مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

اسباب بازی های خطرآفرین

1391/12/12 7:00
نویسنده : یه مامان
5,406 بازدید
اشتراک گذاری

چه بسیارند وسایل و اسباب بازی هایی که نه تنها موجبات رشد کودکان را فراهم نمی سازد بلکه سبب وارد آمدن صدمه بدنی فکر و حتی اخلاقی فرزندان هم می شوند...

 

کودکان علاقه مند به فعالیت و بازی هستند و با هر نوع شی ء و وسیله به بازی می پردازند، به نوعی خود را سرگرم می کنند. آنها توجهی به سودبخشی بازی و اثرات آن ندارند فقط می خواهند بازی کنند.

بدیهی است که بازی کودکان همواره متأثر از وسایل و ابزاری است که در اختیار دارند. یکی از گرفتاری های جوامع مصرف کننده این است که تولیدکنندگان و فروشندگان وسایل مربوط به نوزادان و کودکان از علاقه و دلبستگی والدین نسبت به رفاه، سلامت و رشد کودکان سوء استفاده کرده و با بهره گیری ازکم اطلاعی آنان در مورد مراحل رشد و نیازهای کودک هر روز وسایل و کالاهای جدید و غالبا غیر ضروری و بعضا مضر را به صورت اسباب بازی، پوشاک و لوازم التحریر و غیره عرضه می کند.

امروزه صنعت اسباب بازی بعد از صنایع نظامی دومین تجارت سودآور جهانی است. توجه به کیفیت و کمیت تولید، توزیع و مصرف اسباب بازی در کشورمان که به لحاظ جمعیتی، از بافت بسیار جوانی برخوردار است، لازم و ضروری است.(1)

هر اندازه والدین از نحوه شکل گیری شخصیت و نیازهای کودکان کم اطلاع تر باشند، به همان اندازه زمینه را برای سودجوییِ سودجویان آماده تر می سازند.

باید والدین آگاه باشند که هر چیزی را تحت عنوان رفاه کودک و اسباب بازی خریداری ننمایند. همان طور که در مورد مواد غذایی کودک دقت و وسواس به خرج می دهند که سالم و بهداشتی باشد و آلوده نباشد، باید به غذای روحی و روانی (اسباب بازی، کتاب، برنامه های تلویزیون و ...) آنان توجه نمایند.

چه بسیارند وسایل و اسباب بازی هایی که نه تنها موجبات رشد کودکان را فراهم نمی سازد بلکه سبب وارد آمدن صدمه بدنی فکر و حتی اخلاقی فرزندان هم می شوند.

والدین دقت داشته باشند چه بسا اسباب بازی ای که برای فرزند دلبندشان تهیه نموده اند باعث صدمات جسمی و حتی مرگ او را فراهم نمایند.

یک نگاه سطحی به آمار حوادث نشان می دهد که هر سال تعداد زیادی از کودکان به وسیله اسباب بازی های خود صدمه می بینند، ناقص می شوند و حتی در برخی مواقع، جان خود را از دست می دهند. برای مثال به چند مورد زیر اشاره می کنیم:

ـ بازیچه ای که به شکل موشک ساخته شده بود چشم پسربچه هفت ساله ای را کور کرد.

ـ بچه یک ساله ای در اثر قورت دادن چشم شیشه ای عروسکش خفه شد.

ـ پرتاب دارت (وسیله ای که سر آن از میخ نوک تیز درست شده و انتهای آن یک چهارپر هدایت کننده دارد که برای نشانه گیری از آن استفاده می شود) چشم پسربچه ای را کور کرد و به اعصاب مغزی وی صدمه زد.

اینها نمونه ای از دهها و شاید هم صدها حادثه ای است که هر روز در سراسر جهان برای کودکان اتفاق می افتد و همان طور که اشاره شد باعث نقص عضو یا مرگ ایشان می شود.

متأسفانه خیلی از تولیدکنندگان فقط به فکر منافع مادی خود هستند و در مواردی که در کشور خودشان فروش این گونه وسایل ممنوع شده است آنها را به سایر کشورها خصوصا کشورهای جهان سوم صادر کرده اند.(2)

والدین به هنگام خرید اسباب بازی به نکات زیر توجه نمایند:


1 ـ کودک شما بسیاری چیزها را از راه دهان فرا می گیرد، مثلاً اینکه چیزها چه مزه ای دارند: شیرین یا ترش، تلخ یا معمولی، همین طور اینکه چرا احساسی در دهان ایجاد می کنند و داغ یا سرد، نرم یا سخت هستند.

