مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

همسر دوست داشتنی16؛ صمیمانه با زن و شوهر 9

1391/6/29 13:00
نویسنده : یه مامان
6,229 بازدید
اشتراک گذاری

در ادامه ی مطلب آداب عروس آوردن برای مردان و یک راز مردانه برای زنان رو دنبال می کنیم...

 

قبل از شروع ، یادآوری می کنیم که در قسمت «همسر دوست داشتنی 6؛ مقدمه ای بر ذکر وظایف همسران در مقابل هم » تذکری داده شد، حتما قبل از خواندن این قسمت به آن تذکر توجه کنید تا ان شاءالله نتیجه ی خوبی برای شما داشته باشد.

 *************************************************************** 

فقط آقایان بخوانند...

 يادت مى‏آيد وقتى مراسم عروسى گرفته بودى، با چه شور و شادى، همسر خويش را به منزل خود آوردى!

همه فاميل جمع شده بودند و چه جشن باشكوهى برگزار كرده بودى!

آن لحظه از بهترين لحظات زندگى شما بود و پيوند مقدس شما مانند پيوند دو ستاره بود.

اما نمى‏دانم آن لحظه دعا هم كردى؟ آيا آداب عروس به خانه آوردن را انجام دادى؟

شايد آن موقع خبر نداشتى كه عروس آوردن هم آداب دارد؟

اما اكنون من مى‏خواهم اين آداب را برايت بگويم.

از عروس خانم مى‏خواهى كه با وضو وارد خانه شما شود.

و خودت هم قبل از اينكه عروس پا به خانه بگذارد وضو مى‏گیری!

دو ركعت نماز مى ‏خوانى!

و شكر خدا را به جا مى ‏آورى و بر محمد و آل محمد صلوات مى ‏فرستى

آنگاه عروس وارد خانه تو مى ‏شود.

اكنون تو دست به دعا بر مى ‏دارى و از همه مهمانان مى ‏خواهى تا به دعاى تو «آمين» بگويند.

حال تو بايد چه دعايى بكنى؟

اين دعا خيلى مهم است.

گوش كن!

خدايا، محبّت همسرم را به قلب من ارزانى كن

رضايت و خوشحالى او را به من كرم نما

پيوند ما را پيوندى شايسته قرار بده.

اين دعايى است كه در آن لحظه بايد بكنى!

شايد بگويى كه آخر چرا در آن موقع دعا كنم؟

مگر نمى ‏دانى كه در آن موقع درهاى آسمان باز مى ‏شود؟

امام صادق فرمود:

درهاى آسمان در چهار موقع باز مى ‏شود:

هنگامى كه باران رحمت مى ‏بارد، هنگامى كه فرزند به صورت پدر و مادر، نگاه مى ‏كند، هنگامى كه در كعبه باز مى ‏شود، هنگامى كه ازدواجى صورت مى ‏گيرد.

به هر حال، اين دعايى است كه تازه داماد بايد از خداوند درخواست كند.

من خيلى فكر كردم كه چرا اسلام براى لحظه ورود عروس به خانه شوهر اين برنامه دعا را قرار داده است؟

به راستى چند بار در دعاهايت اين خواسته را از خداوند طلب كرده ‏اى؟

در كدام آيين، مى ‏توانى دعايى به اين زيبايى بيابى!

«خدايا عشق به همسرم را به من روزى كن !«.

اگر همه مردان جامعه ما از صميم دل، اين دعا را مى ‏كردند، زندگى‏ ها چقدر زيبا و شيرين مى ‏شد.

من از صدها نفر سؤال كرده ‏ام كه آيا تا به حال از خدا خواسته ‏ايد كه شما را عاشق همسرتان قرار دهد؟

آنان از حرف من تعجّب كرده ‏اند!

آيا فكر كرده‏ اى چرا اين دعا را همان لحظه ‏اى كه عروس وارد خانه ات مى‏ شود بايد بخوانى؟

در روزهاى اول زندگى كه مشكلى وجود ندارد و همه همسر خود را دوست دارند!

