مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه ی موفق 7؛ ایجاد قشنگ ترین لحظه ها برای بهترین کارها

1390/10/29 7:07
نویسنده : یه مامان
4,743 بازدید
اشتراک گذاری

 

در این قسمت تجربه ی موفق یه مامان رو با هم می خونیم که به زیبایی با استفاده از زیباسازی لحظه ها و محیط تونسته یه عمل رو برای فرزندش زیبا جلوه بده و فرزندش رو از اعماق وجود راغب به اون کار کنه.

با ما همراه باشید...

 

مامان موفقی تعریف می کرد که:

من برای دخترم از کوچیکی چادر نمازهای قشنگ می دوختم تا هر وقت که دلش می خواست با من مشغول نماز خوندن بشه، چادر خودش رو سرش کنه. وقت اذون هم که می شد من خودم چادر نماز قشنگم رو سرم می کردم و سجاده ام رو با عطر و گل های تازه تزیین می کردم تا اونجاییکه بوی گل و عطر تمام اتاق رو برمی داشت، بعد آماده برا نماز می شدم.

اینطوری دخترم هم از همون کوچیکی  عین رفتارای منو تقلید می کرد (البته سن زیر 7 سال اصولا کارهای بزرگ تر ها را به صورتی تقلیدی انجام میدن) و پیش من می ایستاد برا نماز. بعد از نماز هم با محبت اون رو بغل می کردم و کلی هم خودم و هم اون از این کار خوشمون میومد. یه جورایی موقع نماز برای ما شده بود موقع زیباتر شدن و مهربانتر شدن.

با این کار دخترم کم کم به نماز علاقمندتر می شد و نماز خوندن رو از هفت سالگی یاد گرفته بود. بعد از اینکه به سن تکلیف رسید هر 6 ماه یک بار و یا وقتی به سفر مشهد می رفتیم، چادر نماز و جانمازهای خیلی قشنگ براش تهیه می کردم و از ذوقِ اون چادر و سجاده ی جدید موقع اذون، آماده پای سجاده اش نشسته بود.

البته بعد از مدتی چادر نمازهاشو بلند می گرفتم که وقتی بزرگ شد هم قابل استفاده باشن و اسراف نشه، و بعد از اینکه دخترم عروس شد همه ی اون چادر نمازها و سجاده ها رو گذاشتم توی جهیزیه اش. تازه وقتی یکی یکی اونا رو باز می کرد اینقدر ذوق می کرد و یاد خاطراتش می افتاد و شاد میشد و برا شوهرش تعریف می کرد.

با این روش بدون اینکه من به دخترم نماز رو گوشزد کنم ، از همون بچگی به این مساله اهمیت می داد و همیشه نمازهاشو با عشق و علاقه اول وقت می خوند و مهمتر از همه اینکه نسبت به نماز بهترین خاطره ها رو داشت و همیشه حس خوبی به این فریضه داشت.

**********

همون طور که قبلا در «تربیت دینی 11؛ انتقال مفاهیم دینی با استفاده از بُعد زیبایی شناسی» اشاره کردیم ، با این کار، این مامان موفق، زیبایی نماز رو به دخترش هدیه داده و تونسته با استفاده از قاعده ی مجاورت به این امر مهم دست پیدا کنه.

البته این زیبایی رو اول باید در وجود خودمون ایجاد کنیم، به یاد داشته باشیم که نماز همه ی ما رو از شر شیطان دور خواهد داشت و آرامش رو به وجود انسان هدیه خواهد کرد.

همونطور که در آیه ی 45 سوره ی عنکبوت خداوند می فرمایند:

إنّ الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکرالله اکبر

 پس چه بهتر از اینکه این نهال ارزشمند رو در وجود خود و کودکانمان بکاریم و روز به روز با آبیاریِ اون استحکامش رو در وجودمون بیشتر کنیم تا به آینده ی خود و فرزندانمان اطمینان بیشتری داشته باشیم.

برای همه ی شما مامانای نمونه و فرزندان دلبندتون آرزوی موفقیت داریم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان پریسا
29 دی 90 9:35
چه کار زیبایی انجام دادن.

همینطوره!!!
مامان علي خوشتيپ
29 دی 90 13:02
كارشون قشنگ و تحسين برانگيزه
داداش كوچيكم ميگه من با يه يخمك اهل مسجد و نماز شدم.چون وقتي كوچيك بوده بابام به عنوان جايزه نماز خوندن و مسجد رفتن براش يخمك ميخريده
اينجوري نماز خوندن براش جذاب و البته شيرين شده

فكر كنم اينم يه تجربه موفق باشه

مطمئنا این هم یه تجربه ی موفقه
اتفاقا مشابه این رو هم از یه روحانی شنیدم که مسبب علاقه ی ایشون به مسجد علاقه ی شدیدِ ایشون به خرما بوده و پدر ایشون با اینکه وضع مالیِ خوبی نداشتند و روی گاری کار می کردند به پسرانشون می گفتند که مقداری از درآمد امروز رو بریم خرما بخریم و ببریم مسجد بخوریم. با این کار باعث شدن که با عشق و علاقه به مسجد برن...
خدا پدر بزرگوارتون رو براتون حفظ کنه و خیر دنیا و آخرت رو به ایشون عطا کنه.
تینا
29 دی 90 18:31
ممنون مطلب جالبی بود و عکس منظره اش هم خیلی رویایی بود

