مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

حفظ امنیت کودکان

1390/3/10 9:35
نویسنده : یه مامان
3,315 بازدید
اشتراک گذاری

مادر در خانه را باز مي كند. سه دزد پشت در خانه هستند و او به راحتي اجازه مي دهد آنها وارد خانه شوند. بعد تعدادي خلافكار ديگر در مي زنند. مادر در را باز مي كند...

خلافكاران سراغ پسر زن را مي گيرند و او با خوشرويي طبقه بالا را به آنها نشان مي دهد. سپس يك آدم آهني در مي زند. مادر باز هم در را باز مي كند و او را به داخل منزل راه مي دهد. آدم آهني به محض ورود به همه جا گلوله شليك مي كند و ويراني هاي زيادي به جا مي گذارد. بعد روانه اتاق پسر مي شود.

در اين حين مردي كودك آزار وارد مي شود و دست دختر نوجوان زن را مي گيرد و او را با خود مي برد و مادر دختر بي هيچ اعتراضي اين اجازه را به او مي دهد. زن از دست رفتن فرزندانش را با خونسردي كامل نگاه مي كند و هيچ واكنشي نشان نمي دهد.

با خواندن اين مطلب شايد از واكنش هاي چنين مادري تعجب كنيد. اين كه چرا او با چنين خونسردي اي اجازه مي دهد كه خلافكاران وارد خانه اش شوند و به سراغ فرزندانش بروند براي هيچ پدر و مادري قابل درك نيست.

اما شايد نمي دانيد كه بسياري از ما در قبال فرزندانمان مانند همين مادر رفتار مي كنيم!...

مطلبي كه خوانديد، محتواي یک فيلم تبليغاتي است كه مدتی است از يكي از شبكه هاي خارجي پخش مي شود. منظور از ساخت این فیلم اين است كه فرزندانمان را در دنیای اینترنت در مقابل خطراتي كه از ناحيه رايانه و اينترنت آنها را تهديد مي كند، بي پناه رها نكنيم!

منبع: سایت صفر بیست

سئوال ما این است که شما چقدر از خطراتی که ممکن است در دنیای مجازی فرزندان دلبندتان را تهدید کند آگاه هستید و به نظر شما چقدر لازم است که در مورد « حفظ امنیت کودکان در اینترنت» توی مدرسه ی مامان ها صحبت کنیم؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

هدیه
10 خرداد 90 9:40
سلام ممنون از اطلاعاتتون. راستی من با افتخار لینکتون کردم به ما هم سر بزنید
هدیه
10 خرداد 90 9:45
سلام
ممنون از اطلاعاتتون.
به ما هم سر بزنید.با اجازه من لینکتون کردم

سلام
خواهش میکنم.
مدرسه ی مامان ها به خاطر پیوستن شما به جمع دوستانش خیلی خوشحاله.
مامانی کسرا
10 خرداد 90 10:26
فکر کنم یکی از اصلی ترین دغدغه های هر مادری جلوگیری از فساد اخلاقی فرزندش باشه.
اینترنت یکی از اون امکاناتیست که هم می شه خوب ازش استفاده کرد هم بد.
من فکر می کنم که نمی تونیم بچه هامون پاستوریزه باربیاریم که هیچ مورد خلاف اخلاقی رو نبینن (همه چیز سانسور)احساس میکنم شاید در کوتاه مدت جواب بده اما در بلند مدت نتیجه عکس داره پس به نظر من بهتر از لحاظ سنی بررسی بشه مثلا تا این سن این حدو بدونه(که من واقعا به عنوان یه مادر نمی دونم چیه؟ شما بگید!)از این سن با این مسایل آشنا بشه و....
هم از تکنولوژی استفاده کرده هم اینکه متوجه می شه همه چیز قانون داره و هم محیطی که داره توش می چرخه رو من به عنوان مادر بدون اینکه اون بدونه می دونم کجاست و چیه!