پس چرا اين لحظه بايد دعايى اين گونه كرد كه خدايا، عشق به همسرم را در قلب من قرار ده.

اين يك رمز است، يك سمبل است!

لحظه ورود عروس به خانه تو، لحظه آغاز زندگى مشترك است!

لحظه مهم و حساسى است، اينجا بايد از خدا كمك بگيرى!

از او بخواهى كه او محبّت به همسرت را در قلبت بريزد و تا پايان عمر، او را دوست داشته باشى!

راستى چرا امام مى‏ فرمايد كه از همراهان عروس بخواه تا به دعاى داماد «آمين» بگويند؟

شايد ندانى كه پدر و مادر عروس، چقدر زحمت كشيده ‏اند، چه بى خوابى ‏ها كشيده ‏اند تا دخترى را تربيت كرده و اكنون در اختيار شما قرار مى ‏دهند.

امام مى‏ خواهد تا پدر و مادر عروس، دعاى داماد خود را بشنوند كه چگونه از خدا مى‏ خواهد كه همسر خود را دوست بدارد!

نمى‏ دانم در اين دنيا چيزى به اندازه شنيدن اين دعا، پدر و مادر يك دختر را خوشحال مى‏ كند؟

قسمت بعدى دعا را هم دقّت كن!

«خدايا ! كارى كن كه همسرم همواره از من راضى باشد».

شايد الآن غصه بخورى كه من اين آداب را نمى ‏دانستم و موقع عروس آوردن، اين دعا را نكردم.

ولى به قول معروف، ماهى را هر وقت از آب بگيرى تازه است!

همين الآن برخيز، وضو بساز و دو ركعت نماز بخوان و از صميم دل اين دعا را بخوان، كه خداوند فرموده است: «بخوانيد مرا تا اجابت كنم شما را».

****************************************************************

فقط خانم ها بخوانند...

وقتى براى تو مشكلى پيش مى ‏آيد چه كار مى ‏كنى؟

درست است، تلاش مى ‏كنى تا يك نفر را بيابى كه با او درد دل كنى و از اين راه، مقدارى آرام بشوى.

 آرى، براى زنان، درد دل كردن يك نياز طبيعى براى رفع فشارهاى روحى مى ‏باشد.

براى همين است كه وقتى متوجّه مى ‏شوى براى شوهرت مشكلى پيش آمده است نزد او مى‏ روى تا با او سخن بگويى، چون فكر مى ‏كنى او هم مثل تو نياز به همدم دارد.

اما اين كار تو نه تنها به شوهرت كمكى نمى ‏كند بلكه موجب آزار او مى ‏شود.

حتماً تعجّب مى‏كنى !

آرى،جاى تعجّب هم دارد و تو نمى ‏دانى كه چقدر خانواده ‏ها به خاطر ندانستن اين موضوع با مشكل روبرو شده ‏اند.

حالا من مى ‏خواهم يك «راز مردانه» را ياد تو بدهم و فكر نمى ‏كنم شوهرت تا به حال آن را به تو گفته باشد.

وقتى يك مرد با مشكلى روبرو مى‏ شود دوست دارد به گوشه تنهايى برود و در پشت ديوار سكوت پناه بگيرد.

حتماً ديده ‏اى كه شوهرت از محل كار به خانه آمده است و در دنياى خود فرو رفته است !

درست اين همان لحظه ‏اى است كه شوهر شما به «اتاق تنهايى» خود رفته است.

تو بايد بدانى كه شوهر شما به جاى آنكه با ديگران درد دل كند دوست دارد در تنهايى، به مشكل خود فكر كند و خودش راه حلّى پيدا كند و وقتى به راه حلّ مفيدى رسيد و به آرامش خود دست يافت از آن حالت انزوا خارج مى‏شود.

آرى، زنان با همصحبتى با ديگران به آرامش مى ‏رسند اما مردان با فكر كردن و يافتن راه حلّ است كه به آرامش مى‏رسند.

