در این اجر معنوی شریک باشند .
پیامبر اکرم (ص) : بخشنده بودن قبل از آنکه توانائی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد .
منتظر قلب های مهربونتون هستم .


سلام مامان عزیز
کار قشنگ و ارزشمندی انجام دادید، اجرتون با خدا
مریم(مامان روشا)
3 مرداد 92 17:38
آخ آخ! من دو ماه اول شیردهی این مشکلو داشتم...هیچ جوری خوب نمیشد تا اینکه آموزش شیردهی رفتم
طرز قرار دادن بچه زیر سینه خیلی مهمه


نکته ی خوبی بود، ممنون مامان مهربون
مهناز مامان ترلان کوچولو
3 مرداد 92 21:58
وای من چند وقتیه که اینجوری شدم خیلی سخته و اذیتم خیلی زیاد مطلبتون به من امید داد و فهمیدم کسای دیگه ای هم هستن که اینجورین راستی باید پیش چه دکتری برم متخصص زنان یا نه لطفا به وبم بیاین و جوابم رو بدین


سلام مامان عزیز
ان شاالله که هرچه زودتر بهبود پیدا کنید، بله متخصص زنان می تونه کمکتون کنه.
کاملیا
20 مرداد 95 8:52
من یه کرم خریدم به نام لانولین که با دو روز استفاده کردن کاملا ترمیم شد پوستم. تو اینترنت اگه به اسم کرم لانولین بهبود زخم نوک سینه مادر بگردید براتون میاره
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز ممنون که تجربه ی خودتون رو برامون نوشتید