آنها همه چیز را به سوی دهان می برند. اشیاء ریز مانند هسته میوه، پول خُرد، دانه تسبیح، سنجاق قفلی، تکمه و هر چیز مشابه دیگری را می بلعند. بسیاری از این اشیاء از روده های کودک می گذرد و همراه مدفوع از بدنش خارج می شود، اما اشیایی مانند سوزن، سنجاق و استخوان های ریز و تیز خطرناک هستند.

اگر فرزند شما جسمی صاف مانند هسته آلو را بلعید، ناراحت نباشید و خروج آن را کنترل کنید ولی اگر با خوردن جسمی دچار دل درد، استفراغ یا ناراحتی شد به ویژه اگر جسم بلعیده شده تیز باشد، باید فورا او را به پزشک یا بیمارستان برسانید. دادن مسهل به این گونه کودکان، نه تنها سودی ندارد، بلکه ممکن است زیان آور نیز باشد.

بعضی از اشیاء دیگر مانند مکعب های ساختمانی، لگوها، دکمه ها، بادام زمینی و ... ممکن است مجاری هوا را مسدود کنند و موجب خفگی شوند،(3) لذا توصیه می شود تا سن سه سالگی اسباب بازی هایی در اختیار کودک قرار دهید که موجب خفگی او نشود.

2 ـ کودکان مخصوصا بین 18 تا 6 ماهگی با لذت تمام به همه چیز گاز می زنند و از آنجایی که دندان های شیری، بسیار تیز هستند، باید اسباب بازی های کودک را کاملاً آزمایش کنید و هر چیزی را که در اثر گاززدن بشکند، بخصوص اجسام نوک تیز و لبه دار فلزی و پلاستیک سخت و شکننده باید کنار گذاشته شود. برای این کودکان اسباب بازی های نرم و حتی الامکان قابل شستشو و نشکن تهیه نمایید.

3 ـ اگر تمام یا قسمتی از اسباب بازی که برای کودک خود تهیه می کنید از سرب ساخته شده باشد، خطر جدی او را تهدید می کند. سرب به علت نرمی زیاد به دست کودک مالیده می شود و به هنگام خوردن چیزی وارد بدن شده و باعث مسمومیت تدریجی و شدید در آنها می شود و تماس با آب، هوا، خاک یا اشیاء آلوده به سرب، علت اصلی این مسمومیت هاست.

تنفس در هوای آلوده و مصرف آب های آلوده به سرب نیز از جمله عواملی است که در زندگی شهری امروز، گاه اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. و گاه در اسباب بازی های کودکان از رنگ هایی که دارای سرب هستند، استفاده می شود.

کودکان در مراحل اولیه رشد برای شناخت اشیاء و محیط اطراف هر چه را پیدا کنند به دهان می برند و با خوردن لایه رنگی روی اشیاء و اسباب بازی ها به طور مستقیم در معرض مسمومیت با سرب قرار می گیرند.

گاهی نیز والدین برای سرگرم کردن کودک، نشریات و روزنامه ها را به دست او می دهند و کودک نیز ضمن بازی، روزنامه را به دهان برده و مرکب آن را می خورد و مقدار قابل توجهی سرب وارد بدن خویش می کند.

تنفس کودکان به هنگام رنگ آمیزی منازل نیز خطرناک است زیرا در رنگ آمیزی، معمولاً به دلیل استفاده از رنگ های سرب دار، هوا آلوده به سرب می شود.

از علل دیگر، می توان این مواد را برشمرد: جوشاندن آب برای تهیه شیر کودک درون ظرفی که در آن سرب به کار رفته، استفاده از آب لوله هایی که شیر آنها مدت زیادی بسته بوده است، نگهداری آب میوه و آب در ظروف سرب دار، مسمومیت به سرب می تواند منجر به بیماری های گوارشی، روانی، مغزی و در نهایت مرگ کودک شود. کودکان زیر 6 سال بیشترین قربانیان این مسمومیت ها هستند.(4)

بر اساس تحقیقات پژوهشگرانِ دانشگاههای مالزی، کودکان روستایی به دلیل برخورداری از هوای سالم و بدون سرب از ضریب هوشی و توانایی مغزی بیشتری نسبت به کودکان شهری برخوردارند.