پس بگذار شوهرت در مسير يافتن راه حل گام بردارد و چون راه حل مشكل خود را يافت و به آرامش رسيد خودش سراغ تو خواهد آمد.

او در موقعى كه در اتاق خلوت خودش است 95% حواسش به مشكلش مى‏ باشد و براى همين نمى ‏تواند در اين لحظه، نياز محبّت تو را پاسخ بدهد.

تو بايد در اين موقع صبر كنى و نگران هم نشوى و بدانى كه اين حالت شوهرت كاملاً طبيعى است.

به زودى او از اتاق خلوت خود بيرون مى ‏آيد و دوباره همان شوهر مهربان تو مى ‏شود به شرط اين كه او را مقدارى، راحت بگذارى.

پس به من قول بده وقتى ديدى شوهرت، در فكر فرو رفته است، لحظاتى او را به حال خودش بگذارى و اين قدر نگران نشوى.

پس از امروز ديگر از اين رفتار شوهر خود نگران نمى‏ شوى چون آن را طبيعى مى ‏دانى و خوب مى ‏دانى كه اگر شوهرت در دنياى خود فرو رفته است به هيچ وجه از تو و زندگى تو ناراحت نيست بلكه دارد در اتاقِ تنهايى خود سير مى ‏كند و به زودى به اتاقِ عشق باز خواهد گشت.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

مامان علی خوشتیپ
29 شهریور 91 13:35
ممنون از مطلبتون
ما هم شب عروسیمون(آخر شب)وضو گرفتیم و نماز حاجت خوندیم و یه مراسمات قشنگی خونواده شوهرم اجرا کردن...یادش به خیر

رازی که در مورد مردان گفتید که باید بدونیم ،منم میدونستم



به قول بچه ی یکی از اقوام «شما چقدر آدم میدونستی هستید!»
مامان پریسا
29 شهریور 91 18:29
سلام
ممنون که به یادمون بودید
عید شما هم مبارک.

خوب من نمیدونم نی نی های خانم های معلم دخملی هستن یا پسملی
هر چی هستن تمام روزهاشون مبارک باشه.





خیـــــــلی ممنون مامان عزیز، هر دو جورش رو داریم
مامان پریسا
29 شهریور 91 18:45
خدا براتون نگهشون داره در صحت و سلامت
الهی امین


ممنون، خدا پریسا جون رو هم برای شما و شما رو برای اون حفظ کنه
مامان پریسا
29 شهریور 91 18:48
مطلب بسیار زیباتون رو خوندم وکلی به گذشته برگشتم و خاطره برام زنده شد

من شب عروسی باوضو بودم. حتی به خلوت رفتم و نماز مغرب و عشا رو هم خوندم و الان که یادم میاد کلی لذت میبرم.

اون نماز حاجت و دعارو هم انجام دادیم و خدا ور شکر که تا حالا نتیجه اش رو دیدیم.

برای اون اتاق تنهایی هم با شما موافقم.
دقیقا" درست نوشتید.
وقتی که موفق به حل مساله میشن خیلی خوشحال و سرحال تر از همیشه پیشمون برمیگردن.....


آفرین به شما مامان نمونه
ان شاالله که کانون گرم و پرمهر خانواده شما روز به روز پر محبت تر و گرم تر و صمیمی تر بشه
مریم(مامان روشا)
30 شهریور 91 1:42
چقدر جالب و زیبا...دقیقا" همینه که میگید من که دلم میگیره دوست دارم گریه کنم و حرف بزنم تا اروم بشم ولی همسرم کم حرف میشه...اوائل خیلی گیر میدادم که چی شده که به من نمیگی ولی دیگه خیلی وقته که نه ...البته سخته! اولش میپرسم وقتی چیزی نمیگه ادامه نمیدم ...


آفرینن به شما مامان خوب و همسر نمــــــــــــونه
مریم(مامان روشا)
30 شهریور 91 1:43
راستی روز دختر هم برای شما مبارک باشه حالا نی نی های شما دخترن یا پسر عکس نمیذارین!


