مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

بیماری های کودکان در شب؛ خارش پوست

1392/3/21 8:34
نویسنده : یه مامان
4,643 بازدید
اشتراک گذاری

همانطور که گفته شد علائم بیماری بسیاری از کودکان به طور معمول شب‌ها بد‌تر می‌شود. حال اگر کودک شما دچار خارش پوست شبانه شد چه کمکی می توانید به او بکنید؟...

خارش پوست

چرا شب‌ها بد‌تر می‌شود؟

 وقتی کودکتان دراز کشیده است بهتر می‌تواند روی خارش خود تمرکز کند، چه این خارش به دلیل پیچک سمی باشد چه به دلیل گزش حشره، اگزما و یا حتی آفتاب سوختگی. و اگر خارش پوست او ریشه در نوعی آلرژی دارد، در شب میزان هیستامین در بدن او بالا می‌رود و این امر را تشدید می‌کند.

چه کار باید کرد؟

 

به توصیه‌های تایلر بینگهام از ایالت فلوریدا که دختر سه ساله‌اش اگزما دارد، گوش کنید. «خارش پوست کتی همیشه شب‌ها بیشتر می‌شود، برای همین قبل از اینکه به رختخواب برود از شویندۀ مرطوب کننده بدن استفاده می‌کنیم، سپس یک لوسیون مناسب پوست خشک روی پا‌هایش که اگزمای شدیدتری دارد می‌مالم. با این ماساژ آرام می‌شود و لوسیون پوستش را تکسین می‌دهد. در صورت نیاز، همچنین یک بخور خنک نیز در اتاقش قرار می‌دهم تا هوای اطاق را مرطوب کند.

درمان محل خارش حساسیت و گزیدگی‌های زیاد چیست؟

یک آنتی هیستامین می‌تواند او را آرام کند. کرم موضعی کورتیزون نیز می‌تواند به او کمک کند. اما دوباره یادآوری می‌کنیم که این نوع محصول را بدون دستورالعمل معین پزشک استفاده نکنید. 

منبع: پارسه گرد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان پریسا
23 خرداد 92 9:13
سلام.ممنون برای پاسختون.
مواردی رو که گفتید حتما پیگیری میکنم.


سلام
خواهش میشه، براتون آرزوی سلامتی داریم
یک عدد مامان
24 خرداد 92 9:26
سلاممممممممم



آقا ما همین اول کاری بگیم که اصلا بی معرفت نیستیم... گفته باشیم!

یه مدت نبودیم درست!در مدرسه غیبت داشتیم درست! وبلاگمان تا عنکبوت بسته درست! ولی دلیل موجه داریم برای خودمان ... (بیماری مادر از یک طرف، تصادف پدر از طرف دیگر و ... شکر خدا الان بهترند ) خلاصه اینکه دلمان برای تک تک دوستان تنگ شده بود حسابی!مخصوصا شما استاد جونیا



نظرمان در مورد پست:والا این ورجکایی که میشناسیم شب که میشه دو هزار رقم مشکلات پیدا میکنن! اکثرشم بخاطر اینه که چند دقیقه دیرتر بخوابن



استاد جونی یه لحظه روتو بکن اونور ما یه سوءاستفاده ای از اینجا بنمائیم!

مامانه پریسا جونی از اهواز:من پیغامتو دیر دیدم خانومی،وبلاگت سنگینه واسم باز نمیشه .بیا وبلاگ قند و عسل شمارتو برام بذار بیشتر با هم در ارتباط باشیم




سلام مامان خانوم

ان شاالله که حال پدر و مادر عزیزتون هرچه زودتر و کاملتر خوب بشه

شانس آوردید... دیگه میخواستیم نمره انضباطتون رو کم کنیم! نمیدونم چرا هر وقت نیت می کنیم که یه گلایه ای بکنیم و قسمت مامان های فعال مدرسه رو بتکونیم شستتون خبردار میشه و یه سر میزنید سک سک می کنید و دوباره چشممون به در مدرسه سیاه میشه و خبری از شما نمیشه!

میشه گفت چند وقته که از بین مامان های فعال فقط مامان پریسا جون و مامان روشای عزیز به ما سر میزنن و وقتی هم میان لطف دارن و نسبت به مطالبی که جدید گذاشته شده اظهار نظر میکنن که همین جا از این دو بزرگوار هم تشکر می کنیم و مامان علی خوشتیپ هم خیلی کمتر از قبل به مدرسه میان. البته احتمالا هر کدوم از مامان ها دغدغه ها و گرفتاری های خاص خودشون رو دارن و کمتر فرصت می کنن به نت بیان چه برسه بیان مدرسه!!!!!

به هرحال خیلی خیلی خوشحالیم که دوباره شاهد حضور شما مامان خوب و عزیز هستیم. گاهی خیلی دلمون براتون تنگ میشه اما به قول خودتون میایم می بینیم وبلاگ خودتون هم تار عنکبوت بسته و خیلی وقته به روز نکردین

در مورد سوء استفاده تون هم باید بگیم که اینجا مدرسه ای هست که حرف زدن همشاگردی های اون باهم دیگه خیلی پسندیده و لذت بخشه. اتفاقا توی سفر قشنگی که مامان پریسا جون به شهر شما داشتن ازشون سراغ شما رو گرفتیم که گفتن موفق نشدن با شما تماس بگیرن.

