مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تبریک عید

1390/8/24 7:00
نویسنده : یه مامان
3,766 بازدید
اشتراک گذاری

عید غدیر خم رو به شما مامان های مهربون و عزیز تبریک می گیم


غدیر، تنها نه به عنوان «روزى تاریخى‏» ، بلكه به عنوان یك‏ «عید اسلامى‏» مطرح است. عید بودن آن نیز، مراسم و سنتهاى خاصى‏ را مى‏طلبد و نه تنها باید آن را عید دانست، بلكه باید آن را عید گرفت و به شادمانى پرداخت و به عنوان تعظیم شعائر دینى، آن‏ را بزرگ داشت و برشكوه آن افزود، تا ارزشهاى نهفته در این روزعظیم، همواره زنده بماند و سیره معصومین (علیهم السلام) احیاگردد.

حسن بن راشد از امام صادق(ع) روایت مى‏ كند كه: به آن حضرت عرض‏ كردم: جانم فدایت! آیا مسلمانان را جز عید فطر و قربان، عیدى ‏است؟ فرمود: آرى اى حسن! بزرگتر و شریف ‏تر از آن دو. پرسیدم: چه‏ روزى است؟ فرمود: روزى كه امیرالمومنین (ع) به عنوان نشانه ‏راهنما براى مردم منصوب شد.

گفتم: فداى شما! در آن روز چه كارى ‏سزاوار است كه انجام دهیم؟ فرمود: روزه مى‏ گیرى و بر پیامبر و دودمانش درود مى‏ فرستى و از آنان كه در حقشان ستم كردند، به ‏درگاه خدا تبرى مى‏جویى. همانا پیامبران الهى به اوصیاء خویش‏ دستور مى‏ دادند روزى را كه جانشین تعیین شده، «عید» بگیرند. پرسیدم: پاداش كسى كه آن روز را روزه بگیرد چیست؟ فرمود: برابر با روزه شصت ماه است.

خوب است این روز را جشن بگیریم و به وسیله های ایده های جذاب و دوست داشتنی برای کودکان، داستان غدیر را برای کودکانمان تعریف کنیم و اهمیت این روز بزرگ را برای آنها بازگو کنیم. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان علي خوشتيپ
24 آبان 90 15:13
عيد بر شما و خانواده محترمتون مبارك
داستان عيد رو براي علي تعريف كردم.خيلي خوشش اومد...
توي اهواز كه خيلي به اين عيد اهميت ميدن چون تبليغات فرقه وهابيت داره بيداد ميكنه ...
امروز ما مولودي داريم.تشريف بياريد


ممنون، این عید بر شما هم مبارک باشه
خوشحالیم که علی آقای گل از این ماجرا خوشش اومده، ان شاالله که خدا در صراط مستقیم حفظش کنه
توی مولودی به یاد ما هم باشید و دعامون کنید
یک عدد مامان
26 آبان 90 17:32
خانوم اجازه !
توو شهر ما ( کاشان) به "عید غدیر" ، "عید سیدها" میگن و همه ی دوست و آشنا و فامیل به دیدن سادات میرن . منم از ساداتم واسه همین رفته بودیم منزل پدر و مادرم و این دو سه روز که نبودم اونجا بودیم که اینورا آفتابی نشده بودم . امیدوارم غیبتم رو موجه کنین

راسی ،عیدتون مبارک
واستون کلی آرزوهای خوب خوب دارم

عـــــــــید شما هم مبارک
نمی دونستیم سیدین، کاش زودتر می گفتین ازتون عیدی می گرفتیم ...
غیبتاتون هم موجهِ موجهِ... بالاخره شما یکی از فعالین مدرسه هستند دیگه ...