خیلی ممنون، والا هر دوتاش رو داریم
مامان اهورا
30 شهریور 91 13:36
سلام مثل همیشه مطالبتون ارزنده وکارساز بود من هم موافقم و این مسئله رو تجربه کردم بازم ممنون از نوشته های خوبتون


سلام مامان عزیز
خیلی ممنون، لطف دارید
مامان علي خوشتيپ
30 شهریور 91 20:15
چرا اينقدر دستاي اين عروس و داماد پيره؟


هووووم؟!
بزنم به تخته دقت بالایی دارید!
مامانی
30 شهریور 91 23:32
سلام دست شما دردنکنه من شب عروسیم وضو گرفتم و کلی دعا برای خوشبختیمون کردم آخی یادش به خیر گوش شیطون کر خدا هم قربونش برم خوشبختی رو بهم هدیه داد و الان از ته دل احساس خوشبختی میکنم یه شوهر خوب و 2 تا بچه ناز خدایا شکرت
راستی من در مورد این خصوصیتی که از آقایون گفتین تو کتاب مردان مریخی زنان ونوسی خونده بودم و کاملا هم باهاش موافقم دنیای زن و مرد با هم متفاوته و این تفاوت باعث همچین واکنش های متفاوتی میشه

سلام مامانی عزیز
ان شاالله که همیشه خوشبخت باشید و روز به روز این حس خوشبختی براتون زیادتر بشه
شکر گزار این نعمت بزرگ الهی باشید که شکر نعمت نعمتت افزون کند

مامانی
4 مهر 91 9:30
سلام خوبین ! ما هم اون شب نصفه نیمه این ادابو به جا آوردیم یادش به خیر اون شب با تمام وجود از خدا خواستم کمک کنه زندگی خوب و آرومی داشته باشیم به زبونم نرفت ازش چیزای مادی رو بخوام فقط خواستم که بهمون کمک کنه خوبزندگی کنیم حالا 4 سال گذشته و خدا با همه بزرگیش تمام چیزایی رو که خواستم و نخواستم بهم داد
ممنون خدای خوبم
ومممنون از شما به خاطر این پست ارزنده

ببخشید که نظرات دیر تایید شد مامانی عزیز
ممنون که مرتب به مدرسه سر می زنید، می تونید اسم خودتون رو در بین مامان های فعال مدرسه ببینید
شادی
4 مهر 91 11:31
سلام دوست عزیز .اومدم تا ازتون کمک بخوام. رادین جونم تو مسابقه عکس آتلیه آسمان شرکت کرده. رای گیری شروع شده . اگر میشه یه کوچولو وقت بگذار برو به این آدرس
http://ranking.studio-sky.com/Festival.aspx?fid=2
و به رادین مستعلی رای بده.باور کن خیلی وقتتو نمیگیره . پیشاپیش از لطفت ممنونم



سلام
ان شاالله که رادین جان در همه ی مراحل زندگیش موفق و پیروز باشه
فرشته
4 مهر 91 12:42
سلام خیلی ممنون از مطالب زیبات


سلام
خواهش می کنیم، ان شاالله که مفید واقع بشه
مادر کوثر
4 مهر 91 15:03



سمانه مامان ستایش
4 مهر 91 16:14
سلام.
مطلبی که گذاشتین خیلی خوب و مفید بود.
لحن نوشته هم صمیمی بود برای همین به دلم نشست.