خواهش می کنیم، امیدواریم که بتونیم از تجربیات مامان های دیگه توی زندگیمون استفاده کنیم
مریم(مامان روشا)
29 دی 90 23:48
چه کار قشنگی منم خیلی دوست دارم روشا با ایمان بار بیاد و نماز بخونه البته تا الان که میخونه خیلی هم قشنگ ادای مارو در میاره دختر خالم هم براش یه چادر نماز خوشگل دوخته و جالب اینجاست که با من که نماز می خونه چادر سرش میکنه ولی با پدرش که نماز میخونه بدون چادره!

بچه ها توی این سن خیلی زیاد کارهای بزرگترها رو تقلید می کنن، امیدواریم وقتی که کمی بزرگتر شد با دقت و درایتی که به خرج می دید همینطور نمازهاش رو به زیبایی بخونه و دعا می کنیم که همونطور که دوست دارید با ایمان بار بیاد و بنده ی خوب خدا باشه طوری که خود خدا ازش راضی باشه ان شاالله
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
30 دی 90 1:00
سلام.تجربه جالبی بود.
عزیزی هم درمورد آموزش حجاب به دختران میگفت.وقتی دخترم خیلی کوچولو بود و میخواست روسری سر کنه.همش بهش میگفتم بذار بزرگ بشی اونوقت روسری بپوش.حالا برات زوده.
و این مدلی دخترش خیلی زودتر از سن تکلیف به سمت حجاب و روسری رفت و چون فکر میکرده بزرگ شده خیلی سعی میکرده روسری پوشیدن رو ادامه بده.
بعدش میگفت دخترم هر موقع از من چادر میخواست میگفتم تو حالا بهتره روسریهای رنگ روشن بپوشی.حالا حالاها وقت داری .وقتی برا خودت خانمی شدی واست میخرم. و این جمله رو بارها میگفته: هر وقت خانم شدی....
بعد میگفت وقتی 8 سالش شد از خالش خواستم کادو براش چادر بیاره.
دخترش خیلی از این کادو خوشحال میشه و مادر خودش رو ظاهرا توی عمل انجام شده میبینه و تسلیم میشه.
و این دختر هم خیلی با اشتیاق و لذت چادر میپوشه نه با اجبار.

سلام مامان عزیز
ممنون از اینکه تجربیات خودتون و آموخته هاتون رو در اختیار ما قرار میدید، طریقه ی گفتن و رفتار این مامان عزیز هم توی تجربه ی موفقشون بی تاثیر نبوده و تونستن با رفتار و گفتارشون این شور و اشتیاق رو توی دل دخترشون به وجود بیارن. بچه ها و در واقع همه ی آدما در درون خودشون حس کمال گرایی دارن و این مامان عزیز با گفتن اون جمله ی وقتی خانم شدی، روی این حس کودکشون دست گذاشتن و اون رو تحریک کردن
برای ایشون و شما و همه ی مامان های مهربون دنیا آرزوی موفقیت داریم

یک عدد مامان
30 دی 90 11:42
چقدر زیبا ! چقدر با سلیقه ! چقدر صبور !

تجربه ی قشنگی بود استاد جونی ، میسی برامون گفتین

سلام مامان عزیز، امیدواریم که همگی بتونیم از تجربیات خوب هم استفاده کنیم و تجربیات بد هم دیگه رو تجربه نکنیم
مامان بیتا
1 بهمن 90 8:31
نمایشگاه بین المللی سرگرمی کودک و نوجوان

محل برگزاري : تهران – محل دائمي نمايشگاه هاي تخصصي شهرداري تهران – بزرگراه چمران - جنب بوستان گفتگو

تاريخ برگزاري : 5الي 9 بهمن ماه سال 90
ساعت بازيد : 10 صبح الي 19 عصر
........................................................

منتظر دیدار شما در نمايشگاه تخصصي دنياي اسباب بازي، آموزش و سرگرمي هستیم.
زمان : 13 لغايت 16 بهمن ماه 1390 - ساعات بازديد : 10 لغايت 20
محل برگزاري:خيابان فاطمي، خيابان حجاب، مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان
........................................................

جت رو..............هدیه خلاقیت


زعفران بانو
21 مرداد 91 14:06
برای من که یک دختر 1 ساله دارم تجربه خوبی بود که یادش گرفتم

خوشحالیم که اینطور بوده، خدا دختر کوچولوتون رو براتون حفظ کنه و شما رو هم برای اون
مامان مهربد
23 اردیبهشت 92 10:21
خیلی زیبا بود


خوشحالیم که خوشتون اومده