مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

ساخت یک قلعه ی زیبا

1392/4/12 7:07
نویسنده : یه مامان
7,356 بازدید
اشتراک گذاری

این کاردستی فوق العاده زیبا با ارزان ترین مواد اولیه و دور ریختنی ها از جمله کارتن های خالی و لوله داخل دستمال آشپزخانه ساخته می شود. این نوع کاردستی ها علاوه بر افزایش خلاقیت کودکان به آنها دوستی با محیط زیست را یاد می دهد. آموزش این کاردستی ساده و زیبا در ادامه ی مطلب آمده است...

در تصاویر دو نوع مختلف از این کاردستی را مشادهده می نمایید. تصویری که درب قلعه به صورت قوسی برش داده شده است و  نوع دیگری از قلعه که بالای آن به صورت دندانه ای بریده شده است. همچنین در برخی قلعه ها استوانه ها فقط در چهار طرف کار گذاشته شده و در برخی دیگر، هم در بالا و هم در اطراف قلعه.

انتخاب نوع کاردستی به سلیقه شما بستگی دارد همچنین می توانید با ابتکار خود انواع دیگری از قلعه را بسازید. روش ارائه شده در زیر مربوط به قلعه ای است که دیوار های آن دندانه دار است.

مواد لازم برای این کاردستی : 

- کارتن خالی  یک عدد

- لوله داخل دستمال کاغذی آشپزخانه ۴ یا ۶ عدد  

- مقوای رنگی

- نی یا چوب بستنی

-  قیچی 

-  چسب

- ماژیک

آموزش روش ساخت کاردستی قلعه :

ابتدا کارتن مقوایی را روی میز گذاشته و قسمت بالایی آن را مطابق شکل زیر به صورت دندانه دندانه  ببرید.

 

بعد با استفاده از کاغذ یا مقوای رنگی تکه های مثلث شکل را ببرید و با استفاده از نی یا چوب بستنی به صورت پرچم بالای لوله دستمال کاغذی بچسبانید.

سپس در پایین استوانه های مقوایی را حدود ۲ سانتیمتر برش دهید و آن را در بالای کارتن بچسبانید تا کاردستی شما شبیه شکل زیر شود.

 

در این مرحله با استفاده از مقوا یا کاغذ رنگی در و پنجره قلعه را نقاشی کرده ، با قیچی ببرید و سپس در و پنجره را با چسب روی بدنه قلعه بچسبانید.

برای درختان نیز برگهای درخت را با استفاده از مقوای سبز بریده و روی تنه مطابق تصویر بچسبانید.

 

امیدواریم  با درست کردن این کاردستی زیبا ، لحظات شادی را با کودکانتان سپری کرده باشید و بتوانید گامی در جهت پرورش خلاقیت کودکان بردارید.

در ضمن با درست کردن این کاردستی می توانید مفاهیم هندسی مانند دایره ، مثلث ، استوانه و مکعب مستطیل را به فرزندانتان  یاد بدهید.

 

منبع: سایت کودک سیتی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

یک عدد مامان
12 تیر 92 10:55
خیلی قشنگ بودا! قند و عسل عاشق قلعه هستن ... اگه شدو تونستیم قشنگ از آب درش بیاریم عکسشو میگیریم میفرستیم براتون



خصوصی دارید


چه خوب، دستتون درد نکنه خیلی خیلی خوشحال میشیم قلعه ی قند و عسل عزیز رو ببینیم
مامان آرتین
12 تیر 92 12:26
سلام خیلی عالیه و خیلی جالب حتما برای پسرم درست میکنم درسته که پسرم هنوز 7 ماهشه ولی میخوام از الن با رنگها و اشکال هندسی آشنا بشه بازم دستتون درد نکنه


سلام مامان مهربون
آفرین مامان فعال. البته سعی کنید که اگه قراره چیزی رو به پسر کوچولوتون یاد بدید حالت آموزشی مستقیم نداشته باشه و به حالت بازی باشه، خودتون که بهتر می دونید قضیه کودکان زیر 7 سال رو!!
مامان پریسا
13 تیر 92 1:37
عالیییییییییییییییییییی بود. سیوش کردم


خوشحالیم که خوشتون اومده، اگه درست کردید خوشحال میشیم عکسشو ببینیم
انسیه
13 تیر 92 14:51
وااااااااااااااااای محشره چه خوب مرسی


خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته