مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نغمه ی دینی 5؛ میوه ها

1390/7/16 13:08
نویسنده : یه مامان
26,051 بازدید
اشتراک گذاری

 

 برای این قسمت شعرهایی رو انتخاب کردیم که به ما مامانا کمک می کنه تا ایجاد علاقه کنیم برای خوردنِ میوه هایی که بچه ها علاقه ای به خوردنش ندارن...

 

 ما می تونیم برای تشویق به میوه خوردن بچه ها، میوه رو در ظرف بچینیم و یکی یکی اونا رو برداریم و از جانب اون میوه ، همراه با تکون دادنِ اون میوه ، این شعر ها رو بخونیم.

هم شادی رو به فرزندانمون هدیه می کنیم و هم اون میوه رو...

مــن میوه ام، مــن میوه ام            مفیدم و خوشمزه ام

خــــدا چــه خـوب آفــریدم               برای شـــــما پروریدم

من بچه ها را دوست دارم              نشاط براشــون میارم

آخ نخــور مــرا نـشــسته                که مگس رویم نشسته

مگس بسی میکروب داره               خـــیلی مرضـــها میـــاره

 ***************************

البته برای این شعر می تونیم به جای گلابی ، از میوه های دیگه استفاده کنیم و براش شعر درست کنیم.

آی بچــه ها گلابی ام        یک میوه ی حسابی ام

نگاه کنید به شکل من       قشنگ و هم مامانی ام

به قدرت خدایِ خوب         جالب تر از شیرینی ام

*******************************

بعدا نوشت:

با تشکر از مامان علی خوشتیپ که به مدرسه لطف دارن:
میوه ها

اين ميوه هاي رنگارنگ
پر آب و شيرين و قشنگ
بعضي هستن خيلي درشت
بعضي قد بند انگشت
پيش از غذا بعد از غذا
ما ميخوريم ميوه ها را
ميوه ها ويتامين دارند
طعم ترش و شيرين دارند

********************

با تشکر از یک عدد مامان به خاطر شعرهای زیبایی که برامون نوشتن...

آلبالو
آلبالوام می بینی/می خوای منو بچینی؟
آویزم از شاخه ها / چون منگوله بچه ها
گاهی میشم مربا / یا شربتی گوارا
مثل شده رنگ من / مثل قندم توو دهن

انگور
دانه درشت و ریزم / خشک که میشم مویزم
بخور یه حبّه از من / ببین چقدر لذیذم
وقتی که نارس هستم / خوشه و دسته هستم
غورهام و ترش مزه / پوستم به رنگ سبزه
انگور میشم ، شیرینم / توو میوه ها ببینم

گلابی
شکم دارم این هوا / گلابی ام بچه ها
هم سبز و هم زرد رنگم / به چشم تو قشنگم
میوه ی تابستونم / توو خونتون مهمونم
تُرد و لذیذ و پر آب / بویم مانند گلاب

سیب
سیبم سیب شیرینم / توو سفره ی هفت سینم
هم سرخم و هم زردم / دوای هر چی دردم
می آیم از خراسان / کوچولو قدرم بدان
بردار منو با دندون / گازم بگیر نوش جون

انار
انارم و انارم / ترش و شیرین آبدارم
به سر یه تاج دارم / شادی برات میارم
دانه دارم فراوون / خورده میشم چه آسون
هر کس که منو دیده / دوستم داشته ، خریده
آبم کنید بچه ها / مفیدم برای شما

پرتغال
پرتغالم پرتغال / پیدا میشم توو باغات
گردم و پرتغالم /سبز ِ میوه ی کالم
نارنجی رنگ مرغوبم / پر طرفدار و خوبم
منو ببینه بیماری / از من میشه فراری
منو بخور بچه جون / تا بشی شاد و خندون

کشمش

گردو به کشمش میگه / میای بریم به گردش

کشمش میگه نه جونم / فکر نکنم بتونم

اون روزا انگور بودم / قوی و پر زور بودم

حالا شدم شکسته / انگور بازنشسته

به خاطر  متین!...نیشخند

کتری ِ آب ِ جوشم / همش دارم میجوشم

وقتی که داغه داغم / هرگز نیا سراغم

این کار کار ِ مامانه / مامان چه مهربانه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

یک عدد مامان
12 مهر 90 10:49
خیلی قشنگ بود .... ممنون

منم چند تا شعر درباره میوه ها بلدم ، میام اینجا مینویسم(الان یه کم وقتم کمه نمیشه ، ببخشید)

اون شعر ویز ویز جیز جیز رو خییییییییلی دوس داشتم . دیشب مامانمو داداشم اینا رو نشوندم و واسشون خوندم گفتم یاد بگیرین واسه بعدها لازمتون میشه خیلی خیلی سلیقتون رو برای انتخاب پستاتون دوس دارم ... خیلی خوبین کلا !

هوار تا تشکر

شکلک خجالت!!!!
خواهش میکنیم مامانِ مهربون. چقدر خوبه که مامان و داداشتون اینقدر حوصله به خرج می دن! خوش به حال قند و عسل به خاطر داشتن هانواده ی به این خوبی و با حوصله ای.
راستی ما منتظر شعرای قشنگتون در مورد میوه ها هستیم.
توی پرانتز بگیم که : ذوقِ شما برای این شعرها و بازی ها ما رو به وجد میاره
ما از شما ممنونیم
مامان پریسا
12 مهر 90 11:20
خسته نباشید. نوشتم تا برای پریسا بخونمش.