دکتر زیلینا هاشم، کارشناس محیط زیست این کشور می گوید: «کودکان روستایی کمتر از کودکان شهری در معرض مواد شیمیایی مانند سرب ـ که وجود آن در محیط زیست در رشد مغز تأثیر می گذارد و ریه ها را نیز به خطر می اندازد ـ قرار دارند. همین دلیل برتری هوش آنهاست. وی می افراید: وجود بیش از 10 میکروگرم سرب در هر دسی لیتر از خون، می تواند در ساختار مغزی فرد تأثیر منفی بگذارد. هر گاه مقدار سرب موجود در خون از این حد فراتر رود، هوش و تحرک مغزی فرد تحت تأثیر قرار می گیرد و قدرت حافظه کاهش می یابد(5)

وقتی تصمیم به تهیه و یا ساخت یک اسباب بازی می گیرید توجه داشته باشید که قسمت های گوناگون آن خوب به هم متصل شده باشد. قسمت های متصل شده به وسیله چسب و یا قطعات پلاستیکی، طوری نباشد که زود از هم جدا شده و یا بشکند، چون ممکن است قسمت های شکسته شده به کودک شما آسیب برساند. دقت داشته باشید که تکمه ها و قطعاتی که به جای چشم ها و نوک بینی عروسک های پارچه ای و پنبه ای استفاده شده کاملاً سفت و محکم در جای خود متصل شده باشند که کودکان به آسانی نتوانند آن را از جای بکَنند و ببلعند.

از تهیه اسباب بازی هایی که دارای لبه های تیز هستند و یا ممکن است زود بشکنند و در نتیجه لبه های تیز پیدا کنند خودداری کنید.

همچنین از خرید اسباب بازی هایی که نوک تیز دارند و یا سیخ کباب ها که ممکن است کودک به عنوان شمشیر استفاده کند و از خرید یا تهیه اسباب بازی دارای چرخ های دندانه دار، بخصوص اگر آن دندانه ها به نحوی ساخته شده اند که تیز می باشند و ممکن است انگشتان کودک شما لای آن گیر کند خودداری کنید.

6 ـ بعضی از اسباب بازی های پرسر و صدا (تفنگ و تپانچه) که امروزه متداول شده ممکن است صدمات جبران ناپذیری بر کودکان وارد آورد. تفنگ و تپانچه ممکن است مورد علاقه کودکان باشد ولی نه برای هر سن و سالی.

امروزه بیشتر این اسباب بازی ها به نحوی ساخته شده اند که در آنها می توان از انواع و اقسام ترقه ها و حتی در بعضی از آنها از فشنگ های صدادار بهره جست. متأسفانه کودکان علاقه دارند که بچه های دیگر را غافلگیر کرده و تفنگ را در نزدیک گوش آنان به صدا در آورند.

اگر چنانچه در چنین حالاتی موفق به چکاندن ماشه و ایجاد صدا شوند ممکن است پرده گوش کودک صدمه دیده و برای همیشه از داشتن یک گوش سالم محروم شود و یا اینکه پرده گوش کودک آسیب ببیند و موجب آزار و اذیت او شود.

7 ـ یکی دیگر از اسباب بازی های خطرناک آنهایی هستند که برای به حرکت در آوردن شان از نیروی برق استفاده شده است. این گونه اسباب بازی های برقی را برای کودکان کمتر از 13 سال خود به هیچ وجه تهیه نکنید.

این نوع اسباب بازی اگر چه دارای ترانسفورماتوری هم باشند که برق 220 ولت منزل را به برق با ولتاژ کم تبدیل کند باز هم برای کودکان خطرناک است. زیرا اغلب بچه ها بعد از مدتی بازی با آن وسیله، بدون آنکه آن را جمع و جور کنند و در گوشه ای بگذارند آن را در وسط اتاق رها می کنند.

