مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

سكسكه كودك

1390/8/9 19:30
نویسنده : یه مامان
4,871 بازدید
اشتراک گذاری

«سكسكه براي كودك مفيد است»، شايد شما هم اين جمله را شنيده باشيد و ممكن است كه واقعا درست باشد. به هر حال، سكسكه حالتي جزئي و بدون درد و عارضه است...

سكسكه به خاطر ورود هوا به معده كودك، در هنگام شيرخوردن به وجود مي آيد. انبساط ناگهاني معده به خاطر حجم زياد هوا، موجب انقباض ديافراگم مي شود و سكسكه را در پي دارد.
اين حالت در نوزادن زياد ديده مي شود و احتمالابه خاطر اين است كه پرده ديافراگم، هنوز به طور كامل رشد نكرده است. اما خود به خود و عموما در دو ماهگي كاهش مي يابد.
شايد اين حالت براي بدن كوچك نوزاد، حالتي عجيب و سخت باشد، اما در واقع اين انقباضات، همراه درد نيست، مشكلي براي او به وجود نمي آورد و معمولا باعث گريه اش نمي شود. همچنين بد نيست بدانيد كه كودك در دوران جنيني نيز سكسكه مي كند و اين حالت چندان برايش عجيب نيست، با اين تفاوت كه سكسكه جنين به خاطر هوا نيست، بلكه مايع آمنيون، موجب سكسكه مي شود.
در مواقع سكسكه كودك چه كنيم؟
هيچ كار خاصي لازم نيست انجام دهيد، فقط آرامش خود را حفظ كنيد تا سكسكه برطرف شود. اگر سكسكه طول كشيد، كودك را چند دقيقه به شكم صاف بخوابانيد. همچنين مي توانيد مقداري آب به او بدهيد. توجه داشته باشيد كه اگر كودك در حال سكسكه كردن است، بازهم مي توانيد با خيال راحت او را بخوابانيد.
در هر صورت سكسكه بعد از چند دقيقه متوقف مي شود. پس صبور باشيد...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

یک عدد مامان
9 آبان 90 22:55
ای جانم ... انقده این کوشولوها بامزه میشن وقتی سکسکه میکنن که نگو!

تصور کنین دو تا نی نی کوشولوی خوشمل ناناسی داشته باشین ،بعد از خوردن یه شیر مفصل ، هر دو تا رو کنار هم بخوابونین، بعد یهو ببینین نی نی اولیه شروع کرد به سکسکه کردن و بعدترشم ببینین نی نی دومیه هم سکسکه اش گرفت ... اولش نی نی ها تعجب میکنن و حتی یه کمی هم میترسن ... ولی بعد که می بینن یک عدد مامان بالا سرشون غش کرده از خنده اونا هم میخندن... البته خنده و سکسکسه قاطی میشه و کل قضیه خنده دار تر میشه!

جو گرفتم خاطره گفتم وسط بحث به این مهمی، ببخشید!

دسستتون درد نکنه، جالب بود


جالب بود، بعدا یه زنگ تفریح هم در این زمینه می ذاریم که براتون تجدید خاطره ی بیشتری بشه
مامان علی خوشتیپ
10 آبان 90 8:21
ممنون از مطلبتون
پس چیه میگن وقتی یه بچه سکسکه میکنه یعنی داره چاق میشه؟


خواهش می کنم مامان عزیز علی
نمیدونم، به هرحال بعضی وقتا قدیمی ها یکسری چیزهایی می گن که ممکنه مبنای طب سنتی داشته باشه و درست هم باشه!...
مامان پریسا
10 آبان 90 13:07
میدونید. قدیمیها نظرشون اینه که سکسکه نشونه چاق شدنه بچه هستش. ولی من هم با نظر شما موافقم و از زمانی که این موضوع را فهمیدم فقط صبر میکنم تا سکسکه برطرف بشه.

مامان علی آقای خوشتیپ هم همین رو گفتن! اما فعلا ما در اون زمینه اطلاعاتی نداریم
مامان ماهان عشق
10 آبان 90 21:39
اتفاقا قدیمیای ما هم همینو میگن:بچه ای که داره سکسکه میکنه میخواد چاق بشه.
خاطره یک عدد مامان خیلی بامزه بود.تصورش هم آدمو میخندونه.

بله واقعا همینطوره، پس شما هم منتظر زنگ تفریح بعدی باشید
مریم(مامان روشا)
11 آبان 90 0:51
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام ما اومدیم و چقدر دلتنگتون بودیم اونجا برای هدف بزرگی که دارید دعا کردم ایشالا به خواستتون برسید .
وای کلی عقب افتادیم
من عاشق سکسکه ی بچه هام خیلی باحال سکسکه میکنند روشا وقتی توی شکمم بود خیلی سکسکه میکرد و من تمام مدت از سکسکه کردنش لذت میبردم وقتی هم به دنیا اومد و سکسکه میکرد خواهرم میگفت که مادر شوهرش میگفته وقتی بچه سکسکه میکنه داره روده گشاد میکنه!!!

ســـــــلام مامانِ مهربون.
زیارتتون قبول باشه، خیلی خوشحالمون کردین که ما رو اونجا یاد کردین، ما هم براتون آرزوی موفقیت میکنیم.
در آینده در این مورد یه زنگ تفریح قرار میدیم که احتمالا براتون جالب خواهد بود.