ممنونم

امید است به کمک خدا راه حل مناسب در برخورد با این مساله را با همفکری دوستانی همچون شما ، مامان خوب پیدا کنیم
مامان نیایش
10 خرداد 90 10:47
واقعا نکته قابل توجه و البته نگران کننده ای هست حتما احتیاج به بررسی و صحبت بیشتر داره حتما بیشتر راجع بهش بگید
من هنوز کوچولوم 2 سالش هم نشده ولی واقعا بعضی وقتا که به آسیب هایی که این محیط های مجازی یا حتی تلویزیون و ماهواره میتونن رو بچه ام داشته باشن فکر میکنم و واقعا نمیتونم بفهمم چه کاری درسته که البته دور کردنش از دسترس بچه رو اصلا قبول ندارم....

ان شاءالله با کمک هم به راه حل درستی دست پیدا می کنیم.

مامان کيانا
10 خرداد 90 12:18
باسلام وخسته نباشيد...به نظرمن با اين سرعت پيشرفت تکنولوژي وگستردگي بي حد وحصار دنياي مجازي پرداختن به موضوع امنيت بچه هامون توي اينترنت به اندازه خورد وخوراکشون واجبه چون در آينده اي نه چندان دور اينترنت بخش جدايي ناپذير زندگي بچه هامون خواهد شد....وفقط آگاهي دادن کارسازه نه محدوديت يا آزادي
راستي با افتخار والبته اجازه لينکتون کردم

سلام، سلامت باشید
ان شاءالله بتوانیم به بهترین نحو با این مساله روبرو بشیم.

negin
10 خرداد 90 12:31
سلام وب قشنگي داري . شايد جواب خيلي از سوالاتتون توي وب من باشه .


سلام
ممنون
بابامحسن
10 خرداد 90 19:25
سلام .وبلاگ قشنگ شما را آبجی هدی به ما معرفی کرد که متاسفانه از ایشون آدرسی ندارم واینجا ازش تشکر میکنم .
با عرض معذرت من از طرف مامان پرهام اینجا خواهم آمد ( چون ظاهرا وبلاگ مخصوص مادران است ) مطالبتون مفیده ...خدا قوت ...
سوال امروز من از نی نی وبلاگیها این بود : بهترین زمان برای جدا کردن محل خواب کودک چه موقع است ؟ لطفا ما را یاری بفرمایید


سلام
ممنون که به مدرسه ی مامان ها اومدید، درسته که اسم این وبلاگ مدرسه ی مامان هاست اما همه می تونن بیان اینجا و هم استفاده کنند و هم ما رو از نظرات خودشون بهره مند کنند، ان شاالله به زودی مطالبی در این زمینه در مدرسه ی مامان ها قرار می دهیم.
موفق باشید.

مامان ماهان
10 خرداد 90 22:41
عالی بود ممنونم


نازنین نرگس نفس مامان
10 خرداد 90 22:55
ممنون از نکته سنجی شما دوست عزیز




خواهش می کنم
مامان فاطمه‌شهرزاد
11 خرداد 90 11:06
باسلام
ممنون از وبلاگ قشنگ و پرمحتواتون
براي حفظ فرزندانمان از معضلات بايد از خدمان شروع كنيم.
پدري كه جلوي فرزندش سيگار مي‌كشه، خانواده‌اي كه جلوي كودك پاي فيلمهايي مي‌نشينند كه مناسب سن كودك نيست و ي حرفهايي زده مي‌شود كه مناسب كودك نيست و... نبايد توقع داشت كه كودك آن آموخته‌ها را بكار نبرد. هرچند جامعه هم در امور تربيتي كودك دخيل است ولي وقتي كودك در خانواده از امنيت اخلاقي برخهوردار باشد در مقابل جامعه هم واكسينه خواهد بود.
باتشكر از وبلاگتان

سلام
ممنون از لطف شما و نظر خوبتون، همانطور که گفتید بچه ها به ما نگاه می کنند و الگو می گیرند پس باید از خودمون شروع کنیم. براتون آرزوی موفقیت داریم