والدین بدون توجه به این مسئله ممکن است در حین عبور، روی آن پا گذاشته و یا با پای شما به گوشه ای پرتاب شود و در نتیجه بدون آنکه کسی متوجه شود در سیستم برقی آن اشکالی به وجود آید و بعد بار دیگری که کودک شما بخواهد از آن استفاده کند ناراحتی جبران ناپذیری برای شما به وجود بیاورد. با بهره گیری از ترانزیستورها، اکنون تمام اسباب بازی های برقی را به صورتی که با قوه کار می کنند ساخته اند که به هیچ وجه خطرناک نیستند.(6)

8 ـ اسباب بازی ها نقش مهمی در زندگی کودک بازی می کنند. کودکان به اسباب بازی هایی نیازمندند که بتوان آنها را حرکت داد، تغییر داد و دستکاری کرد. اسباب بازی هایی دارای ارزش روان شناختی هستند که کودک در آن نقش فعالی داشته باشد، اسباب بازی هایی که بسیار خودکار یا بسیار کامل باشند چیزی برای انجام دادن کودک باقی نمی گذارند.

هر گاه شما یک ماشین کوکی یا قطار کوکی بخرید و در اختیار کودک قرار دهید، او در تمام روز این ماشین کوکی را کوک می کند و رها می سازد و به آن نگاه می کند و شادی می نماید. این گونه اسباب بازی ها محتوی جالبی ندارند و کودک هیچ گونه تلاش فکری انجام نمی دهد، و در مقابل اسباب بازی، موجودی منفعل، تماشاگر و فاقد ابتکار و خلاقیت است.

مثلاً وقتی دو نوع ترن در اختیار کودک قرار دهید که یکی از آنها فلزی، رنگ شده و کاملاً شبیه به قطار واقعی و دیگری چوبی و ساده که واگن های آن جدا می شود و کودک کارهای مختلفی می تواند با آن انجام بدهد، کودک از اسباب بازی فلزی، رنگ شده و کامل که ممکن است ظاهری جذاب نیز داشته باشد خیلی زود خسته می شود ولی از نوع دومی که کودک می تواند بر روی آن کار کند، تغییر دهد، جدا کند و با به کارگیری نیروی ابتکار و تخیل خود کارهای مختلفی انجام دهد، بیشتر خوشش خواهد آمد.

پی نوشتها: ــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ حاج بابایی، مرتضی، مجله فرزند سالم، بهمن ماه 1375، ص37.

2 ـ تمرساز، زهرا، پیوند، خردادماه 1367، ص26 ـ 25.

3 ـ اسپاک، بنیامین، تغذیه، تربیت و نگهداری کودک، ص491 ـ 490.

4 ـ سعادت، سعید، مجله فرزند سالم، بهمن ماه 1375، ص38.

5 ـ رشد جوان (مجله)، فروردین 77 ـ 1376، ص43.

6 ـ تمرساز، زهرا، پیوند، خردادماه 1367، ص29

 پدیدآورنده: محمدرضا مطهری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

یک عدد مامان
13 اسفند 91 0:20
انقدر کامل و جامع و خوب و مفید توضیح دادین که جای هییییییییییچ حرفی باقی نمی مونه!
من فقط در زمینه ی اسباب بازی یه نظری دارم و اونم اینه تا یکی دو سالگی که هیچ ، ولی بعد از اون باید اجازه بدیم خود ِ بچه هامونم یه نقشی در انتخاب وسایل داشته باشن! خیلی از ما پدر مادرا فکر میکنیم و خودمون تصمیم میگیریم . مثلا احساس میکنیم یه پازل برای بچه مناسبه در صورتی که اگه از خود ِ بچه بپرسیم مثلا میگه من ذره بین میخوام! نظر خودشو و همچنین علائق خودشون خیلی مهمه!
و دیگه اینکه تا گفتن فلان وسیله رو میخوایم اگه براشون تهیه کنیم براشون زود بی ارزش میشه و سریع یه درخواست دیگه از ما میکنن.باید یاد بگیرن که هیچ چیزی بی زحمت به دست نمیاد و مثلا الان اگه از من یه اسباب بازی میخواد باید 10 تا کار خوب بکنه یا درس دیکته یا ریاضیشو با نمره ی خوب بگذرونه تا به خواسته اش برسه


