مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

بیماری های کودکان در شب؛ تب

1392/3/5 10:58
نویسنده : یه مامان
3,726 بازدید
اشتراک گذاری

علائم بیماری بسیاری از کودکان به طور معمول شب‌ها بد‌تر می‌شود اما شما با کمی برنامه ریزی و با کمک راهنمایی ‌های نیم شبانۀ ما می‌توانید به آنچه که برای بهتر شدن حال کودکتان تا فردا صبح نیاز دارید، دست یابید...

چرا شب‌ها بد‌تر می‌شود؟

 دمای بدن به طور طبیعی سرِ شب افزایش می‌یابد، بنابراین تبی که در طول روز خفیف بوده است، هنگام خواب به راحتی بالا می‌رود.

چه کار باید کرد؟

 اول، تب او را اندازه گیری کنید (اگر کودکتان زیر ۶ ماه است دمای مقعدی او را اندازه گیری کنید. بهتر است تا زمانی که اجازه بدهد از این شیوه استفاده کنید). در صورت مشاهدۀ هر گونه تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراددر نوزاد زیر ۳ ماه، سریعاً با پزشک تماس بگیرید. همین مسأله در خصوص تب بالا در هر کودکی که با سستی بدن، استفراغ، اسهال، خشکی گردن یا جوش غیرطبیعی همراه باشد، صدق می‌کند.
در غیر اینصورت، مقداری استامینوفن به او بدهید. نیم ساعت صبر کرده و دوباره دمای بدن او را بررسی کنید. اگر هنوز تب او شروع به پایین آمدن نکرده و بیش از یک سال سن دارد، به او مقداری ایبوپروفن نیز بدهید. می‌توانید این دارو‌ها را با هم با نیم ساعت فاصلۀ زمانی بدهید. فقط یادتان باشد که استامینوفن را هر ۴ ساعت یک بار و ایبوپروفن را هر ۶ ساعت یک بار می‌توان به او داد (هر زمانی که به او دارو می ‌دهید را یادداشت کنید تا طبق ساعت پیش بروید.

در ضمن اگر خیلی دست پاچه نیستید، می‌توانید برای کمک به کاهش تب او را با آبی که دمای آن هم دمای محیط باشد، حمام کنید. و حتماً قبل از اینکه دوباره بخوابد با دادن مقداری آب به او (یا شیر خشک، یا شیر خودتان اگر نوزاد است)، آب بدن او را تأمین کنید. صبح با پزشک او تماس بگیرید، شاید از شما بخواهد که کودکتان را به نزد او ببرید.

منبع: پارسه گرد

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

عسل مامان کسری
6 خرداد 92 10:38
با سلام و تشکر از اینکه به وب پسر من سر زدین . باید بگم خوشحالم که با محیطی مثل مدرسه مامانها آشنا شدم و تا اونجایی که بتونم راجع به موضوعی که اطلاعاتی داشته باشم نظر میدم .
راجع به موضوع بیماریهای کودکان . واقعا من تب و اسهال و استقراغ تجربه کردم خیلی سخته و باید بگم بعضی وقتها استامینوفن تاثیری نداره اون موقع اگه به دکترم دسترسی ندارین میتونید هر 6 ساعت یا 4 ساعت از شیاف استفاده کنین تا هرچه زودتر تب پایین بیاد و در مورد استفراغ و اسهالم باید بگم که در مواردی هم اسهال شدیده باید از ام آر اس (سرم خوراکی) فقط به جای آب استفاده کرد تا آب بدنشون کم نشه . ولی باید بگم پسر من از 8 ماهگی آلرژی غذایی داره به تمام فرآورده های گاوی - سویا - مواد افزودنی . دعا کنید زودتر خوب شه و اگر راجع به آلرژی غذایی اطلاعات دارین خوشحال میشم به من هم بگین. در ضمن پسر من 18 ماهه اس.

سلام مامان مهربون
از اینکه شما هم به جمع مامانای مدرسه اضافه شدید خرسندیم، امیدواریم که جزو مامانای فعال مدرسه باشید و همیشه از نظرات و تجربیات خوبتون بهره مند باشیم.
ممنون از این همه تجربه ی گرانبها
مامان بریسا
21 خرداد 92 11:14
معمولا این جور مواقع اول استامینوفن میدمم بعد هم پاشویه. واقعا تاثیر داشته.


بله، همینطوره
مامان سپهر كوچولو
13 تیر 92 10:34
سلام پسر من 2روز ديگه واكسن داره ولي قطره استامينوفن رو برميگردونه من ميترسم تب كنه ميشه لطفا منو راهنمايي كنيد؟

سلام مامان مهربون
اتفاقا من هم با دخترم همین مشکل رو داشتم، در واقع واکسن 6 ماهگیش این مشکل به اوج خودش رسید. اگه کمی هم تنش داغ بشه اصولا برگردوندنش بیشتره، به خاطر همین قبل از اینکه برای واکسن زدن بردینش بهش قطره رو بدین.
نکته ی دیگه اینکه نوع قطره هم مهمه، بعضی از انواع قطره ها رنگ و بوی بیشتری دارند، برای بچه هایی که حساس هستند اصلا خوب نیست.
آرزوی سلامتی و موفقیت داریم براتون
مامان سپهر كوچولو
14 تیر 92 15:47
ممنون از راهنمايي هاي خوبتون.


خواهش می کنیم مامان مهربون