مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آموزش مهارت قصه گویی؛ گام هشتم

1392/3/30 8:31
نویسنده : یه مامان
4,183 بازدید
اشتراک گذاری

 

تا اینجا یاد گرفتیم چه جوری با کودکان زیر دو سال ارتباط برقرار کنیم و براشون به صورت جذاب قصه بگیم و مهارتمون رو در این امر بالا بردیم، از این قسمت به تقویتِ این مهارت در سنین دو سال به بالا می پردازیم.

در آموزش قصه گویی برای کودکان دو تا چهار سال همراه ما باشید...

کودکان در این سنین به خوبی می توانند حرف های شما را بفهمند. حتی می توانند با شما گفتگو کنند. اما هنوز هم لازم نیست قصه هایی برای آنان تعریف کنید که قابل فهم و درک باشد.

به این دلیل به کلمه و جمله هایی که کودکان به کار می برند و یا درباره ی موضوع هایی که حرف میزنند، توجه کنید.

بر اساس همان کلمه ها، جمله ها و موضوع ها، قصه های مختلفی برای کودکان تعریف کنید.

  خوب است قصه ها را برای کودکان کمی هیجان آمیز کنید. ماجرا همان اتفاق هایی است که در یک قصه رخ می دهد، پرواز یک پرنده، دوستی یک گنجشک و ماهی و یا حمام کردن کودک، یک ماجراست.

ماجرای قصه باید برای کودکان دو تا چهار سال تنوع بیشتری داشته باشد، به قصه ای که در گام ششم با هم یاد گرفتیم توجه کنید، حالا می خواهیم این قصه را برای کودکان دو تا چهار سال کمی هیجان آمیز کنیم:

  • یک گنجشک کوچولو بود که با ماهی دوست شد. گنجشک کوچوولو گفت: بیا بازی کنیم. بیا با هم پرواز کنیم. ماهی گفت: من که بال و پر ندارم مانند تو پرواز کنم. من فقط باید در آب باشم و در آب بازی کنم.

گنجشک کوچولو غمگین شد. او دلش می خواست با ماهی بازی کنه. فکری کرد و گفت: پس من درون آب می آیم و با تو بازی می کنم.


با مقایسه ی این دو ماجرا می توان فهمید که روایت دوم، ماجرای بیشتری دارد و برای یک کودک دو یا سه ساله مناسب تر است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان پریسا
3 تیر 92 17:37
یه کتاب برای پریسا گرفتم به نام: قصه های تصویری

خیلی جالبه یعنی فقط تصویره و ما باید براش قصه بسازیم.پریسا که خیلی خوشش اومد.


خیلی جالبه خوشحال میشیم توضیحات بیشتری بدید از انتشارات و اطلاعات از این قبیل و یا عکس جلد که در صورت لزوم به مامان های دیگه هم معرفی کنیم.
♥متین من♥
5 تیر 92 14:37
سلام خیلی وبلاگ خوبی دارید خسته نباشید خیلی آموزنده و عالی هستش
لینک تون میکنم تا بهتون سر بزنم ومطالب خوبتون بخونم ممنونم


سلام مامان عزیز
خیلی خیلی به مدرسه ی مامان ها خوش اومدید، ممنون از لطفتون
شما هم در جمع مامان های مدرسه قرار گرفتید
مبین فرفری
6 تیر 92 20:11
سلام عزیزم مبین من امروز 3سالو دوروزشه خیلی به قصه علاقه نشون میده منم کلاس قصه ثبت نام کردم و شنبه اولین جلسشه به نظر شما کار درستی کردم؟

سلام مامان عزیز
به نظرم در درجه اول بستگی به استعداد پسرتون و البته علاقه اش داره و شرایط کلاس هم میتونه مهم باشه...