مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آموزش مهارت قصه گویی؛ گام یازدهم

1392/4/30 12:01
نویسنده : یه مامان
3,369 بازدید
اشتراک گذاری

قبل از به دنیا اومدنش، و قبل از خرید سیسمونی ، براش هر جا کتاب مناسب می دیدم می خریدم. برام مهم بود که فرزندم اهل مطالعه باشد.

حتی مامانم براش کتاب پارچه ای درست کرده بود، هر صفحه ای یه رنگ داشت. اسم کتاب رو هم گذاشتیم کتابِ رنگ ها... از وقتی به دنیا اومد اون کتاب رو براش ورق زدم ، تا هم قدرت بیناییش رو تقویت کنم و هم با ورق زدن آشنا بشه.

حالا که یک سالشه، کافیه که یه کتاب بدیم دستش تا همین طور ورق بزنه و عکساشو نیگاه کنه و ما هم که از قبل داستان رو بلدیم براش تعریف می کنیم...

در ادامه با روش قصه گویی دیگری برای کودکان بالای 2 سال آشنا می شیم. بریم ببینیم...

از کتاب های قصه استفاده کنید و قصه ها را برای کودکان بخوانید. کتاب های قصه که معمولا همراه با تصویر باشد برای کودکان بسیار جالب است. همراه با کتاب برای کودک قصه خوانی کنید.

قبل از قصه خوانی به نکات زیر توجه بفرمایید:

·         قبل از آن که کتاب را برای کودک بخوانید ، خودتان آن را مطالعه کنید. آیا قصه مناسبی است یا نه. (و این هم نتیجه ی یک اعتماد به دست اندرکاران حوزه ی فرهنگی: تجربه ناموفق 4؛ یه غفلت کوچولوی فرهنگی!)

·         اگر قصه برای کودکان 2 تا 4 سال طولانی است، قسمت هایی از آن را کوتاه کنید.

·         اگر بعضی از کلمه ها برای کودک سخت است، آنها را تغییر دهید.

·         تصویرها را به کودک نشان دهید.

·         کودک را در کنار خود بنشانید تا بتواند تصاویر را به خوبی نگاه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان شاران
30 تیر 92 11:10
علاوه بر این نکات به نظر من کتابهای آهنگین وشعرگونه نیز برای کودکان خیلی جذاب است

همینطوره مامان مهربون، نمونه هاشو در گام دهم با هم دیدیم:
http://mamanschool.niniweblog.com/post861.php
مامان پریسا
30 تیر 92 13:44
وای چه خوب خدا رو شکر من که تمام این نکات رو رعایت میکنم.

البته اون مورد که نوشتید داستان رو خلاصه و قابل فهم برای بچه بکنیم.....
واقعا نکته ی مهمیه که من حتما برای پریسا انجام میدم.

در این حالت به یاد موندن قصه هم برای پریسا خیلی بهتر میشه.

از مامان خوبی مثل شما جز این هم انتظار نمیره
براتون آرزوی موفقیت داریم
مریم(مامان روشا)
3 مرداد 92 17:44
منم تمام این نکات رو رعایت کردم...
الانم وقتی دیگران برای روشا کتاب میخرن خودم اول مطالعه میکنم اگر برای الانش زود باشه براش نمیخونم کلی از این کتابهای نخونده شده ما داریم!!!


بـــــــــــله دیگه! بالاخره الکی که کسی اینجا بعنوان مامان فعال انتخاب نمیشه که!!!!