روزهای خوب و خوشی رو براتون آرزو داریم
جینا
24 خرداد 92 23:26



ممنون از حضورتون
مریم (مامان روشا)
25 خرداد 92 18:33
آخی چه عکسی گذاشتید
حالا من یه مشکل دیگه دارم اونم اینه که روشا وقتی میخوابه نصف شب بیدار میشه میگه نمیتونم با بینیم نفس بکشم کلی نق میزنه تا دوبار بخوابه به دکترشم گفتم ولی میگه این چیزها برای بچه ها طبیعیه ولی واقعا" براش ناراحت میشم


الهی...
شاید هوای اتاقش خشکه، دستگاه بخور سرد براش بذارید. یا موقع خواب زیر سرش رو بلندتر بذارید. خوشحال میشیم اگه مامانی در این زمینه تجربه ای داره برای مامان روشای عزیز و ما بنویسه
محيا ماه من
25 خرداد 92 22:33
سلام
ممنون از اينكه به ما سر زديد
قربونتون برم نظر لطفتونه
سايت خيلي قشنگ و پر محتوايي داريد
بازم به ما سر بزنيد و خوشحالمون كنيد

خوشحال ميشم اگه منو جز دوستاتون قرار بديد و منم همينطور


سلام مامان عزیز، ممنون از لطفتون.
چشم ان شاالله خدمت میرسیم
شما هم به جمع مامان های مدرسه اضافه شدید
مامان ماریا
26 خرداد 92 10:43
خیلی ممنون من هم خیلی خوشحال شدم که به جمع مدرسه ی مامان ها پیوستم


نظر لطف شماست، امیدوارم بتونیم چیزهای خوبی از همدیگه یاد بگیریم
مامان ماریا
26 خرداد 92 13:36
در واقع این شما هستین که با وبلاگ بسیار خوبتون ما رو از بهترین مطالب آگاه می کنید و این افتخار منه . انشاا...


خواهش می کنیم. خوشحالیم از حضورتون و پیوستنتون به جمع گرممون.
یک عدد مامان
27 خرداد 92 12:41
وووی یا خدا!
خوب شد به موقع حاضری زدم پس! اگه نمره انضباطم کم میشد کلی دپرس میشدم گناه بودم

ولی جدی من شخصا کوچکترین فرصتی پیدا کنم سریع میام مدرسه، واقعا حیفم میاد مطالب به این خوبی و قشنگی رو از دست بدمولی خب چیکار کنم که گاهی وقتا بدجور سرمون شلوغ میشه



یه تشکر خیلی خیلی خیلی ویژه از شما استاد جونیا که بی ریا و خالصانه دارین برای مدرسه زحمت میکشین .سلامتی و موفقیت شما آرزوی قلبی منه


آره واقعا خیلی خوب شد اومدین! مدرسه ی مامان ها بدون مامان هایی ک نظرات خوبشون رو منتقل می کنن و همه استفاده می کنیم گرمی نداره.
خواهش می کنیم. حضور شما برای ما باعث دلگرمیه....
مریم (مامان روشا)
29 خرداد 92 15:03
اتفاقا بخور سر دارم ولی توی اتاقش نذاشتم ...حتما" انجام میدم بهتون خبر میدم...مرسی از راهنماییتون


خواهش میکنیم
ان شاالله که موثر باشه. منتظر خبرتون هستیم.
مامان پریسا
3 تیر 92 20:29
میدونید چند بار پشت سر هم به این پست سر زدم که ببینم که ایا جواب دادید یا خیر و ایا پست جدید هست یا خیر.....
که خبری نبود و امروز که اومدم با کلی پست جدید روبرو شدم.
خدایی پست هاتونو دوست دارم ودلم هم نمیاد از هیچ کدوم بگذرم باید بخونم و گاهی یه مطلبی رو سیو کنم. شاید باورتون نشه من یه فایل دارم به اسم آموزشی از مدرسه
کلی مطلب از اینجا داخلش سیو کردم. البته با اجازه ی شما...
الان هم برم سراغ یک عدد مامان فک کنم پشت سرش غیبت کردم.
>
راستی ای کاش کامنت ها رو زودتر تایید میکردید .البته میدونم خیلی گرفتار هستید




] شما همیشه به ما لطف داشتید و دارید، و م ا شرمنده محبت هاتون هستیم باور کنید چند وقتی هست میخوایم ترتیب مامان های فعال رو تغییر بدیم و شما و مامان روشا رو بالاتر از بقیه بذاریم و البته تقدیر ویژه ای هم از شما و ایشون در مدرسه داشته باشیم اما هنوز جور نشده... اما حتما این کار رو انجام خواهیم داد.
راستی به خاطر شما امشب نظرات رو با موبایل تایید کردیم!
>ارتباط خوب شما مامان ها رو که میبینیم دلمون شاد میشه؛ شما هم دلشاد باشید ان شاالله. سلام برسونید