نکته ی مهم:من یه کم سرم شلوغه خانوم معلم، هر موقع فرصت بشه بدو بدو میام مدرسه ، فکر نکنی شاگرد تنبل شدما ! (آیکون یه عالمه خجالت کشیدن)



اینا برای شماست


سلام مامان عزیز
ما همیشه و در هر پستی که توی مدرسه میذاریم منتظر نظرات و پیشنهادات شما مامان خوب هستیم حضور شما و مامان های دیگه در مدرسه باعث خوشحالی و افتخار ماست و بارها گفتیم که همین حضور گرم شما کلی به ما انرژی میده
امیدواریم هرکجا هستید خوب و خوش و سلامت باشید. فقط یه سئوال داشتیم؛ میخواستیم بدونیم این کار که گفتید اگه بچه از من یه اسباب بازی میخواد باید 10 تا کار خوب بکنه یا درس دیکته یا ریاضیشو با نمره ی خوب بگذرونه تا به خواسته اش برسه ؛ به نظرتون چقدر درسته و تاثیری که میخواستید رو گذاشته یا نه
یک عدد مامان
16 اسفند 91 23:15
از همون موقعی که امین و متین کوچولو بودن یاد گرفتن که به هیچ وجهی امکان نداره با جیغ و داد و گریه به خواستشون برسن، و دیگه اینکه "صحبت کردن" توی خونه ی ما خیلی اهمیت داره!
حالا ربط این دو تا موضوع رو میگم
در مورد خرید اسباب بازی مثل همه ی بچه ها قند و عسل هم ممکنه هر چیزی به نظرشون جذاب بیاد بگن:مامان اینو برامون میخری؟ اگه از لحاظ قیمت گرون باشه و یا بار علمی نداشته باشه و یا باطری بخوره و با برق کار کنه و چه میدونم از لحاظ ظاهری و کاربردی از نظر من یا باباشون تأیید نشه همون دلایل رو برای پسرآ توضیح میدیم و اونا هم قبول میکنن(دقت کنید هیچوقت گولشون نمیزنیم، و قشنگ میگیم به این دلیل این اسباب بازی خوب نیست!)
الان و در حال حاظر قند و عسل با ben10 و batman و قهرمانهای این چنینی کاملا آشنا هستن و طبیعتا هر جا عروسک یا وسیله ای با شکل این قهرمانا میبینن دلشون میخواد اون رو داشته باشن ولی من اصلا صلاح نمیدونم پسرآم فکرشون بیش از حد به این شخصیتهای خیالی و پوچ مشغول باشه و از طرفی چون اکثر همسن و سالهاشون به صورت رقابتی دائم از فیلمها و وسایل با آرم اون شخصیتها استفاده میکنن ، اگه من جلوی سلیقه و علاقه ی پسرآ رو بگیرم بزرگترین اشتباه رو در حق اونا انجام دادم! چون بچه ها(کلا همه ی انسانها) از هر چیزی که محروم بشن بیشتر به اون کشش پیدا میکنن و این جزء ذات آدمهاست .بذارید با یه مثال ساده شفاف سازی کنم
مثلا وقتی پسرم میگه برچسبهای بنتن رو میخوام ، نمیام براش هی توضیح بدم که این بنتن خوب نیست و شخصیتش توی تربیتت اثر بد میذاره و ... (حرفهای سنگین و بزرگونه که به درد دنیای کودکانه ی اونا نمیخوره!)
من بهش پیشنهاد میدم بیاین عکسهای بنتن رو دانلود کنیم و پرینت بگیریم و بعد با قیچی اونا رو برش بزنیم و رنگ آمیزی کنیم! این حرکت خیلی برای پسرآ جذابه ! چون اولا میبینن که من به سلیقشون احترام گذاشتم، دوما موقع انتخاب تصاویر از اینترنت ما دنبال تصاویر "قشنگ" میگردیم(با این طرز فکر پسرآ اون تصاویری که وحشتناک و چندش آور هست با پیشنهاد خودشون کنار گذاشته میشن) ، کار با دستگاه پرینت هم برای بچه ها فوق العاده هیجان انگیز و باحاله ( ) و بعد هم که میشینیم و رنگ آمیزی میکنیم و دورش رو برش میزنیم و میچسبونیم به دیوار اتاقشون!
درسته ما بالاخره عکسهای بنتن رو میزنیم به اتاق ولی این عکسهای ما به صورت گلچین شده است و با برچسبهایی که در بازار رایجه خیلی فرق داره!
تا حالا نشده امین و متین روی خرید یک اسباب بازی که من یا بابا تائیدش نکردیم پافشاری کنن و در عوض خیلی وقتا اسباب بازیهایی که دوست دارن به صورت هدیه از طرف من و بابا دریافت میکنن و گاهی با انجام کارای خوب و جمع کردن ستاره به خواستشون میرسن.

