مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

کتاب سازی 19

1391/10/25 19:01
نویسنده : یه مامان
5,746 بازدید
اشتراک گذاری

 

کتابی که در این قسمت یاد خواهیم گرفت برای کودکان سه تا پنج سال (و حتی خودِ ماچشمک) می تواند جذاب باشد. با هم ببینیم...

 یک کتاب بر اساس مفاهیم پایه برای کودک خود درست کنید. کودکان در این سن باید برخی مفاهیم عمومی مانند بزرگ، کوچک، بلند، کوتاه، سبک، سنگین و ... را بدانند.

این مفاهیم را به صورت کتاب درآورید.

یه دفتر چهل برگ تهیه کنید.

هر دو صفحه روبروی هم را برای موضوع های در ارتباط با هم قرار دهید. مانند:

بزرگ و کوچک                                                چاق و لاغر

بلند و کوتاه                                                   سبک و سنگین

 

 بالا و پایین                                                  داخل و بیرون

 

موضوع های ضد هم را نیز به همین ترتیب کار کنید. مانند:

شب و روز

تمیز و کثیف

مهربان و بداخلاق

و...

به این ترتیب تمام این دفتر را با توجه به چنین مفاهیمی کامل کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

یک عدد مامان
27 دی 91 13:06
نظر من اینه که فوق العاده اس!

یعنی من عااااااااااااشق اینم که یه بچه کوچولو رو بنشونم و مُخشو به کار بگیرم
یعنیا دیدن چشمای کنجکاو و ذوقی که بعد از کشف یک مساله میکنه واسه من انقده جذابیت داره که نگو ! حالا این کتابه هم بهترین گزینه واسه این کاره...ما یه دخمل هشت ماه و یک هفته ای داریم (همون که من خاله اش میشمااااا....یادتونه؟) یعنی وقتی باهاش بازی میکنم یا یه عکسی وسیله ای حیوونی چیزی نشونش میدم، انقده عکس العملاش شیرینه که حد نداره...خیلی خودمو کنترل کردم که درسته قورتش ندادم تا حالا

این پست معرکه بود و به دلمان نشست بدجور

نظر شما و ذوق زدگیتون هم به دل ما نشست بدجور
خوش به حال نی نی خواهرتون با این خاله ی خوب و پرررررررررانرژِی
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
30 دی 91 1:16
بااجازه من لینکتون می کنم


ممنون از لطفتون، باز هم پیش ما بیاید
مریم (مامان روشا)
30 دی 91 12:52
ممنون...منم این بخش از وبتون رو خیلی دوست دارم....روشا تضادهارو میدونه ولی میتونم با کمک خودش این کتاب رو براش درست کنم ...میدونم که خوشش میاد
میسسسسسسسسسی

خوشحالیم که خوشتون اومده، بله وقتی به کمک خودش درست کنید میتونه خیلی براش لذت بخش تر هم باشه. خوشحال میشیم عکسی از هنرمندی شما و دخترگلتون رو برامون بفرستید
موفق باشید
مامان پریسا
2 بهمن 91 9:15
سلام. خسته نباشید.عالی بود.
پریسا همچین کتابی داره.
مامانش واسش درست کرده.


سلام مامان عزیز
خدا قوت، اگه میشه عکس کتابش رو برای ما هم بفرستید تا توی مدرسه بذاریم
زهره
2 بهمن 91 10:34
آفرین چه قدر خوب و زیبا . من که مامان نیستم اما به شما مادران تبریک می گم

ممنون، خیلی لطف کردید که به مدرسه ی مامان ها تشریف آوردید
مامان حلما
3 بهمن 91 14:28
سلام خیلی جالبه حلما کتاب خیلی دوست داره وهمش دلش میخواد براش نقاشی بکشم منم حتما این دفترچه رو درست میکنم ممنون


سلام مامان عزیز
خوشحالیم که خوشتون اومده، می تونید کتابسازی های قبلی که در مدرسه وجود داره رو هم ببینید شاید اونا هم براتون جالب باشه
مامان فرشته ها
12 بهمن 91 0:59
عالیهجواب میده
به همه مامانایی که این کار رو نکردن توصیه میکنم تجربه ش کنن حتی اگر مثل من نقاشیشون خوب نیست در صورت لزوم میتونن از تصویر مورد نظر(اونایی رو که اصلا نمیتونن شبیه بکشن)پرینت بگیرن و تو دفتر بچسبوننشاید ظاهرش زیاد شیک نشه اما هم واسه خود مادر و هم واسه بچه خیلی مفیدتر و جالبتر از اینه که بره کتابای اموزشی رو واسه بچه بخره
من چند سال پیش واسه دخترم که اونموقع نی نی محسوب میشد درست کردم (و فکر نمیکردم یه روز جایی بخونم که به مادرا همچین توصیه ای بکنن..خوشمان آمدو الانم واسه پسرم از همون استفاده میکنم

چه جالب
خیلی ممنون که تجربه ی عملیتون رو برامون نوشتید خوشحال میشیم عکس کتابتون رو برامون بفرستید تا به اسم خودتون به این مطلب پیوست کنیم
مامان آنی
14 بهمن 91 18:36
وای خداجون خیلی جالبه من عاشق این کارام البته هنوز برای دخملم زوده ولی حتما از این پست به موقع استفاده می کنم خیلی ممنون


خیلی خوشحالیم که خوشتون اومده؛ براتون آرزوی موفقیت داریم
مامان ماهان
19 بهمن 91 15:57
سلام. ایده خیلی جالبی بود ممنون.


سلام مامان عزیز
خشوحالیم که براتون جالب بوده
مامان پریسا
21 بهمن 91 11:01
سلام.

چشمممممممم حتما میفرستم


به به سلام مامان پریسا خانوم
خیلی ممنــــــــــــــــــون، پس منتظریم
هما
23 بهمن 91 23:09
يعني من از الان درست كنم؟يا بذارم ني ني بياد بعد؟من از ذوق اين كارا دارم ديوونه مي شم كه!


پیشنهاد می کنیم که از الان به فکر درست کردنش باشید،چون وقتی که کوچولوی نازنینتون بیاد دیگه فرصتی برای این کار پیدا نمیشه ;-)