مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

نغمه ی دینی 3؛ حواس پنجگانه

1390/6/30 17:05
نویسنده : یه مامان
6,003 بازدید
اشتراک گذاری

 

  در این قسمت هم ، نغمه ی زیبایی را یاد می گیریم که به فرزند دلبندمون تقدیم کنیم. این نغمه هم درس علومه و هم درس خداشناسی؛

هدیه ی ارزشمند 3 : حواس پنجگانه

 نغمه ی دینی 2؛ دهنده ی نعمت ها

____________________________________________________________

نغمه ای که امروز قراره با گل های زندگیمون بخونیم، حواس پنجگانه رو به کودک یاد می دهد و در نهایت یادآوری می کند که این حواس را خداوند به او داده، پس باید شاکر باشد.

می تونید با خلاقیت خودتون این شعر رو عوض کنید مثلا وقتی به گردش می روید و کوهی جلوی شما هست برای اینکه کودک را بیشتر متوجه زیبایی های طبیعت کنید بگویید : «من کوه ها را می بینم» بعد بعنوان پرسش و جاخالی بخواهید بقیه ی شعر را کودک با شما همراهی کند ، سپس با هم بخوانید :« حس بینایی دارم» و ...

با هم می خونیم:

من گلها را می بینم، حس بینایی دارم

                                    من گلها را می بویم، حس بویایی دارم

می شنوم صدا را، پس شنوایی دارم

                                    می چشم مزه ها را، حس چشایی دارم

با دست کنم لمس، نرمی، گرمی، سرما را

                                    حس لامسه دارم، شکر می کنم خدا را

اگه قسمت های مختلف این شعر رو بنا به موقعیتتون تونستید با ذوق و درایت تغییر بدین، خوشحال می شیم که برامون بنویسید و اگه هدف خاصی رو از این کار دنبال کردید، برامون بازگو کنید تا ما و همه ی مامانای دیگه از تجربه و خلاقیت شما استفاده کنیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان ماهان عشق ماشین
25 شهریور 90 10:02
عالیه.حتی برای بچه های خیلی کوچولو هم اگر با اشاره خونده بشه جذابیت داره.

بله همینطوره، امیدواریم ماهان جون هم ازش لذت ببره

مامان ماهان
26 شهریور 90 18:40
عالی بود