یه نکته : من فکر میکنم چون پسرآم دوقلو هستن و خواه ناخواه یه حس رقابت و همکاری بینشون هست اون مورد "جمع کردن ستاره با انجام کارای خوب" خیلی براشون جالبه و با کمال میل و رغبت دوس دارن هر چی زودتر ستاره های بیشتری جمع کنن.


به بـــــه چه نظر طولانی و مفید و پرنکته ای
ممنون که اینهمه برای نوشتنش وقت گذاشتید. تجربه ای که در مورد عکس و پرینت و رنگ آمیزی و اینا گفتید خیلی برامون جالب بود و ان شاالله از این تجربه ی شما استفاده خواهیم کرد همیشه پذیرای این تجربه ها و راه حل های ساده و کاربردی و مادرانه ی شما و مامان های دیگه هستیم.
فقط یک نکته که به ذهنمون میرسه و با اجازه ی شما لازم میدونیم برای مامان هایی که میخوان این تجربه ی شما استفاده کنن بگیم و البته می دونیم که مامان خوبی مثل شما حتما بهش توجه داره اینه که چون فضای اینترنت سرشار از عکس هایی هست که برای بچه ها خوب نیست و ممکنه در طی فرایند جستجو به صورت تصادفی بیاد و بچه ها ببینن مامان های عزیز می تونن از قبل خودشون تعدادی عکس پیدا کنن و در شاخه ای روی کامپیوتر ذخیره کنن تا بچه ها از بین اونا انتخاب کنن.
باز هم از شما ممنونیم
فرشته
20 اسفند 91 0:24
خیلی مفید و جامع بود ممنونم


خواهش می کنیم مامان فرشته ی آسمونی
مامان پریسا
20 اسفند 91 2:38
قسمت اول پست که در مورد مضرات اسباب بازی خطرناک بود خیلی ترسوندم.

ولی از قسمت دوم که پیشنهاد دادید که چه وسایلی تهیه کنیم خیلی خوشم اومد.

راستش من وقتی میخوام برای پریسا اسباب بازی بخرم اصلا سمت اسباب بازی فروشی ها نمیرم
اینجور مواقع پاتوق من فقط کتابفروشی ها و قسمت وسایل هوش هستش. خودم خیلی دوست دارم که برای پریسا از این جور لوازم ها تهیه کنم.البته عروسک و ... که به سنش مربوط باشه هم داره ولی قسمت اعظم وسایلش از چیز هایی هست که باید باهاشون کار کنه و سر همشون کنه.
حتی برای کادو و برای تولد بچه های دوست و اشنا هم باید حتما برم سراغ اینجور وسایل.
کلا دیگه بلد نیستم برم از اینجور .سایل خطر ناک بخرم.

کار خوب و پسندیده ای انجام میدید مامان عزیز، لازم شد برای تولد کوچولوهامون دعوتتون کنیم
مامان پریسا
20 اسفند 91 2:45
راستی در مورد سوالی که از یک عدد مامان پرسیدید با اجازه من یه جواب دارم.

بله ما امتحان کردیم. هم من برای داداشهای کوچکترم و هم بچه های اقوام و شدیدا هم جواب داده.
یعنی بچه یاد میگیره برای به دست آوردن چیزی که دوست داره باید زحمت بکشه.
چند روز قبل پسر خواهرم بهم گفت خاله، اقا معلم بهمون گفته برای هر 50 تا بیست در دیکته یه جایزه میگیریم (البته به نظرم 50 تا دیگه خیلی زیاده ) و خیلی خوشحال بود که تا حالا موفق شده 30 تا بیست بگیره.

