مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

بیماری های کودکان در شب؛ خروسک

1392/3/1 19:10
نویسنده : یه مامان
3,405 بازدید
اشتراک گذاری

علائم بیماری بسیاری از کودکان به طور معمول شب‌ها بد‌تر می‌شود و این می‌تواند آسایش کودکتان را به شدت برهم زند. خوشبختانه با کمی برنامه ریزی و با کمک راهنمایی ‌های نیم شبانۀ ما می‌توانید به آنچه که برای بهتر شدن حال کودکتان تا فردا صبح نیاز دارید، دست یابید...

چرا شب‌ها بد‌تر می‌شود؟

این سرفه‌های شبیه صدای خروس معمولاً نتیجۀ عفونت ویروسی است که قسمت بالایی مجرای تنفسی او و محفظۀ صوتی کودک را درگیر کرده است و معمولاً وقتی کودک سرماخورده است، این مشکل بروز می‌یابد. زیرا سرماخوردگی باعث تورم تارهای صوتی می‌شود.

این سرفه‌ها همچنین ممکن است با تنفس پر سروصدا و سریع همراه باشد. خروسک تقریباً همیشه شب‌ها به بد‌ترین حالت خود می‌رسد. بخشی از این مسأله به دلیل تغییر جریان خون به سمت مجرای تنفسی در اثر دراز کشیدن است. به علاوه، هوای خشک نیز می‌تواند آن را بد‌تر کند.
چه کار باید کرد:

دکتر آندریا لیدز((Andrea Leeds، پزشک اطفال بلمور، نیویورک، و عضو کمیتۀ آکادمی پزشکی اطفال امریکا می‌گوید:

«در آغاز ایبوپروفن مناسب کودک را به او بدهید تا شدت تورم مجاری تنفسی و ناراحتی او کاهش یابد.» (اگر سن کودکتان کمتر از ۱۲ ماه است، از دادن ایبوپروفن به او صرف نظر کنید، مگر اینکه پزشکتان قبلاً استفاده از آن را مجاز کرده باشد) « سپس لباس او را در آورید به جز پوشک یا لباس زیرش را. دوش حمام را بازکنید تا بخار کند. با او ۱۵ دقیقه در حمام بخار آلود بنشینید. پس از آن- دکتر لیدز می‌گوید این مهم‌ترین بخش است- لباسش را بپوشانید و پتو را به دور او بپیچید و او را به هوای خنک شب ببرید (یا اگر تابستان است، در فریزر را باز کنید و او را حداقل ۵ دقیقه در مقابل فریزر یا دستگاه تهویه هوا نگه دارید). بخار مجرای تنفسی او و تار‌های صوتی‌اش را شل می‌کند و هوای سرد هم تورم آن را کاهش می‌دهد»

این ترکیب استفاده از بخار آب و هوای سرد اغلب علائم بیماری را تا روز بعد که می‌توانید او را به دکتر ببرید، مهار می‌کند. 

منبع: پارسه گرد

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان پریسا
1 خرداد 92 16:12
فکر میکنم قبلا هم در موردش پست داشتید ولی واقعا ضروریه متاسفانه خیلی شایعه و خیلی از بچه ها باهاش درگیر میشن.


بله همینطوره، قبلا هم یه پست اختصاصی درباره خروسک گذاشته بودیم. معلومه که خوب درس می خونید
مامان دو تا فرشته ناز
18 شهریور 94 3:09
سلام ممنونم از وبلاگ اموزندتون موفق باشید
یه مامان
پاسخ
خواهش می کنم، سلامت باشید