سلامت باشید. موفق و موید باشید
مامی
12 مهر 90 12:37
سلام من سوده مامان آنیسا هستم یه وبلاگ واسه مامانا درست کردم اگه دوست داشتین به من و دخترم سر بزنین خوشحال میشم بوس واسه نی نی شما
http://ssana90.blogfa.com/
http://ana89.niniweblog.com/

موفق باشید مامانِ مهربون
مامان ماهان عشق ماشین
12 مهر 90 15:51
سلام.ممنون.اتفاقا ماهان قبلا عاشق گلابی بود ولی امسال لب نزد.حالا میریم سراغ گلابی و شعر شما

سلام مامان مهربون
نوش جان
مامان ماهان
14 مهر 90 16:29
ممنونم از شعرای خوبی که مینویسین

خواهش می کنم، لحظات شادی داشته باشید
مامان علي خوشتيپ
15 مهر 90 2:35
قشنگ بود ممنون.
اينم يه شعر براي همه ميوه ها كه ناراحت نشن
اين ميوه هاي رنگارنگ
پر آب و شيرين و قشنگ
بعضي هستن خيلي درشت
بعضي قد بند انگشت
پيش از غذا بعد از غذا
ما ميخوريم ميوه ها را
ميوه ها ويتامين دارند
طعم ترش و شيرين دارند


ممنون مامان مهربون. از این شعر قشنگتون توی همین پست استفاده کردیم.
یک عدد مامان
15 مهر 90 12:56
آلبالو
آلبالوام می بینی/می خوای منو بچینی؟
آویزم از شاخه ها / چون منگوله بچه ها
گاهی میشم مربا / یا شربتی گوارا
مثل شده رنگ من / مثل قندم توو دهن

انگور
دانه درشت و ریزم / خشک که میشم مویزم
بخور یه حبّه از من / ببین چقدر لذیذم
وقتی که نارس هستم / خوشه و دسته هستم
غورهام و ترش مزه / پوستم به رنگ سبزه
انگور میشم ، شیرینم / توو میوه ها ببینم

گلابی
شکم دارم این هوا / گلابی ام بچه ها
هم سبز و هم زرد رنگم / به چشم تو قشنگم
میوه ی تابستونم / توو خونتون مهمونم
تُرد و لذیذ و پر آب / بویم مانند گلاب

سیب
سیبم سیب شیرینم / توو سفره ی هفت سینم
هم سرخم و هم زردم / دوای هر چی دردم
می آیم از خراسان / کوچولو قدرم بدان
بردار منو با دندون / گازم بگیر نوش جون

انار
انارم و انارم / ترش و شیرین آبدارم
به سر یه تاج دارم / شادی برات میارم
دانه دارم فراوون / خورده میشم چه آسون
هر کس که منو دیده / دوستم داشته ، خریده
آبم کنید بچه ها / مفیدم برای شما

پرتغال
پرتغالم پرتغال / پیدا میشم توو باغات
گردم و پرتغالم /سبز ِ میوه ی کالم
نارنجی رنگ مرغوبم / پر طرفدار و خوبم
منو ببینه بیماری / از من میشه فراری
منو بخور بچه جون / تا بشی شاد و خندون

این شعر هم ما عاشقشیم همیشه با هم میخونیمش و به آخرش که میرسیم میخندیم ... خیلی بامزه اس !
گردو به کشمش میگه / میای بریم به گردش / کشمش میگه نه جونم / فکر نکنم بتونم / اون روزا انگور بودم / قوی و پر زور بودم / حالا شدم شکسته / انگور بازنشسته

**متین میگه این شعر رو هم بنویس ، البته ربطی به میوه ها نداره ولی چون پسرم خواسته مینویسمش
کتری ِ آب ِ جوشم / همش دارم میجوشم / وقتی که داغه داغم / هرگز نیا سراغم / این کار کار ِ مامانه / مامان چه مهربانه

ببخشین چند روزی نبودم و نوشتن شعرها یه کم دیر شد

ممنون از شعرهای قشنگتون
اونها رو به این پست اضافه کردیم که همه استفاده کنن.
از متین هم به خاطر این شعر قشنگ ممنونیم، اون رو هم به این پست اضافه کردیم.
مربی مهدکودک
25 آذر 91 22:11
سلام به همه ی مامانای این مدرسه. با اینکه من هنوز مامان نشدم ولی از وبلاگتون لذت بردم.با اجازتون چنتا از شعرهارو برای شب یلدای بچه های مهدم یادداشت کردم.


سلام مربی عزیز و مامان خوب آینده
خوشحالیم که از شعرها خوشتون اومده، باز هم به ما سربزنید و تجربیات خوبتون با بچه ها رو برامون بنویسید
مامان امیر
31 تیر 92 16:03
خیلی خوب بود. ممنون


سلام مامان عزیز
قابل شما رو نداشت؛ خوشحالیم که پسندیدید