این کار، هم باعث میشه بچه ها در درسشون تلاش کنن و هم این که به چیزی که دلشون میخواد میرسن و هم این که یاد بگیرن به دست اوردن هر چیزی به همین آسونی نیست و باید تلاش کرد.
البته نباید زیاده روی بشه و بچه شرطی بشه و فقط برای رسیدن به جایزه درس بخونه.

جا داره دوتا تشکر از شما بکنیم
یکی به خاطر وقتی که گذاشتید و برامون این نکات رو نوشتید و یک تشکر ویژه به خاطر توجهی که به نظر همکلاسی هاتون داشتید
مامان فرشته ها
21 اسفند 91 11:07
سلام
اجازه ببخشید غیبت ما طولانی شد،نتمون مشکل داشته و هنوزم داره
مطلب بسیار مفیدی بودهم از شما که بابت ارسال این مطلب روی صفحه وقت گذاشتید و دقت نظر دارید روی مطالب مفید و کاربردی تشکر میکنم
هم از همکلاسی های خوب و فهمیده و باسواد خودم که کلی ازشون چیز یاد میگیرم:
X
درباره سوالتون باید بگم روش تعیین جایزه درباره همه بچه ها جواب نمیده..من خودم تو دوران مجردی درباره خیلی از کوچولوهای دور و برم امتحان کردم و جواب داد،درباره دخترم هم همینطور،اما درباره پسرم تا الان به هیچ وجه جواب نداده حتی یه بار محض رضای خدا
ولی در کل روش خیلی خوب و در اکثر موارد موثریه
درباره نظر دوست گلم راجع به اینکه به پسراشون توضیح نمیدن راجع به اینکه بن تن و حالا هر چیزی تو این مایه ها خوب هست یا نه و....من موافقم که نباید به بچه ها حرفهای قلمبه سلمبه زد و اصلا مخالفم با اینکه مستقیم نظر خودمون رو درباره مسئله ای که به اونا مربوطه بگیم...اما فکر میکنم بد نباشه اگه به زبون خودشون گاهی براشون توضیح بدیم که چرا به نظر ما خوب نیست بعضی برنامه ها رو ببینن و بعضی اسباب بازی ها رو داشته باشن


سلام مامانمهربون
امیدواریم مشکل اینترنت شما خیلی زود برطرف بشه و بتونیم بیشتر از تجربیات شما استفاده کنیم
ما از شما هم به خاطر اینکه مطالب رو اینقدر با دقت مطالعه می کنید ممنونیم و هم به خاطر اینکه به نظرات بقیه ی همکلاسیهاتون اینقدر اهمیت میدین و نقطه نظرات و تجربیات عملیتون رو درموردش بیان می کنید.
و در نهایت ممنونیم به خاطر حضور گرمتون

یک عدد مامان
21 اسفند 91 22:42
چقدر من اون بالا توضیح دادم، فکر نکنید پرحرفما!


در مورد استفاده از اینترنت مشکلی نداریم چون همه چی زیر نظر من و بابایی انجام میشه! و البته پسورد و برنامه های جانبی هم واسه احتیاط گذاشتیم که انشاالله موردی پیش نیاد

از همکلاسیا ممنون که با دقت مطالب رو میخونن، منم خیلی وقتا از لابه لای صحبتهای دوستان نکات خیلی خوب و آموزنده ای رو یاد میگیرم و ایضا خیلی خوشحال میشم که میبینم ماشالا مادران فهیم و با درایتی دارن نسل آینده رو تربیت میکنن، واقعا جای تحسین دارن مامانا، مخصوصا مامانای این مدرسه


اختیار دارید، ما عاشق نظرات طولانی و پرمایه هستیم
ما هم از شما مامان های مدرسه و همفکری ها و تجربیاتی که با هم مبادله می کنید خیلی لذت میبریم و ان شاالله استفاده می کنیم. حتی سئوالاتی که گاهی میپرسید و یا با همفکری هم به جواب میرسیم یا بعضا برا پیدا کردن جوابشون یه تکونی به خودمون میدیم و یه کوچولو بررسی و تحقیق می کنیم هم برامون آموزنده است
ممنون از همه ی شما