سلام مامان عزیز
ممنون از شما، خوشحالیم که خوشتون اومده
مامان وندا
9 مهر 91 3:38
سلام ممنون بخاطر مطالب ارزنده ای که گذاشتید
ما هم شب عروسیمون نماز خوندیم و برای همه دعا کردم......اما از همون شب از دست خانواده همسرم اشک ریختم و دلمو شکستن
کاش مردها هم می دونستن وقتی زنها دلشون میگیره باید درد و دل کنند........نه اینکه محلشون نذارن
شوهر من وقتی حال روحیم بده اونم کاری بکارم نداره تا خودم آروم بشم

سلام مامان عزیز
ممنون که به مدرسه ی خودتون سر زدید و خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده
خود شما باید سعی کنید با همسرتون صحبت کنید خواسته ها و رازهای زنانه ی خودتون رو و این تفاوت ها رو بهش بگید
شاید ایشون واقعا این نکته ی کلیدی رو نمیدونن و فکر می کنن شما هم مثل خودشون دوس دارید در موقع ناراحتیتون توی خودتون باشید و ترجیح می دید با کسی حرف نزنید
ان شاالله که کانون خانواده شما روز به روز گرم تر و پر از صفا و صمیمیت باشه
اتنا مامان روشا
18 مهر 91 14:25
سلام ببخشید من یک دختر 8 ماه و 4 روزه دارم آیا میتونم همه حبوبات رو بهش بدم ؟
نخود /عدس/ ماش/ لوبیا سفید و قرمز و چشم بلبلی و سفید/ لپه

سلام
بهتره در این زمینه با پزشک دختر کوچولوتون مشورت کنید، شاید خوندن این مطالب هم برای شما خالی از لطف نباشه
http://www.ninisite.com/content/index.asp?contentID=137


http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=5653
موفق باشید
مامان آینده
22 مهر 91 8:32
شبی که پا به خانه خودمان گذاشتیم زیباترین شب بود...با این که فاصله بین عقد و خانه خود رفتنمون یکم طولانی شد ولی باز هم زیبایی خود را نشان داد...
شب فراموش نشدنی بود

برای موضوع دوم هم متین فرموده بودین
ما خانم ها باید کمی فرصت دهیم مطمئنا وقتی حساسیت ما را نبینند خودشان لب به سخن می گشایند و اصولا ما دوست داریم یکی ازمون بپرسه چته ولی اون ها مریخی هستن دیگه عجیب و غریب
ان شاالله سایه همه مردها بر سر خانم هاشون باشه و بتونن با همکاری همدیگه فرزندان صالحی را تربیت کنند...
موفق باشید دو تا مامانی خوشجل من...
دخمل نی نیمو ببوس الهی قربونش بشه خاله مریم


سلام
خیلی خوشحال شدیم که به مدرسه ی مامان ها سر زدی و برامون نظر گذاشتی
ان شاالله که یکی از بهترین مامان های دنیا باشی
مامان نسترن
22 مهر 91 11:36
ممنونم . باور می کنین وقتی کتاب مردان مریخی رو می خونم ,حس می کنم نویسنده دقیقا از روی خصوصیات اخلاقی همسرم کتاب رو نوشته. یعنی اینقدر شباهت,خودمم نمونه کامل یه زن ونوسی.اما حیف که گوش سپردن به نصایح همیشه یکمی سخته.


سلام
بله واقعا دنیای مردان و زنان متفاوته و آگاهی از این تفاوت ها می تونه کمک بزرگی به شیرینی زندگی مشترک بکنه
براتون آرزوی موفقیت داریم
elahebha
4 آبان 91 21:03
سلام
مطلب جالبی بود
لینکتون کردم
البته نه مامانم و نه نی نی سایتی
به امید روزی که منم مامان شم
بهم سر بزن


سلام
ممنون از لطفی که به ما داشتید این باعث افتخار ماست که کسی که نه مامان هست نه نی نی وبلاگی به مدرسه ی مامان ها سر زده، براتون آرزوی بهترین ها رو داریم و به امید روزی که شما هم از بهترین مامان های دنیا بشید
وبلاگتون رو به مدرسه لینک کردیم
ستاره زمینی
21 آبان 91 12:19
خیلی خوشحالم که چنین وبلاگ جالبی را مشاهده کردم .خیلی مطالبتون کمک کننده است .خسته نباشید.


سلام
ممنون از لطفتون، خوشحالیم که به مدرسه ی مامان ها تشریف آوردید